Era indispensabil. Secretar, curier, agent imobiliar și, mai presus de toate, era șofer. Șoferul de încredere al celebrului regizor Stanely Kubrick. Aceasta este povestea lui Emilio D’Alessandro, italianul în care Kubrick avea mai multă încredere decât în propria familie.
Omul din spatele camerelor pe platourile de filmare ale filmului horror “The Shinning”, a producțiilor “A Clockwork Orange” și “Full Metal Jacket”, Stanley Kubrick, l-a întâlnit pe Emilio D’Alessandro pentru prima oară în 1971. Din acel moment, au fost nedespărțiți. Cel care crescuse într-un mic sat de fermieri în Cassino, Italia, înainte de a pleca în Anglia ca să scape de serviciul military, a devenit mecanic în Regatul Unic. A învățat tot ce trebuia să învețe despre mașini și, la un moment dat, s-a trezit concurînd împotriva unor legend ca Emerson Fittipaldi, James Hunt și Niki Lauda, care au promovat ulterior în Formula 1.
Dar pentru el nu s-a întins covorul roșu pe drumul spre glorie și, în timp ce alții urcau tot mai sus în sporturile cu motor, el a rămas în urmă. L-a întâlnit, cum ziceam, pe Stanley Kubrick, în 1971, într-un moment de criză. Pe atunci, Kubrick era deja recunsocut pentru sumele generoase pe care le cheltuia pe mașini Mercedes-Benz.
Suspecta un actor că vrea să-i fure Mercedes-ul
Spre finalul anilor ’50, în timp ce se afla pe platoul filmului “Paths of Glory”, regizorul a decis să cumpere un Mercedes-Benz. A fost primul dintr-o lungă serie.
A avut o colecție impresionantă de Mercedes-uri. Din păcate, nu toate au sfârșit cum ar fi meritat. Chiar regizorul, aflat la volanul unui 450 SEL auriu, a intrat cu mașina în propria casă. Și în timp ce lucra la horror-ul “The Shinning”, Kubrick a mai cumpărat un 350 SE, pe care l-a folosit mai mult pentru filme.
Emilio D’Alessandro își amintește că Stanley Kubrick spunea că Mercedes este mașina perfectă: puternic, dar silențioasă, spațioasă la interior fără a avea proporții incomode la exterior.
Italianul își aduce aminte și un 280 SEL alb. Actorul care a jucat rolul principal în “Barry Lyndon” (1976, cu Stanley Kubrick ca și regizor), dar și în celebrul “Love Story” (1976), Ryan O’Neal, adora atât de mult acel Mercedes, încât regizorul a decis să-și ia o gardă de corp. Era mai degrabă o gardă de mașină. Kubrick era îngrijorat că O’Neal intenționa să-i fure Mercedes-ul cu șofer cu tot. Ca să depășească momentul tensionat, în cele din urmă Kubric i-a făcut cadou lui O’Neal un Mercedes asemănător.
Un Mercedes pentru pisici și un submarin galben
Regizorul iubea pisicile. De fapt, le adora. Așa că, nu o dată, Emilio a devenit șofer pentru pisicile acestuia. Mai ales pentru una dintre ele. Pasagera mieunătoare Victoria, preferata lui Stanley, a fost escortată la veterinar și înapoi, într-un Mercedes 450 SEL auriu, de câteva ori, în 1996. Ocupantului blănos s-a simțit ca acasă în mașina de lux.
Iar Kubrick era, cu siguranță, omul deciziilor pripite. Mașinile veneau și plecau, dar șoferul devotat rămânea.
Emilio are o amintire dulce-amăruie despre momentul în care Kubrick s-a decis să-și mai cumpere un Mercedes. Îndrăgostit de Big Mac-urile de la McDonald’s, într-o zi a aruncat ambalajul de hârtie prin plafonul deschis, iar gunoiul i-a s-a întors în mașină. “Mașina asta nu e bună deloc”, a spus înjurînd. Și și-a cumpărat alt Mercedes. Acela a fost momentul în care a ales un 500 SEL gri închis, o mașină care a rămas preferata sa din 1985 până când s-a stins din viață, în 1999.
Emilio a fost singurul căruia Kubrick i-a permis să-i conducă Unimog-ul. “Motorul suna ca o mitralieră și Unimog-ul arăta ca un submarin galben”, își amintește șoferul care a rămas alături de regizor până când acesta a murit.