Totul despre Mercedes E-Class 2017. Cea mai inteligentă limuzină business

Prezentare oficială Mercedes E-Class
,
15.67K 1

Totul este nou la Mercedes E-Class 2017: noul concept multimedia, platforma modernă, gama largă de sisteme de siguranță și de asistență, dar și noua generație de motoare diesel cu 4 cilindri.

Așa cum am anunțat deja de săptămâna trecută, în premieră mondială, noul E-Class 2017 este mai spațios ca predecesorul său. Ampatamentul său a crescut cu 65 mm (2.939/2.874 mm), în timp ce lungimea totală a crescut cu 43 mm (4.923/4.880 mm). Grefată pe aceeași platformă MRA ca și C-Class, caroseria noului E-Class este mai rigidă și mai ușoară și folosește în proporție componente din aluminiu și din oțel de înaltă rezistență, dar cei de la Mercedes nu menționează cu câte kilograme este mai ușor noul automobil. Sunt surse care au anunțat că noul E-Class are cu până la 70 kg mai puțin, în funcție de versiunea în cauză.

URMĂRIȚI AICI PREZENTAREA NOULUI E-CLASS LA DETROIT

Mercedes anunță că noul E-Class deține un record în ceea ce prezintă coeficientul aerodinamic, acesta fiind de numai 0,23.

2017-Mercedes-Benz-E-Class-1

Trei linii de echipare vor fi disponibile:

versiunea de bază prezintă grila clasică Mercedes cu steaua pe capotă

– linia Exclusive vine cu aceeași grilă a radiatorului ca și versiunea de bază

– Avantgarde și AMG Line prezintă o grilă sport cu o stea Mercedes mare, poziționată central.

Sistemul multimedia Comand Online este în totalitate nou și este disponibil opțional cu două ecrane de înaltă rezoluție (1,920 x 720 pixeli), fiecare avînd o diagonală de 12,3 inchi – o premieră mondială în acest segment.
Unul dintre cele două ecrane de 12,3 inchi prezintă comenzile digitale în câmpul vizual direct al șoferului. Pentru prima oară la Mercedes, panoul de comandă poate fi configurat în trei moduri: Classic, Sport și Progressive.
Încă o premieră mondială este reprezentată de comenzile controlate prin tehnologie touch (Touch Control), amplasate pe volan. Ca și în cazul unui smartphone, aceste butoane răspund cu precizie unor gesturi orizontale și verticale de glisare, permițînd șoferului să controleze întregul sistem multimedia folosind un singur deget, fără să-și ia însă mâinile de pe volan.

2017-Mercedes-Benz-E-Class-26

Telefoanele mobile pot fi încărcate și conectate la antena exterioară a vehiculului, fără niciun cablu sau fără vreun suport de telefon. Sistemul de încărcare wireless este compatibil cu toate telefoanele mobile care permit acest sistem. Suportul de încărcare construit în spațiul de depozitare în partea frontală a consolei centrale este compatibil cu telefoanele mobile care au ecrane cu o diagonală de până la 6 inchi.2017-Mercedes-Benz-E-Class-42

Sistemul audio Frontbass este oferit standard la noul E-Class. Acesta folosește spațiul din traversa spate ca o cameră de rezonanță pentru boxele bas. Sistemul audio de top este ultramodernul Burmester 3D surround cu 23 de difuzoare.

Ca și la S-Class, Mercedes E-Class oferă scaune de clasă, care includ pachetul opțional Heat Comfort – o premieră mondială în cadrul segmentului (acesta include și cotiere încălzite atât pe uși, cât și în consola centrală).

Mercedes E-Class 2017

 

Noul motor diesel de 2,0 litri (OM 654)

Două noi motoare vor fi disponibile încă de la lansare: un diesel nou-nouț de 2,0 litri pentru E 220 d și E 200 cu un motor pe benzină cu patru cilindri. După lansare, E 350 d și E 350 e Plug-In Hybrid vor completa gama. La o dată ulterioară, noul E 200 d cu 150 CP va fi adăugat gamei.

Gama de motoare pe benzină va include patru versiuni de motoare cu patru cilindri, cu o putere variind între 184 CP (E 200) și 245 CP și un motor cu șase cilindri cu 333 CP (E 400). Toate motoarele pe benzină și pe motorină prezintă injecție turbo directă.

Mercedes E-Class 2017Noile unități diesel de 2,0 litri cu patru cilindri marchează venirea pe lume a unei noi game de motoare Mercedes. Noua generație OM 654 de motoare diesel este mai scurtă și mai compactă, grație unui spațiu între cilindri de numai 90 mm în loc de 94 mm.

În ciuda faptului că vine cu o capacitate mai mică decât predecesorul său de 2,2 litri, noul motor de 2,0 litri are o putere de 195 CP la E 220 d și un consum mixt în ciclul de testare NEDC extrem de redus de numai 3,9 l/100 km (102 g/km emisii CO2). Această valoare a consumului a fost obținută până acum doar la vehicule mult mai mici.

Motorul prezintă capete ale cilindrilor și cartere din aluminiu și folosește turbocompresare cu o singură fază și o geometrie variabilă a turbinei. Suprafața alezajului cu tehnologie Nanoslide dezvoltată de Mercedes reduce frecarea între suprafața cilindrului și pistonul din oțel. Toate motoarele disponibile în momentul lansării vin, în versiune standard, însoțite de noua transmisie automată cu nouă trepte, 9G-Tronic.

Mercedes E-Class 2017

Iată lista motoarelor însoțită de primele informații tehnice oficiale.

ModelE 200E 220 dE 350 dE 350 e
Capacitate1,9911,9502,9871,991
Putere maxima (CP)184195258279 (205+82)
Cuplu maxim(Nm)300400620600 (350+ 360)
Acc. 0-100 km/h (s)7.77.35.96.2
Consum de combustibil (l/100 km)5.93.95.12.1
Emisii CO2 (g/km)13210213349

Avînd la bază aceeași platformă MRA folosită și la C-Class, noul Mercedes E-Class poate fi configurat cu patru versiuni de suspensie:

– suspensie Comfort

– suspensie confortabilă Avantgarde cu un caracter ușor mai sportiv, coborâtă cu 15 mm

– suspensie sport cu reglaj adaptiv al amortizării, coborâtă cu 15 mm, care înlocuiește suspensia sport clasică

– suspensia pneumatică cu perne de aer Air Body Control prezintă un reglare în trei faze, cu ajustare automată continuă pentru un control impecabil la rulare și cu posibilitatea de a regla garda la sol. Aceasta controlează automat înălțimea în timpul rulării, în funcție de viteză, și reduce consumul de combustibil pe autostradă, coborînd vehiculul. Pe drumuri de calitate slabă, garda la sol poate fi mărită prin simpla apăsare a unui buton.

Sistemul Dynamic Select permite șoferului să opteze pentru unul dintre cele patru moduri Air Body Control: Comfort, Eco, Sport, Sport+ și Individual.

Mercedes E-Class 2017

Noul Mercedes E-Class 2017 are o gamă unică și inovatoare de sisteme de asistență:

Drive Pilot: Sistemul reprezintă următorul pas făcut de Mercedes-Benz în direcția rulării autonome. Ca și Distance Pilot DISTRONIC pe autostrăzi și pe drumuri de țară, nu numai că poate să mențină automat vehiculul la distanța corectă față de mașinile din față, dar, în premieră, le și poate urma la o viteză de până la 210 km/h. Această funcție poate face viața șoferului mai ușoară, pentru că acesta nu mai este nevoit să acționeze pedala de frână sau accelerația în condiții normale de rulare și, pe deasupra, primește și suficient ajutor în privința direcției de la sistemul Steering Pilot – chiar și în curbe cu intensitate moderată. O altă funcție care poate acționa la viteze de până la 130 km/h este faptul că, asemenea unui furnicar, sistemul poate continua să intervină în mod activ, ținînd cont de vehiculele din jur și de structurile paralele, chiar dacă liniile sunt neclare sau nu există, cum ar fi în cazul drumurilor în lucru. Așadar, sistemul face condusul mult mai ușor, mai ales în cazul blocajelor rutiere și al aglomerațiilor. O altă funcție care reduce munca șoferului în astfel de situații este funcția extinsă de repornire, care asigură oprirea automată a vehicului în 30 de secunde, ca urmare a unei manevre de oprire inițiate de Distance Pilot DISTRONIC pe autostrăzi sau pe drumuri similare. Alte sistem dezvoltate pentru a reduce stresul în timpul condusului: în combinație cu sistemul COMAND Online, subfuncția Speed Limit Pilot poate regla automat viteza vehicului, ca reacție la limitele de viteză detectate de camera video sau conform vitezelor înregistrate în sistemul de navigație, de exemplu 50 km/h în zonele urbane sau 100 km/h în afara acestora. Inovațiile DRIVE PILOT includ, în premieră, asistență la schimbarea benzii, Active Lane-change Assistant. Acest sistem care funcționează pe baza unui radar și a unei camera video ajută șoferul în momentul schimbării benzii pe drumuri cu mai multe benzi și poate schimba direcția vehiculului către banda selectată de șofer – de exemplu, în cazul manevrelor de depășire. Odată ce șoferul și-a anunțat intenția de a vira, în cel mult două secunde, sistemul Active Lane-change Assistant acționează asupra direcției pentru a ajunge pe banda adiancentă, dacă detectează faptul că aceasta este liberă.

Active Brake Assist cu funcție de traversare a intersecțiilor: în comparație cu versiunea standard, acest sistem a extins funcția de control a pragului vitezelor în funcție de vehicule și de pietoni. Ba mai mult, poate detecta traficul în intersecții și, dacă șoferul nu reacționează, activează automat frânele. În premieră, poate să detecteze și situațiile riscante în cazul coloanelor rutiere, în cazul în care nu există spațiu pentru a face vreo manevră și astfel, poate declanșa frânarea autonomă mult mai rapid. În consecință, este posibilă evitarea totală a accidentelor la viteze de până la 100 km/h sau poate reduce semnificativ gravitatea accidentelor la viteze care depășesc acest prag.

Evasive Steering Assist: Acest sistem la fel de nou completează în mod ideal funcția de detectare a pietonilor Active Brake Assist. Atunci când șoferul – în mod intenționat sau instinctiv – realizează o manevră evazivă într-o situație periculoasă, această funcție poate oferi asistență prin adăugarea unui steering torque pentru a sprijini mișcarea volanului. Acest lucru îl ajută pe șofer să evite pietonul într-o manieră controlată, facilitînd, în același timp, concentrarea vehiculului pentru a permite negocierea sigură a situației.

Sisteme avansate de asistență: Sistemele inteligente de asistență din cadrul noului pachet Driver Assistance includ și sisteme care și-au demonstrat deja capabilitatea și care au fost modernizate prin prisma modului de operare și a senzorilor folosiți. Active Lane Keeping Assist poate ajuta șoferul să înceteze schimbarea în mod inconștient a benzii de rulare, acest lucru fiind realizat printr-o activare corectoare a frânelor dintr-o parte, inclusiv în cazul marcajului discontinuu sau în cazul în care există un risc de coliziune cu, de exemplu, vehiculele care vin din sens opus sau cu cele care execută manevre rapide de depășire.

Active Blind Spot Assist poate acum să avertizeze șoferul în privința unei coliziuni laterale în condiții de trafic urban la viteze reduse și, ca și în situația anterioară, să intervină pentru a corecta direcția în ultimul moment, pentru a preveni impactul la viteze de până la 30 km/h. PRE-SAFE®PLUS poate feri vehiculul de coliziuni cu mașini care vin din spate și îi pot proteja pe pasageri de efectele impactului.

Remote Parking Pilot: În premieră, acest sistem permite mașinii să fie manevrată pentru a intra și pentru a ieși din garaje și din locuri de parcare prin intermediul unei telecomenzi, folosind o aplicație pe smartphone, permițînd accesul facil, dar și ieșirea din vehicul, chiar dacă spațiul de parcare este foarte îngust.

– Car-to-X Communication: În 2013, Mercedes-Benz a fost primul producător auto care a introdus rețeaua car-to-car sub forma unei soluții retrofit. Acest lucru va fi urmat de pasul logic care înseamnă intrarea în producția de serie a primei soluții integrale Car-to-X. Schimbul de informații cu alte vehicule aflate în față, pe drum, asigurat de telefonul mobil, poate permite șoferului să “vadă dincolo de curbe” sau “dincolo de obstacole”, cu mult timp înainte de a ajunge la acestea. Acest lucru înseamnă că șoferul primește din timp un avertisment în privința unui pericol iminent, cum ar fi un vehicul avariat oprit pe marginea drumului, dar și în cazul ploilor torențiale în cazul poleiului. În această situație, noul E-Class joacă simultan rolul unui receiver și al unui emițător, pentru că avertismentele sunt emise automat după evaluarea situației de către vehicul sau manual, de către șofer.

impulsul PRE-SAFE®: Acest sistem este parte componentă a pachetului Driving Assistance PLUS. Dacă a fost detectată iminența unui impact lateral, acest sistem îndepărtează șoferul sau pasagerul din față de zona laterală periculoasă, mutîndu-l pe acesta în direcția opusă ca mod de prevenire. Pentru a face acest lucru, sistemul umflă automat o pernă de aer aflată în partea laterală a spătarului scaunului din față, într-o zonă cât mai apropiată de cea a impactului, într-o fracțiune de secundă, mărind astfel distanța dintre pasager și portieră și, în același timp, reducînd forțele care acționează asupra pasagerilor.

– PRE-SAFE® Sound: Acest sistem are la bază un reflex uman din urechea internă, denumit reflexul stapedian. PRE-SAFE® Sound emite un semnal acustic scurt prin intermediul sistemului de sunet al mașinii, dacă detectează iminența unei coliziuni. Semnalul poate declanșa reflexul natural și poate, așadar, să pregătească urechile pasagerilor pentru zgomotul neașteptat produs de accident.

– Digital Vehicle Key: Acest sistem de autorizare a pornirii folosește tehnologie Near Field Communication și permite ca șoferul să-și folosească smartphone-ul ca pe o cheie a vehiculului.

Noile faruri MULTIBEAM LED, fiecare cu câte 84 de LED-uri ultra-performante controlate individual, iluminează automat drumul cu o distribuție a luminii extrem de puternice controlată cu precizie – ferindu-i pe ceilalți participanți la trafic de efectul de orbire. Asta pentru că grila permite ca distribuirea luminii farului din stânga și a celui din dreapta să fie controlată în mod diferit și adaptată rapid și dinamic la diversele condiții ale drumului. Toate funcțiile Sistemului Inteligent de Iluminare în modurile fază scurtă și fază lungă pot fi controlate digital și – pentru prima oară – fără dispozitive de comandă mecanice, incluzînd, în premieră, și o funcție electronică activă a sistemului de iluminare.

One Comment

  • Sandru Gheorghe says:

    Da sunt mulțumit de mrcedes 200 e din 2017d din toate punctele :și ca confort și ca consum deși am avut mercedes 250td din anu 2003 și a ltu d200c dar acesta este cel mai bun conduc din anu 1971 .

Comentati?

Your email address will not be published.