Test comparativ Mercedes GLC 250 d 4Matic vs noile BMW X3 xDrive 20d, Volvo XC60 D5 AWD

Noul Mercedes GLC vs BMW X3, Volvo XC60
,
5.8K 0

Mercedes GLC are de înfruntat doi adversari proaspeți: noile BMW X3 și Volvo XC60. În test Mercedes GLC 250 d 4Matic vs BMW X3 xDrive 20d, Volvo XC60 D5 AWD. 

Segmentul SUV-urilor premium de clasă medie cunoaște o mare emulație, două dintre modelele din test fiind complet noi: Volvo XC60 și BMW X3. În plus, în testul nostru se înfruntă trei dintre cele mai bine vândute modele din segment în Europa dacă luăm în calcul la Mercedes și BMW și versiunile coupé GLC Coupé și X4. Cu 111.193 unități, Mercedes GLC este liderul segmentului SUV premium de clasă medie în 2017, depășindu-l pe Volvo XC60, lider al categoriei mulți ani, care și-a găsit 99.023 clienți. XC60 s-a aflat anul trecut în momentul schimbării generațiilor însă cu toate acestea, vânzările au crescut cu 19% în 2017. În schimb, GLC a crescut în 2017 cu un neverosimil 58%.
Locul patru în clasament este ocupat de BMW X3/X4 cu 63.236 unități.

Confruntarea de față este realizată cu versiunile diesel cu motoare turbodiesel de 2 litri la BMW și Volvo și 2,2 litri la Mercedes, având puteri între 190 și 235 CP, transmisii automate cu opt trepte la BMW și Volvo și nouă trepte la Mercedes.

Caroserie și interior
În primul rând toate cele trei modele oferă mult spațiu la interior și în portbagaj pentru standardele acestei clase. Dintre ele se detașează în mod special Volvo, care este cel mai mare în aproape toate direcțiile, fie că vorbim de spațiul la cap în spate, lățimea interioară față/spate sau spațiul la genunchi în spate. BMW oferă un spațiu aproape la fel de mare în spate și cea mai mare înălțime interioară în față, dar este puțin mai îngust. În schimb, Mercedes are cel mai mic loc în spate la genunchi. Cel mai bine se stă în Volvo care oferă scaune și banchetă excelent configurate. Trebuie însă să ținem cont că vorbim de o echipare R-Design de top cu un pronunțat caracter sportiv. În BMW bancheta spate are șezutul și spătarul destul de plate și cel mai scurt șezut.

Bancheta fracționabilă 40/20/40% a devenit un standard în clasă. Noul X3 vine cu o inovație suplimentară dispunând de un buton separat situat la baza șezutului pentru modificarea unghiului spătarului la patru grade diferite, opțiune indisponibilă la Mercedes și Volvo. La toate trei modelele, bancheta spate se rabate și creează o suprafață aproape plană fără prag, astfel că se pot încărca ușor și obiecte mai lungi și mai grele. De asemenea, toate trei oferă hayon acționat electric dar doar la BMW este standard, la Volvo și Mercedes fiind extra preț. Toate trei modelele depășesc 400 de litri la capacitatea măsurată a portbagajului, cu un plus pentru Mercedes care oferă 450 litri față de 436 litri la BMW și 407 litri la Volvo. De asemenea, Mercedes are cele mai mari și bine profilate buzunare în ușile față, în timp ce la Volvo acestea nu sunt foarte adânci.

Noul BMW X3 nu aduce o revoluție de design la interior însă materialele sunt net mai bune, cu o combinație interesantă între lemnul mat și inserțiile cromate și butoane cromate ca la Seria 7. Ergonomia este similară cu a vechii generații dar nu are sens să schimbi ceva care era aproape de perfecțiune. Sistemul multimedia este cel mai intuitiv de pe piață, se poate acționa în trei moduri inclusiv prin gesturi, poziția controllerului este perfectă, rezoluția ecranului este impecabilă, iar navigarea prin meniuri este cea mai simplă din tot ce există.

Și Mercedes a progresat mult, structura și grafica meniurilor fiind complet revizuită însă touchpadul nu e la fel de practic ca la BMW, butonul de volum este plasat prea în dreapta și nu ai comenzi tactile. Deși nu mai există diferențe între calitatea plasticelor între BMW și Mercedes, modelul din Stuttgart are un interior mai aristocratic și consola înclinată îi conferă un look mai somptuos.

Volvo împrumută ceva din filozofia Tesla, alegând calea unei ergonomii gen tabletă. La prima vedere, totul pare complicat pentru că Volvo a renunțat la aproape toate butoanele și a integrat majoritatea comenzilor în această tabletă. De exemplu, numai pentru sistemele de asistență este dedicat un ecran complet. Însă organizarea meniurilor și submeniurilor este foarte bună, iar meniul climatizării este totdeauna la baza ecranului indiferent de submeniul ales.

Ca design, XC60 preia linia de la XC90 și progresul este evident în ceea ce privește calitatea materialelor, interiorul lui Volvo fiind foarte luxos și urmând ideea de concept minimalist care se potrivește atât de bine filozofiei de viață suedeze. Dacă până la generația trecută, Volvo XC60 doar cocheta cu segmentul premium, acum și-a depășit rivalii și unele materiale sunt chiar mai bune decât la modelele germane. Volvo nu mai este un outsider ci un jucător foarte puternic în acest segment, iar creșterea de preț la noua generație XC60 este perfect justificată nu doar de excelenta platformă SPA ci și de calitatea interiorului și a materialelor.
Dinamică și confort
Noul BMW X3 marchează o schimbare importantă deoarece noua generație s-a orientat foarte mult pe îmbunătățirea confortului și reducerea nivelului de zgomot. Astfel, noul X3 este mult mai bine insonorizat și în special la accelerații viguroase este cel mai silențios și nu se aude deloc sunetul de diesel. Apoi, confortul la rulare este în mare progres și cu suspensia adaptivă cu modul Adaptive, BMW rulează acum la fel de confortabil ca Mercedes.

BMW X3 xDrive 20d (1)

Mercedes GLC 250 d 4Matic oferă mult confort chiar și cu suspensia clasică, opțional fiind disponibilă o suspensie pneumatică. Cu suspensia pneumatică prezentă pe mașina de test, Volvo rulează ca pe un covor de pluș chiar și încălțat cu jantele de 21 inch. De altfel, Volvo s-a orientat spre profilul lui Mercedes, oferind un înalt confort la rulare.

Chiar dacă noul X3 pedalează mai mult pe latura confortului, acesta are în continuare cea mai sportivă ținută de drum. X3 suportă cea mai mare accelerație laterală și se conduce cel mai incisiv și precis. Mercedes și în special Volvo sunt mai boeme, oferind un tren de rulare puțin mai moale cu un ruliu mai evident însă confortul la rulare este de înaltă clasă.

La limită, Mercedes GLC 250 d 4Matic este destul de subvirator, sistemul ESP intervenind destul de prematur. Însă direcția oferă un răspuns foarte bun și este bine calibrată. La fel de vigilentă este și reacția sistemului ESP de la Volvo, care nu lasă prea multă libertate, suedezii punând siguranța pe primul loc. Însă direcția este destul de soft și nu este foarte comunicativă. Comportamentul subvirator este ceva mai redus la BMW și la limită apare chiar o ușoară reacție supraviratoare, dar progresivă și bine ținută în frâu de sistemul ESP.

Mercedes GLC 250 d 4Matic (14)
Teoretic, Volvo are un avantaj de putere, având 31, respectiv 45 CP în plus față de Mercedes, respectiv BMW. Dar acest lucru nu se reflectă direct proporțional în accelerații și reprize. Volvo este cel mai rapid la viteze mari și parcurge cel mai repede kilometrul cu start de pe loc, dar în special față de Mercedes, diferența de putere nu aduce o dinamică superioară poate și pentru că, la nivel de cuplu, Mercedes oferă 20 Nm în plus obținuți la o turație cu 150 rpm mai joasă. În schimb, la BMW se simt cei 80-100 Nm în minus dar nu putem spune că motorul lui BMW nu oferă performanțe bune. Având în vedere handicapul de putere față de Volvo, motorul lui BMW are performanțe onorabile.

Volvo XC60 D5 AWD (7)

Pe de altă parte, BMW își demonstrează din nou eficiența, fiind cel mai economic în test dar, din nou, diferențele nu sunt semnificative. BMW este cu circa 0,5 l/100 km mai economic decât Volvo. Trebuie să remarcăm răspunsul excepțional de liniar al motorului Volvo, datorat tehnologiei Power Pulse care a anulat practic turbo-lagul. Atât în cazul lui Mercedes cât și a lui Volvo, motorul twin-turbo oferă avantaje în materie de disponibilitate a cuplului la turații mai joase.

test comparativ Mercedes GLC, BMW X3, Volvo XC60 (2)

Costuri
Atât Mercedes cât și BMW cer bani extra pentru sistemele de asistență în timp ce Volvo este mai bine dotat în ceea ce privește siguranța, oferind în standard mai multe echipamente de siguranță. Practic, de aici vine și avantajul de preț al lui Volvo, care este puțin mai ieftin decât rivalii, fără a lua în calcul în tabelul de prețuri comparate și sistemul Keyless Go și indicatoarele de bord virtuale care sunt de asemenea standard la echiparea R-Design, în timp ce la BMW și Mercedes sistemul Keyless Go costă extra. Mai trebuie ținut cont că BMW și Volvo au fost prezente în echipări foarte bine dotate XLine respectiv R-Design pe când Mercedes era cu linia de dotări de bază, iar un pachet AMG ar ridica prețul la cel mai înalt nivel din test. BMW are și avantajul reviziilor gratuite incluse în pachetul Basic Service Inclusive.

test comparativ Mercedes GLC, BMW X3, Volvo XC60 (3)

 

Verdict

SUV-urile premium de clasă medie au ajuns la un nivel foarte ridicat de rafinament. Inclusiv BMW, care punea sportivitatea pe primul plan, oferă la noul X3 un confort la rulare de înalt nivel, dar își păstrează coroana de sportiv al clasei. Mercedes și Volvo pun accentul pe confortul la rulare cu un plus pentru Volvo, progresul înregistrat de XC60 fiind imens. Prin XC60, suedezii oferă un model extrem de confortabil și de sigur, venind și cu un standard de siguranță pe care germanii îl oferă doar extra preț.

 

 

Mercedes GLC 250 d 4Matic

Foarte confortabil și cu un interior elegant, GLC este un adevărat Mercedes, iar motorul biturbo oferă multe rezerve de putere și este foarte rafinat. Este destul de subvirator la limită și în spate este mai mic decât rivalii lui. În plus, este scump.

Volvo XC60 D5 AWD

Este o adevărată catedrală a siguranței, dispune de cel mai mare și confortabil interior și are un motor foarte rafinat. În plus, prețul este puțin mai mic decât la rivali. Nu este la fel de incisiv ca BMW și centrala multimedia necesită o oarecare obișnuință.

BMW X3 xDrive 20d

Noua generație marchează un progres important în materie de calitate a interiorului și confort la rulare. Este în continuare cel mai sportiv și are cel mai economic motor. Raportat la rivalii cu motoare mai puternice, performanțele dinamice sunt puțin inferioare și este scump.

DATE TEHNICEBMWMercedesVolvo
ModelX3 xDrive20d xLineGLC 250 d 4MaticXC60 D5 AWD R-Design
Motor/nr.cilindriL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.9952.1431.969
Putere maximă/turație (CP/rpm)190/4.000204/3.800235/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.750-2.500500/1.600-1.800480/1.750-2.250
Transmisieintegral?integral?integral?
Cutie de vitezeautomat?, 8 trepteautomat?, 9 trepteautomat?, 8 trepte
Tip pneuriPirelli Scorpion WinterNexen GuardPirelli Scorpion Winter
Dimensiuni pneuri245/45 R20235/60 R18255/40 R21
L/l/h (mm)4.708/1.891/1.6764.656/1.890/1.6444.688/1.902/1.658
Ampatament (mm)2.8642.8732.865
Diametru de bracaj (m)12,011,811,8
Unghi atac/ventral/ie?ire (gr.)25,7/22,6/19,421,7/23,1/16,823,1/25,5/20,8
Gardă la sol (mm)204181216
Masă la gol (kg)1.8251.8451.804
Volum portbagaj (l)550-1.600550-1.600505-1.432
Accelerație 0-100 km/h (s)8,07,67,2
Viteză maximă (km/h)213222220
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)4,9/3,7/5,05,5/4,7/5,06,1/5,2/5,5
Emisii CO2 (g/km)132129144
Volum rezervor (l)686671
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
ACCELERAȚII
0-60 km/h (s)3,63,43,5
0-100 km/h (s)8,58,08,0
0-130 km/h (s)14,613,112,9
0-160 km/h (s)21,220,319,8
400 m cu start de pe loc (s)16,215,715,7
1 km cu start de pe loc (s)30,029,128,7
REPRIZE în D
Reprize 70-90 km/h (s)3,73,03,5
Reprize 70-120 km/h (s)9,17,87,7
PERFORMANȚE DINAMICE
Viteză maximă (km/h)211,9216225
FRÂNARE DE LA 100 KM/H
La gol, rece (m)40,042,640,4
Sarcină maximă, rece (m)40,843,042,3
Sarcină maximă, cald (m)40,042,242,8
CONSUM
La 90/100/130 km/h (l/100 km)5,15/5,75/7,525,50/5,99/8,185,71/6,37/8,40
Oraș/drum național/autostradă (l/100 km)8,0/6,80/7,198,2/7,1/7,98,62/6,66/8,06
Consum în test (l/100 km)7,357,77,81
Autonomie (km)925857906
MASĂ
Masă măsurată (kg)2.0171.912.075
Distribuțiie mase (%)48/5255/4555/45
ZGOMOT INTERIOR
La 50 km/h pe asfalt (dB(A))55,451,954,6
La accelerare maxim? (dB(A))68,269,170,9
COSTURI&GARANțIE (lei cu TVA)
Impozit anual (lei/an)180772177
Interval revizii (km)cf. computer de bord2030
Costuri revizii pentru 60.000 km05.1112.985
Garan?ie2 ani fără limită km2 ani fără limită km2 ani fără limită km
Garanție împotriva coroziunii12 ani12 ani12 ani
PREȚURI/ECHIPARE (euro cu TVA)
Preț de bază52.77646.380,2552.436
Airbaguri frontale/laterale/cortin?serie/serie/serieserie/serie/serieserie/serie/serie
Airbag genunchi-serieserie
Climatizare automatăserieserieserie
Sistem audio Hi-Fi1.117922serie
Radio/Bluetoothserieserieserie
Sistem de navigație2.3063.511.16
Asistent frânare de urgență912 (1)-3serie
Pilot automat/adaptivserie/1.230serie/2.350,25 (3)serie/1.735 (4)
Asistent bandă/unghi mort-1(3)/(3)serie/(4)
Cameră marșarier564(2)476476
Senzori parcare fa??/spateserie/serieserie/serie407
Scaune față reglabile electric1.1281.5471.25
Scaune încălzite față379387347
Tapițerie de piele2.1011.9511.964
Banchetă fracționabilă 40/20/40serieserieserie
Hayon electricserie535506
Suspensie adaptivă1.0152.261 (pneumatică)2.261 (pneumatică)
Jante aliaj 18/19 inch-/serie595/1.071-/serie
Faruri LED/LED adaptiveserie/3481.029/1.725serie/883
Vopsea metalizată912928823
Preț comparat (euro cu TVA)64.78864.043,5063.088
(1) pachet Driving Assistant; (2) în pachet Asistent Parcare; (3) pachet Asistență Plus cu pilot automat adaptiv, asistent de bandă și de unghi mort; (4) pachet Intellisafe Pro

Comentati?

Your email address will not be published.