Primul test Mercedes C 200 Coupe

Test Mercedes C 200 Coupe
,
3.16K 0

Noul coupe al Clasei C se poziționează în mod clasic deasupra limuzinei și vine cu un design care îți taie răsuflarea. Dar nu doar designul este punctul forte ci și noul comportament rutier. Primul test în România cu Mercedes C 200 Coupe.

La generația trecută Mercedes a făcut un experiment nereușit, cel puțin ca imagine. Coupe-ul Clasei C era mai ieftin decât limuzina iar coupe-ul care purta indicativul  Clasei E utiliza în fapt platforma Clasei C și era poziționat între Clasa C și Clasa E. Am spus experiment nereușit ca imagine deoarece coupe-urile de la Mercedes au o tradiție nobilă și poziționarea acestor modele nu a fost o idee prea bună.

Mercedes revine acum la poziționarea corectă, astfel că noul Clasa C Coupe se plasează deasupra limuzinei iar viitorul Clasa E Coupe se va poziționa între viitoare limuzină Clasa E și CLS. Și toate sunt construite pe noua platformă cu transmisie spate MRA inaugurate odată cu noul Clasa C.

test Mercedes Clasa C Coupe (45)

Nu am vorbit niciodată prea mult de design, dar noul Clasa C are niște linii absolut superbe. Iese în evidență în special partea din spate inspirată de la mai marele S-Coupe cu stopurile cu LED late și înguste din două părți ce conferă o prezență mjai dinamică pe șosea. Spre deosebire de limuzină la care capacul portbagajului coboară spre spate, la coupe acesta se termină cu un eleron elegant integrat, iar linia puternic curbată a acoperișului se îmbină elegant cu eleronul. Și proporțiile sunt altele față de limuzină. Coupe-ul este mai scund cu 37 mm, iar distanța dintre pedalier și puntea față este mai mare cu 60 mm astfel că versiunea coupe are o parte frontală mai alungită. Practic, chiar de la ușa șoferului, caroseria este cu totul alta.

test Mercedes Clasa C Coupe (16)

Însă la interior globalizarea își spune cuvântul deoarece aici regăsim în totalitate planșa de bord de la Clasa C. Însă pachetul AMG personalizează foarte bine interiorul și oferă o multitudine de opțiuni la un preț de numai 2.566,80 care include jantele de 18 inch, kitul AMG, inserția de lemn negru mat natur pe consola centrală în loc pe plasticul negru piano, piele Artico care îmbracă excelentele  scaunele sport (cu reglaj pe lungime al șezutului și suport lombar pentru încă 248 euro) ce dispun de reglaj electric standard pe înălțime și de reglaj al spătarului, suspensie și direcție sport. În Clasa C Coupe șoferul stă mai jos decât în limuzină și senzația este că parcă stai pe podea ca într-o mașină sport veritabilă în timp ce scaunele sport oferă un suport lateral excelent.

Noi am avut pentru test versiunea pe benzină C 200 echipată cu motorul turbo de 2 litri și 184 CP ce dispune de sistem de injecție direct de generația a treia cuplat cu transmisia automată cu 7 trepte (cea nouă cu 9 trepte este disponibilă la diesel).

Mai ușor cu până la 50 kg decât limuzina și cu o suspensie mai coborâtă cu 15 mm față de limuzină, noul C-Class Coupe se conduce extrem de incisiv pentru un Mercedes, mai ales că exemplarul de test avea pachetul AMG cu suspensie sport și excelenta direcție Direct Steer.

Cu jante de 18 inch, suspensie sport mai coborâtă cu încă 15 mm și trenul de rulare adaptiv cu cinci moduri (Dynamic Select cu Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual este standard în combinație cu pachetul AMG) care modifică răspunsul direcției, cutiei și motorului, ruliul în viraje este mic și precizia pe traiectorie este exemplară. Este unul din cele mai sportive Mercedes-uri pe care le-am condus în ultimii ani. Ca și în cazul Clasei A, cu siguranță C-Class Coupe va atrage foarte mulți clienți care nu au avut niciodată Mercedes.

  • Tren de rulare sport
  • Poziție de condus superbă
  • Design extrem de atrăgător
  • Motor cu performanțe bune, relative economic

MAX vs MIN

  • Vizibilitate slabă spre spate
  • Spațiu mic în spate

Noua punte față cu patru brațe preluată de la Clasa C a redus mult efectul subvirator, iar puntea față împinsă spre înainte a creat o altă distribuție a maselor care favorizează un comportament rutier mai dinamic. Păcat doar că ESP-ul este destul de intruziv și potolește prea vremelnic avântul sportiv al trenului de rulare.

Există și opțiunea unică în segment pentru suspensia pneumatică Airmatic, care poate fi reglată în trei moduri din selectorul Dynamic Select.

C-Class Coupe este disponibil deocamdată cu motoare diesel și pe benzină cu 4 cilindri plus versiunea de performanță C 63 AMG. Motorul pe benzină este mai potrivit spiritului acestui coupe, deoarece fiind mai ușor decât dieselul, favorizează o și mai bună a distribuție a maselor. Și în plus, sună și mult mai frumos decât nu foarte rafinatul diesel de 2,2 litri.

2 litri și 184 CP ar putea părea puțini la prima vedere însă nu sunt. Motorul răspunde spontan la apăsarea accelerației mai ales în modul Sport+ însoțit de un sunet foarte plăcut. Urcă lejer în ture și are un cuplu bun în zona de turații medii. Masa moderată de 1.525 kg contribuie la obținerea unei accelerații de la 0 la 100 km/h în doar 7,3 secunde,m viteza maximă fiind de 235 km/h.

Cu un Cx îmbunătățit, de numai 0,26, care este un record în clasă, motorul turbo de 2 litri în combinație cu transmisia automată cu 7 trepte anunță un consum oficial de numai 5,4 l/100 km. În practică nu este chiar așa, dar se pot obține valori foarte bune de sub 8 l/100 km la un parcurs mixt iar în regim sportiv nu sare niciodată de 10 l/100 km. Nu recomandăm cutia automată cu 7 trepte decât pentru confort pentru că afectează spiritul sportive cu anticipările lente la retrogradare.

Ambianța interioară este similară cu cea de la  Clasa C cu consola centrală lată care se continua cu tunelul median înalt și ecranul centralei multimedia Comand de 8,4 inch suspendat deasupra consolei. În față, spațiul este decent, iar tipic coupe-urilor nobile Mercedes, centura de siguranță este adusă la mână de un motoraș electric. Geamurile de la ușile față nu au ramă dar nu s-a renunțat la montantul central ca în cazul lui S-Class Coupe. În spate însă spațiul este strâmt, atât la cap cât și la genunchi. Este meritoriu totuși că spațiul în spate la cap de 905 mm este superior cu 4 mm celui de la modelul vechi în condițiile în care acum s-au făcut mai multe concesii la design față de vechea generație. Designul fără compromisuri afectează și vizibilitatea spre spate însă Mercedes oferă standard un sistem de asistare la parcare. Se plătește în plus doar camera pentru marșarier ascunsă în siglă (496 euro).

Față de limuzină, portbagajul măsoară cu 80 de liutri mai puțin dar 400 de litri sunt totuși suficienți mai ales că bancheta fracționabilă 40/20/40% este standard.

Așa cum spuneam la început, coupe-ul a fost poziționat așa cum era și normal deasupra coupe-ului. C 200 Coupe pornește de la 40.424 euro, cu circa 3.200 de euro mai mult decât limuzina. E o sumă rezonabilă ca merită plătită pentru design dar și pentru comportamentul mai incisiv.

Foto: Bogdan Paraschiv

test Mercedes Clasa C Coupe (35)

 

Verdict

Noul Clasa C Coupe va atrage multe priviri admirative dar îi va încânta și pe cei care se urcă la volan cu poziția de condus joasă și trenul de rulare sport dacă se comandă excelentul pachet AMG care oferă și o ambianță interioară deosebită. Iar recomandarea noastră se îndreaptă spre motirzarea pe benzină mai potrivită spiritului unui coupe.

Date tehniceMercedes
ModelC 200 Coupe Aut.
MotorL4, turbo
Cilindree (cmc)1.991
Putere maximă/turație (CP/rpm)184/5.500
Cuplu maxim/tura?ie (Nm/rpm)300/1.200-4.000
Transmisieautomat?, 7 trepte
L/l/h (mm)4.686/1.810/1.405
Ampatament (mm)2.840
Masă la gol (kg)1.525
Volum portbagaj (l)480
Accelerație 0-100 km/h (s)7,3
Viteza maximă (km/h)235
Consum mediu (l/100 km)5,4
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)EU6/125
Preț (euro cu TVA)42.923

Comentati?

Your email address will not be published.