PRIMA COMPARAȚIE. BMW 330e vs Mercedes C 350 e plug-in hybrid
, / 1099 0

PRIMA COMPARAȚIE. BMW 330e vs Mercedes C 350 e plug-in hybrid

SHARE
Home Mercedes-Benz C-Class PRIMA COMPARAȚIE. BMW 330e vs Mercedes C 350 e plug-in hybrid

BMW încearcă să imite geniul C 350 e plug-in hybrid în ceea ce privește consumul cu propria sa variantă, noul BMW 330e.

Bavarezii dezvăluie primul lor model plug-in hybrid, bazat pe actuala generație a Seriei 3, la ediția de anul acesta a salonului auto de la Frankfurt, de luna viitoare. Este momentul pentru prima comparație statică între limuzina BMW eco de clasă medie și cel mai mare inamic al său, Mercedes. În ambele cazuri, mare parte a sistemului de propulsie dă o stranie senzație de familiariate.

bmw-330e-c350

Haideți să începem cu modelul mai recent care va completa segmentul. BMW 330e vine cu același motor turbo pe benzină de 2,0 litri, ca acela folosit de 320i. Capabilă să dezvolte 184 CP, unitatea convețională este completată de un motor electric de 88 CP, pentru o putere totală evaluată la 252 bhp și un cuplu senzațional de 420 Nm. Motorul electric este amplasat între unitatatea principală și transmisia automată cu opt trepte. Demarajul este unul energic, avînd în vedere viteza maximă de 225 km/h și sprintul de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde.

C 350 e urmează aceeași rețetă, dar ridică miza puterii până la un total viguros de 279 CP și 600 Nm. Motorul turbo cu combustie internă de 2,0 litri este preluat direct de la C 250 și dezvoltă 211 HP la 5,500 rpm și un cuplu maxim de 350 Nm. Motorul electric suplimentar contribuie cu 82 HP și 340 Nm, toate resursele fiind transmise către puntea din spate prin intermediul unei cutii automate cu șapte trepte 7G-TRONIC. Dincolo de acest aranjament, limuzina eco C-Class poate ajunge de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde, înainte de a atinge o viteză maximă de 250 km/h, depășindu-l pe parcurs pe rivalul 330e.

Mercedes-C350e-plug-in-hybrid-1

Bateria Li-Ion de 6,2 kWh, cu sistem de răcire pe bază de apă, este amplasată deasupra portbagajului lui C 350 e pentru o mai bună distribuire a greutății. Dezvavantajul este că C 350 e oferă 335 de litri de spațiu de încărcare, în comparație cu cei 480 de litri ai versiunii standard. Și BMW 330e vine cu un portbagaj mai mic cu 110 litri în comparație cu versiunile convenționale din cadrul gamei, oferind 370 de litri în loc de 480. Dar tot este mai mult ca în cazul Mercedes-ului. Bateria Li-Ion are și o capacitate superioară, de 7,6 kWh. Durata de încărcare este de 3 ore și 15 minute. Mercedes-ul este mai rapid, bateria atingînd capacitatea maximă de încărcare în exact 3 ore, atunci când este conectată la o priză convențională de 230V.

bmw-330e-5

Cea mai aprigă luptă este cea a emisiilor CO2 și a cifrelor de consum. În cazul BMW-ului, emisiile ajung la 44-49 g/km, iar consumul la 1,9-2,1 l /100 km, în funcție de anvelopele utilizate. Autonomia totală este de 600 km, în timp ce, pe modul electric Max eDrive, aceasta se reduce la 40 km. Pe de altă parte, Mercedes-Benz C 350 e poate rula bazîndu-se exclusiv pe puterea electrică aproximativ 31 km și vine un consum de combustibil impresionant, cotat la 2,1 l/100 km. Cifrele de emisii sunt tot în favoarea BMW-ului, Mercedes-ul ajungînd la 48 g/km.

În timp ce noul BMW 330e nu este disponibil la ora actuală în versiunea cu 4 uși, omologul său de la Mercedes se adresează și familiilor mari cu o versiune T-Modell. Pentru bavarez, livrările vor lua startul în 2016, iar C-Class eco este deja disponibil pe piață.

Comentati?

Your email address will not be published.