Mercedes GLA: cât de mult SUV este în GLA?
, / 4262 0
Mercedes GLA

Mercedes GLA: cât de mult SUV este în GLA?

SHARE
Home Mercedes-Benz GLA-Class Mercedes GLA: cât de mult SUV este în GLA?

Cu GLA, Mercedes lansează mașina potrivită la timpul potrivit: un crossover care îmbină avantajele unui model compact cu ale unui SUV compact. Primele impresii din Granada, Spania.

În 2013, Mercedes a vândut 371.399 modele compacte Clasa A, B și CLA, peste 50% din clienții Clasei A provenind de la alte mărci. Iar gama compactă este completată acum cu GLA și ulterior cu viitorul CLA Shooting Brake.

GLA ar putea deveni starul acestei game deoarece în ultimii 20 de ani, singurul segment care a crescut constant în Europa este cel al SUV-urilor (de la 2,6% în 1991 la 11,4 % în 2012) și în special cel al SUV-urilor compacte.

Mercedes vine cu o abordare suprinzătoare a acestui segment, abordare care ne-a făcut să dăm și titlul acestui articol: cât de mult este SUV și cât de mult este model compact acest GLA?

Când BMW a dat tonul acestui segment cu X1 (un model realizat la cerința sindicatelor BMW), ziceam că X1, cu înălțimea lui de 1545 mm, este mai mult un break supraînălțat decât un SUV. Dar GLA nu are decât 1494 mm înălțime, adică este cu 49 mm mai scund decât X1. Iar față de Audi Q3 diferența de înălțime este 112 mm.

Dar BMW a avut succes chiar dacă designul lui X1 nu este prea elaborat și personalizat. Prin comparație, Mercedes vine cu o ofertă mult mai atractivă cel puțin sub aspectul designului. Deși ca proporții, GLA nu ne duce cu gândul la un SUV, el arată ca un SUV prin design.

Aripile evazate, capota profilată cu cele două nervuri, scutul simulat în față care se prelungește cu protecții la toată bara față și pasajele roților, linia laterală care urcă spre spate și formele sculpturale confirmă faptul că avem în fața ochilor un SUV și nu orice SUV, ci unul de lifestyle care se poate uita cu mândrie și spre Range Rover Evoque.

GLA este un crossover de lifestyle care concurează nu doar X1 și Q3 ci și Range Rover Evoque

Și nu doar designul ne duce cu gândul la un SUV ci și structurarea gamei. Cu excepția versiunilor de bază GLA 200 și GLA 180 CDI , toate celelalte trei versiuni (vezi tabelul de date tehnice) pot fi cuplate cu noul sistem de tracțiune integrală lansat la CLA, cutia automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj fiind standard la GLA 220 CDI, GLA 250 și la toate versiunile cu tracțiune integrală.

  • Designul elegant de crossover
  • Disponibilitatea tracțiunii integrale pentru aproape topate versiunile
  • Preț atractiv pentru un Mercedes la versiunea cu tracțiune față
  • Motor diesel de 2,1 litri performant
  • Aptitudini off-road mai bune decât la concurență

MAX vs MIN

  • Ruliu relativ important dacă nu ce comandă pachetul Dynamic handling
  • Spațiu mai mic decât la concurență în spate la genunchi și cap
  • Preț mare la versiunile cu tracțiune integrală și cutie automată 
[/mb_plusminus]

Mercedes nu a trebuit să facă compromisuri prea mari pentru acest design cu adevărat special. Volumul standard al portbagajului este de 421 de litri (X1 și Evoque 420 litri, Q3 460 litri). Dacă se comandă pachetul de depozitare, atunci spătarul banchetei spate poate fi înclinat sub diverse unghiuri și volumul portbagajului se mărește cu 60 litri la 481 litri (pachetul include spătar scaun pasager față rabatabil și priză 12V în portbagaj).

Volumul maxim al portbagajului de 1235 litri este ceva mai mic decât la concurență, dar faptul că în GLA încape cu o geanță mai puțin nu are prea mare importanță (X1 1350 litri, Q3 1365 litri). Mai restrictivă în schimb este vizibilitatea trei sferturi spate și din acest motiv este recomandată opțiunea pentru asistentul de parcare.

Mercedes-Benz GLA (X156) 2013

În spate, prin comparație, spațiul e mai puțin aerisit decât în Q3 sau X1, mai ales în ceea ce privește înălțimea interioară. Persoane de 1,80 metri înălțime nu au foarte mult loc nici pentru genunchi. Clar, GLA nu e cel mai potrivit pentru o familie numeroasă. Cine vrea mai mult loc, trebuie să se orienteze spre GLK.

Interiorul este similar celui de la Clasa A și CLA: calitate de fabricație solidă, cinci prize de aer generoase cu mod de reglare original, schimbător în dreapta în spatele volanului, care eliberează mult loc pe consola central (pentru cutiile automate) și comenzi pentru reglajul scaunelor electrice amplasate pe ușă. Mai mult de 70% din componente provin de la CLA inclusiv scaunele cu tetiere integrate (opțional) și vitezometrul gradat până la 260 km/h în cazul lui GLA 250 4Matic de test echipat cu motorul turbo pe benzină de 2 litri și 211 CP.

Acest motor, care și-ar găsi cu siguranță loc sub capota oricărui hothatch respectabil, este rafinat, silențios și are multă forță. Accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 7,1 secunde și atinge 230 km/h. Dar în timpul testului, computerul de bord a sărit de 10 l/100 km, ceea ce nu îl va face prea atractiv pentru clienții europeni. Pe bătrânul continent, cele mai cerute vor fi cele două dieseluri GLA 200 CDI și GLA 220 CDI, mai ales că ambele pot fi cuplate cu tracțiune integrală.

Poziția de conducere joasă nu ne dă impresia că suntem la volanul unui SUV cu toate beneficiile care decurg de aiciPoziția de conducere joasă și feelingul la condus ne duc cu gândul că suntem mai degrabă la volanul unui model compact decât la volanul unui SUV. Standard, Mercedes oferă o suspensie confort, iar opțional se poate comanda o suspensie sport (în combinație cu AMG Line sau pachetul Dynamic Handling) care coboară garda la sol cu 15 mm sau o suspensie off-road mai înălțată cu 30 mm (opțional). Pe parcursul off-road de la drive testul din Spania, GLA cu suspensie și pachet off-road (include răspuns modificat pentru accelerație, cutie și ESP, display off-road cu busolă, unghi de rotație al volanului, unghiuri de înclinare lateral și longitudinal) s-a dovedit mai confortabil în off-road decât Evoqueși mai capabil decât arată alura sa de crossover.

Tot opțional se oferă o direcție sport mai incisivă cu 20% la un unghi de rotație cuprins între 5 și 90 de grade. Există însă diferențe de confort între versiunile cu tracțiune față și cele cu tracțiune integrală pe care le-am condus la drive test. Ca și la CLA, puntea spate multilink cu patru brațe este izolată de caroserie cu un suport elastic, ceea ce oferă mai mult confort decât la versiunile cu tracțiune față, la care puntea spate e prinsă rigid de caroserie, la fel ca la Clasa A

Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC (X156) 2013

Condus la limită în versiunea cu suspensie “comfort” și direcție standard, GLA se înclină destul de mult însă pentru o tracțiune integrală derivată dintr-o  tracțiune față subvirează extreme de puțin iar stabilitatea pe traiectorie este exemplară. Cine dorește un GLA mai incisiv trebuie să cumpere pachetul Dynamic Handling, disponibil standard în pachetul AMG sau opțional la celelalte versiuni, care include direcția sport și suspensia sport mai coborâtă.

 Cu pachetul off-road, GLA poate mai mult decât arată caroseria lui scundă atipică pentru un SUV

Drive test Mercedes GLA  33

Accesul în lumea GLA costă 30.535 euro, dar de acești bani primești doar motorul turbo de 1,6 litri cu tracțiune față și cutie manuală cu 6 trepte. Cel mai ieftin model cu tracțiune integrală – GLA 200 CDI – costă 35.894 euro și include și cutia automată cu 7 trepte cu dublu ambreiaj.

Iar de aici începe sarabanda nivelurilor de echipare, deoarece Mercedes oferă multiple posibilități de personalizare: pachetul Style (jante aliaj de 17 inci, bare negre pe acoperiș, combinație piele Artico cu stofă și scaunele confort, pe care noi le recomandăm mai mult decât pe cele sport cu tetiere integrate), pachetul Urban (jante aliaj de 18 inci, scaune sport), pachet AMG Sport (jante de aliaj de 18 inci, kit exterior AMG, pachet Dynamic Handling, scaune sport). Pe lângă acestea se pot cumpăra câteva pachete de design: Night, Exclusive sau AMG Exclusive, ultimele două având scaune față încălzite, îmbrăcate în piele și piele Artico pe partea superioară a bordului cu cusătură roșie la AMG Exclusive. Iar lista de opționale este de asemenea lungă și include printre altele trapă panoramică glisantă și sistem inteligent de iluminare.

The Verdict

Prin apariția și filozofia sa, GLA face ca X1 sau Q3 să pară desuete. GLA este un crossover modern care poate fi personalizat în multiple feluri, nu doar ca design, ci și ca tren de rulare. Poate fi și sportiv dar și capabil în off-road. În condițiile acestea, putem trece cu vederea spațiul ceva mai restrâns în spate. E un model de lifestyle, nu un cărăuș.

Date tehnice Mercedes GLA 

ModelGLA 200GLA 250GLA 250 4MaticGLA 180 CDIGLA 200 CDIGLA 200 CDI 4MaticGLA 220 CDI220 CDI 4Matic
MotorL4, turboL4, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)15951991199114612143214321432143
Putere maximă/turație (CP/rpm)156/5300211/5500211/5500109/4000136/3400-4000136/3400-4000170/3400-4000170/3400-4000
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)250/1250-4000350/1200-4000350/1200-4000260/1750-2500300/1400-3400300/1400-3400350/1400-3400350/1400-3400
Transmisieman. 6 tr./aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.man. 6 tr./aut. 7 tr.man. 6 tr./aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.
L/l/h (mm)4417/1804/14944417/1804/14944417/1804/14944417/1804/14944417/1804/14944417/1804/14944417/1804/14944417/1804/1494
Ampatament (mm)26992699269926992699269926992699
Volum portbagaj (l)421-1235421-1235421-1235421-1235421-1235421-1235421-1235421-1235
Masă la gol (kg)1395 (1435)(1455)(1505)1440 (1470)1505 (1535)(1595)(1535)(1595)
Viteză maximă (km/h)215 (215)(235)(230)190 (190)205(205)(200)(215)(215)
Accelerație 0-100 km/h (s)8,9 (8,8)(7,2)(7,1)12,0 (11,9)10,0 (9,9)(9,9)(8,3)(8,3)
Consum mediu (l/100 km)5,9 (5,8)(6,0)(6,5)4,0 (3,9)4,3 (4,4)(4,9)(4,4)(4,9)
Emisii CO2 (g/km)137 (135)(141)(151)105 (103)114 (114)(129)(115)(129)
Preț (euro cu TVA,RO)30.53536.76639.07230.25631.80635.94836.66738.862,00
Valorile în paranteze sunt pentru cutia automată.

Comentati?

Your email address will not be published.