Povestea începe cu “A fost odată un SLK” și continuă cu SLC. Cum se termină? Habar nu avem, nu am ajuns încă atât de departe. Mercedes-Benz SLK aniversează 20 de ani de existență. O poveste de două decenii a unei mașini care a întors capete și a oferit zenzații tari.
20 de ani de la venire ape lume a Mercedes-ului SLK, a apărut SLC, care îi calcă pe urme, sperînd să scrie și el o poveste de 20 de ani în cartea de istorie a automobilului. Drumul i-a fost deschis deja de SLK, roadsterul cu al său acoperiș caracteristic Vario.
În aprilie 1996, la cea de-a 66-a ediție a Salonului Auto de la Torino, cei care au văzut noul SLK (R 170) l-au numit “inovator” și “atrăgător”. Era prima data când Mercedes-Benz oferea un roadster de mici dimensiuni, poziționat sub SL.
Stabilind noi standard în ceea ce privește tehnologia, SLK venea cu un acoperiș Vario, o combinație între un plafon rigid și unul flexibil din material textil. Deși Mercedes-Benz prezentase deja un concept SLK în 1994, lumea a fost uimită doi ani mai târziu. La acea vreme, designerii Bruno Sacco și Peter Pfeiffer au fost recompensați cu un premiu pentru viziunea lor.
670.000 de SLK-uri s-au vândut până la ora actuală, modelul R 170 adjudecîndu-și 311.000 dintre unitățile vândute, între 1996 și 2004. În anul 2000, un motor cu 6 cilindri, care propulsa versiunea SLK 320, era disponibil în premieră, dezvoltînd 218 CP. Noul vârf de gamă, SLK 32 AMG , venea cu 354 CP și o transmisie automată cu 5 trepte.
Cu un look deosebit de atrăgător, SLK a atras atenția unei clientele pe măsură. Doamnele au fost cele pentru care SLK a fost mașina preferă. Pe lângă înfățișarea elegantă, acoperișul Vario garanta o siguranță de top, dar și un nivel redus de zgomot atunci când era închis. Automobilul obținuse rezultate impresionante în toate testele de impact relevante, aliniindu-se standardelor interne de la Mercedes și depășindu-le pe cele internaționale.
În ianuarie 2004, a fost prezentat noul model R 171, cu elemente de design care făceau aluzie la bolidul super sport SLR McLaren, dar și la monopostul de Formula 1 McLaren-Mercedes. O dotare specială a fost oferirea, în premieră mondială, a funcției AIRSCARF, sistemul de încălzire la nivelul gâtului, care permite rularea cu acoperișul coborât chiar și la temperature mici.
Șase ani mai târziu, modelul R 172 a adus pe piață, pentru întâia oară, o versiune cu motorizare diesel, 250 CDI.
Și în sfârșit, în 2016, noul Mercedes-Benz SLC a ieșit pe porțile uzinei din Bremen, cu o schimbare de nume, cu motoare mai puternice și performanțe superioare. Va continua SLC-ul povestea de succes începută de SLK? Îi vom analiza trecutul peste 20 de ani. Așa că… ne vedem în 2036!