Mercedes rămâne în fața rivalilor de la BMW și lider pe piața auto de lux

,
1.16K 0

Mercedes și-a adjudecat titlul de lider pe piața mondială a automobilelor de lux în primul sfert al anului, acesta fiind cel mai bun sfert din întreaga istorie a companiei. Cifrele de vânzări ale brand-ului au urcat de două ori mai rapid ca acelea înregistrate de BMW.

Brand-ul premium de la Daimler a livrat 483.487 de vehicule în primele trei luni, cu 13% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Între timp, BMW a anunțat o creștere de numai 6 procente, în timp ce vânzările celor de la Audi au crescut cu un modest 4%, până la 455.750 de unități.

Cu cifre de vânzări care au crescut de două ori mai rapid ca acelea înregistrate de BMW, se presupune că divizia de autoturisme de la Daimler se apropie tot mai mult de obiectivul său pe termen lung, acela de a detrona BMW din poziția sa de lider la nivel global, pentru prima oară în ultimul deceniu.

Dacă am punem sub lupă rezultatele din luna martie, imaginea obținută ar fi, de fapt, în avantajul celor de la BMW, care a reușit să revină pe primul loc cu 201.352 de mașini, față de cele 198.921 vehicule trecute în contul celor de la Mercedes și 186.100 pentru Audi.

Urmărind însă, numai războiul procentelor de creștere a cifrelor de vânzări, Mercedes înregistrează din nou o creștere dublă față de rivalul său. Vânzările s-au îmbunătățit cu 8,4% în comparație cu 2,9% pentru brand-ul bavarez și 4,6% pentru Audi. De fapt, în martie, Mercedes-Benz a obținut cele mai bune cifre de vânzări din istoria companiei.

Vânzările pe regiuni și piețe

Mercedes a doborât recorduri în Europa și în regiunea Asia-Pacific, luna trecută, adjudecîndu-și coroana de lider al pieței premium pe piețe importante ca Japonia, Canada, Australia, Taiwan și Portugalia.

Vânzările din Europa au atins cifra de 97.748 de unități în martie (+9,8%), dintre care 28.316 vehicule au fost livrate clienților din Germania (+4,4%). În primul sfert, Mercedes-Benz a obținut o creștere de două cifre în Marea Britanie, Italia, Spania, Belgia, Austria, Suedia și Portugalia. Și BMW a anunțat o creștere de 9,5% în Europa, în timp ce Audi a urcat cu 7,3%. Audi nu a reușit să depășească Mercedes pe piața națională: 30.923 de mașini (+10,8%) versus 28.316 (+4,4%).

Performanța reușită de Mercedes din regiunea NAFTA a ajutat compania să depășească perioada slabă din zonă (-4,4%) cu 32.856 de unități în martie. În SUA, compania cu stea în trei colțuri de la Stuttgart a predat clienților 28.164 de vehicule (-5,9%), păstrîndu-și poziția de lider pe piața producătorilor premium în martie.  Dacă și vânzările BMW au scăzut, (chiar mai mult, cu -10,8%), Audi a fost singurul producător auto premium care și-a văzut norocul cu ochii în Statele Unite, cu 18.392 unități, înregistrînd luna trecută o creștere de 7,5%.

În regiunea Asia-Pacific, vânzările Mercedes au urcat cu 17,9% până la 63.888. În China, 38.133 de unități au fost vândute în primele trei luni ale anului, ceea ce înseamnă o creștere de 26,6%. Și Audi, și BMW au anunțat creșteri în China, în timp ce în Japonia, Australia și Taiwan, Mercedes-Benz și-a menținut poziția de lider printre producătorii premium.

Mercedes vrea să fie Nr. 1

Obiectivul oficial pe care și l-a propus Mercedes este să-i depășească pe cei de la BMW până în 2020. Cererea tot mai mare de modele noi cum sunt SUV-ul GLC sau cea de-a cincea generație E-Class ar putea produce anul acesta o mare surpriză, ajutînd brand-ul de lux de la Daimler să devină Nr. 1 mai repede decât anticipa. În plus, peste 150.000 de mașini compacte au fost vândute în primul sfert (+25,8%), ceea ce echivalează cu o creștere de 21,9% față de aceeași lună a anului precedent.

Iar momentul bun prin care trece compania nu va face decât să accelereze în sfertul următor, datorită apariției noului E-Class.

BrandMar-16Schimbare din 2015Ianuarie-martie 2016Schimbare din 2015
Mercedes1989210.0844834870.126
Europa977480.0982105860.124
in Germania283160.044648460.079
NAFTA32856-0.04487893-0.009
in SUA28164-0.05975769-0.031
Asia-Pacific638880.1791722460.244
in Japonia8168-0.09317601-0.063
in China381330.2661066410.364
BMW*2013520.0294787430.06
Europanc.nc.2569730.095
SUAnc.nc.81452-0.108
Chinanc.nc.1271050.105
Audi1861000.0464557500.04
Europa973000.0732223500.073
in Germania309230.108812630.11
SUA183920.075419600.046
China509860.0541395400.047
*Vânzari regionale care includ brand-ul MINI

Comentati?

Your email address will not be published.