BMW a confirmat că va produce X7, care va reprezenta mult mai mult decât un X5 cu ampatament lung și 7 locuri. X7 va fi modelul reprezentativ al gamei X de modele BMW. Programat să fie lansat spre finalul deceniului, prin 2018, noul top model ar urma să aibă un preț începând de la 125.000 euro.
Rivali pentru un SUV mai mare și mai luxos ca X5 sunt puțini la număr. Printre ei se numără Mercedes GL, Range Rover cu ampatament lung și viitorul Audi Q8. Există totuși o cerere mare pentru mașini de dimensiunile lui X7 pe piețe globale ca Statele Unite, unde se oferă modele ca Infiniti QX80 și Cadillac Escalade.
BMW nu a putut confirma ce platformă va folosi X7, dar este logic să folosescă o versiune îmbunătățită a celei care va sta la baza noii generații Seria 7, programată să-și facă apariția la finele anului 2015, iar fotografiile noastre spion cu prototipul Seriei 7, cu greutăți suplimentare plasate pe acoperiș și capotă confirmă acest lucru.
Din moment ce BMW începe să introducă elemente din aluminiu și din fibră de carbon în cadrul platformelor sale – un proces care se presupune că va debuta odată cu viitoarea Serie 7 – am putea vedea chiar și un X7 cu aceeași greutate ca mai micul X5.
Motoarele vor fi în șase cilindri, V8 și V12, cu probabilitatea de a oferi și o evoluție a sistemului eDrive plug-in hibrid, prezentat deja la X5. Anunțul despre X7 întărește ideea că și cei de la Rolls-Royce vor construi un SUV. Așa cum Ghost împrumută multe componente mecanice de la Seria 7, noul X7 ar putea dona componente unui SUV marca Rolls-Royce.
Zvonurile susțin că BMW plănuiește să folosească structura și partea electronică de la X7 pentru primul SUV din istoria Rolls-Royce. În acest fel, BMW vrea să împartă costurile pentru ambele modele și să obțină profit maxim din această nouă platformă.
BMW a intenționat și în trecut să construiască un X5 mai mare, denumit X7, dar acele planuri se bazau doar pe un X5 cu un ampatament mai lung și fără un design independent. Acum câțiva ani, acel X5 lung chiar a fost construit, dar designul său, cu portiere spate mai lungi, a fost respins de către Consiliul de Administrație de la BMW.
Acum, X7 va avea un design independent, șapte locuri și va fi mai luxos și mai scump ca X5.