BMW muncește din greu la cei doi noi membri ai noii sale familii compacte: viitorul X1 și un X1 cu ampatament mărit și șapte locuri, cunoscut la nivel intern sub denumirea de FAST (Family Active Sports Tourer).
Platforma UKL folosită pentru noua generație Mini și pentru Seria 2 Active Tourer oferă noi perspective pentru BMW. O întreagă familie compactă va fi bazată pe platforma modulară UKL.
Al doilea membru BMW al acestei familii va fi reprezentat de cea de-a doua generație a crossover-ului X1. În locul platformei cu tracțiune spate, derivată de la Seria 3, X1 va folosi noua platformă UKL și va veni standard cu tracțiune față, în timp ce tracțiunea integrală va fi oferită opțional.
Încă ascuns sub un camuflaj aproape integral, modelul susprins în Nordul geros nu pare a veni cu o revoluție de design, acesta fiind mai mult o evoluție a actualului model, cu o grilă proeminentă, un plafon înclinat și protecții din plastic pentru caroserie. Alte detalii sunt greu de identificat, dar putem observa și un eleron montat pe acoperiș și șevi duble de evacuare.
Crossoverul pare mai mare decât predecesorul său, așa că așteptați-vă la un interior mai confortabil cu spațiu în plus pentru picioarele pasagerilor din spate.
Cel de-al treilea membru al familiei cu tracțiune față de la BMW nu are încă un nume. Numit „FAST” (Family Active Sports Tourer) la nivel intern, acesta va fi o combinație între fratele său mai mic, X1, și vehicule ca Audi A3 Sportsback și Range Rover Evoque, dar va avea și caracteristicile unui minivan. În esență, va fi un fel de X1 cu ampatament lung și șapte locuri.
Surprins aici în timpul primelor sale teste în condiții de iarnă, această nouă derivație din X1 este menită să combine aspectul practic cu sportivitatea și lifestyle. Prețurile vor fi probabil ceva mai mari decât ale viitorului X1, care este programat să-și facă apariția în septembrie 2015.
BMW FAST va urma la începutul lui 2016.
În momentul lansării, FAST va fi singur pe piață, fără niciun rival. Dar această situație fericită pentru FAST nu va dura o veșnicie. Mercedes lucrează la un GLB pătrățos (un SUV cu elemente de design inspirate de Clasa G, dar bazat pe platforma MFA, folosită de GLA), care va avea o versiune cu șapte locuri.
Folosirea platformei UKL pentru X1 și pentru FAST ne permite să anticipăm deja variantele de motorizare: un motor pe benzină de 1,5 litri cu 3 cilindri, de 136 CP și unul de 2,0 litri cu 4 cilindri și cu 184, respectiv 231 CP, dar și un motor turbodiesel de 2,0 litri, cu 150 și 190 CP. Surpriza va fi un Plug-In Hybrid, care poate fi de asemenea adaptat pentru platforma UKL.