Cea de-a doua generație GLK este complet nouă și aici ne referim în special la design și la gabarit, la care se adaugă și o denumire nouă – GLC, conform noului sistem de denumire a modelelor Mercedes-Benz.
Așa cum se confirmă încă o dată din pozele spion atașate, noul Mercedes-Benz GLC va fi ceva mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește, iar asta pentru a face mai mult loc modelului Mercedes-Benz GLA și viitorului GLB, care va fi de fapt un SUV compact cu 7 locuri, bazat pe platforma lui GLA.
Este evident că prototipul are un ampatament mult mai lung decât actualul GLK, iar ecartamentul este de asemenea mai lat. Capota a fost alungită, iar puntea față a fost împinsă spre înainte, lucru care a contribuit de asemenea la obținerea unui ampatament mai lung.
Ampatamentul mai lung se traduce printr-un interior mult mai generos și o dinamică îmbunătățită. Asta înseamnă că noul GLC va fi un rival pe măsură pentru modele precum Audi Q5 și, în special BMW X3 în ceea ce privește spațiul la interior și confortul.
O mare parte din design rămâne în continuare ascuns sub camuflaj, dar se pare că vehiculul va împrumuta câteva linii de design cu care Mercedes-Benz ne-a obișnuit deja. Proporțiile sunt mult mai sportive în comparație cu cele ale actualului GLK, iar plafonul este înclinat mai mult spre spate, dând astfel impresia unei linii de coupe. Dacă ne concentrăm atenția asupra imaginilor ce ne înfățișează partea din spate a mașinii, putem vedea cadrul lunetei care dovedește faptul că aceasta este doar într-o poziție temporară. Cel mai probabil, viitorul GLK va păstra designul pătrățos în partea din spate pentru că trebuie să facă loc viitorului GLC coupe, rivalul lui BMW X4.
Noul GLC va împărți partea mecanică cu noua limuzină Clasa C. Cea de-a doua generație a SUV-ului de clasă medie va primi, în sfârșit, și o configurație cu volan pe partea dreaptă, ceea ce va permite modelului să pătrundă pe piețe noi, cum ar fi cele din Marea Britanie, Japonia și Australia.
Zvonurile vorbesc despre un nou motor turbo de 1,8 litri în patru cilindri, ce se va regăsi sub capota noului GLC 250. GLC 250 BlueTec va utiliza actualul motor bi-turbo diesel de 2,1 litri ce livrează 204 CP, în timp ce modelul GLC 350 va fi propulsat de noul motor V6 turbo de 3 litri.
Cea de-a doua generație GLK vine și cu o nouă denumire: GLC. Iar versiunea SUV Coupe se va numi GLC Coupe.
Noul GLC va fi disponibil începând cu luna septembrie 2015. În noiembrie 2015, gama va fi completată de versiunea Plug-In Hybrid, ce va beneficia de același sistem de propulsie ca noul model C-Class Plug-In Hybrid: un motor turbo de 2 litri cu 211 CP, cuplat la un motor electric de 60 kW, ce oferă o autonomie de aproximativ 30 km în modul electric.
Photo: Automedia