Cea de-a doua generație a coupe-ului în patru uși (sau Gran TUrismo, cum îl numește Porsche) din Stuttgart care-nu-este-un-Mercedes-Benz, a intrat în teste într-o locație secretă. După cum arată, în ceea ce privește desing-ul, se pare că sunt puține lucruri de anunțat.
Este destul de dificil de stabilit dacă Panamera este un rival direct al Clasei S sau, mai degrabă, al mai micului CLS. Probabil că nu este un rival pentru niciunul dintre ele, iar coupe-ul în patru uși de la Porsche stă foarte înghesuit chiar între cele două, în ceea ce privește dimensiunile și – mai mult sau mai puțin – prețurile.
Acest viitor Panamera este programat să fie lansat în 2016 dar, după cum se vede, mașina pare a fi în fazele finale ale dezvoltării. Caroseria pare aproape identică cu aceea a actualei generații, așa că s-ar putea ca Porsche să testeze doar niște funcții ale noii mașini, folosind o deghizare cu vechea caroserie. Sau poate că visăm noi frumos, iar Porsche chiar nu are de gând să facă decât modificări minuscule aspectului exterior al mașinii.
Zvonurile spun că cele mai mari transformări vor avea loc… ei bine, la partea cea mai mare a mașinii, respectiv posteriorul. Se spune că grăsuțul Panamera va slăbi aproximativ 100 kg, grație materialelor mai ușoare care vor fi folosite pentru noua versiune.
Noile motoare văzute deja la Cayenne facelift, lansat recent, își vor face loc și sub capota viitorului Porsche Panamera. Acestea includ noul motor V6 turbo pe benzină de la S, motorul modificat V8 turbo la versiunea Turbo, motorul diesel V6 mai potent pentru S Diesel și trenul de rulare hibrid pentru versiunea S Hybrid.
În timp ce dieta în sine va ajuta, cu siguranță, la îmbunătățirea comportamentului rutier al viitorului Porsche Panamera, ce ne-am fi dorit este ca Porsche să facă ceva în legătură cu aspectul dolofan. Ei bine, noroc că mai există și alte variante.
**** În imaginea principală este actualul Porsche Panamera Turbo S