În 2016, Mercedes va înlocui Clasa E, care va primi o noua familie de motoare cu 6 cilindri în linie. Vă prezentăm acum primele fotografii spion care arată noul model cu farurile și stopurile de de serie.
Cum era de așteptat, inginerii germani lucrează la următoarea generație Mercedes Clasa E și avem acum primele fotografii spion care arată noul model cu farurile și stopurile de producție montate.
Viitorul model Clasa E a fost testat câteva luni folosind o caroserie Clasa C, iar explicația este că ambele mașini au o foarte mare legătură între ele.
Noul model Clasa C este primul Mercedes care folosește noua platformă MRA (Modular Rear Architecture), o platformă rezervată tuturor modelelor Mercedes cu tracțiune spate, care va fi folosită și de Clasa E.
Viitorul E-Class va avea un ampatament mai lung, care se va traduce într-un spațiu mai mare pentru pasagerii din spate, dar va fi mai ușor grație noii platforme.
Caroseria noii Clase C utilizează aluminiu într-un procentaj de 48%, față de 10% în trecut și aceeași transformare este așteptată și la Clasa E.
Viitoarea familie E-Class va fi mai numeroasă datorită faptului că atât coupe-ul cât și versiunea decapotabilă vor fi derivate din platforma noului E-Class. Actualele generații Clasa E Coupe și Cabrio poartă doar numele Clasa E dar sub caroserie se află platforma vechii Clasei C.
Gama va fi alcătuită din limuzină, combi, coupe și cabrio și nu trebuie să uităm CLS, construit pe aceeași bază, care va continua să fie oferit sub formă de coupe cu patru uși și shooting brake.
Clasa E va fi propulsată de noua generație de motoare cu trei și cu patru cilindri și este foarte probabil ca viitoarea generatie Clasa E să marcheze revenirea la celebrele motoare cu 6 cilindri în linie care vor înlocui actualele V6.
Vârful de gamă va fi E 63 AMG, propulsat de noul bi-turbo V8 de 4 litri, disponibil și în versiune S și 4Matic. Pe viitor, noul biturbo AMG V8 de 4 litri își va găsi adăpost și în E 63 AMG coupe, o versiune care nu există la actuala generație, pentru a nu canibaliza fostul C 63 AMG Coupe, care a fost construit pe aceeași platformă.
La capătul opus al gamei, așteptăm versiunile verzi: mild hibridul E 300 BlueTec Hybrid și E 400 Plug-In Hybrid, care va fi unul dintre cele zece modele Plug-In Hybrid pe care Mercedes le va lansa în următorii trei ani.
În ceea ce privește designul, designerul-șef Gorden Wagener a declarat că ”viitorul Clasa E nu va fi în niciun caz un Clasa S mai mic”.
Noul E-Class va fi prezentat în 2016 ca model 2017.
Foto: Automedia