Prin Clasa S Coupe, Mercedes prezintă noua viziune pentru coupe-urile bazate pe platforma Clasei S. Primul test drive cu Mercedes S 500 4Matic Coupe pe Transfăgărășan și o galerie foto la fel de fascinantă ca și noul design al lui S-Class Coupe.
Mercedes are o lungă tradiție în producerea de coupe-uri rapide, elegante și luxoase. Iar noul Clasa S Coupe nu face excepție și noua denumire ne arată clar apartenența la familia Clasei S.
Pentru primul test am avut la dispoziție versiunea S 500 4Matic Coupe, luxosul coupe fiind oferit la startul vânzărilor exclusiv cu tracțiune integrală.
URMĂREȘTE AICI VIDEO-TESTUL CU MERCEDES-BENZ S-CLASS COUPE PE TRANSFĂGĂRĂȘAN
Și pentru a vedea ce poate cu adevărat noul coupe de lux al Clasei S l-am provocat pe faimosul Transfăgărășan, despre care Top Gear spunea că este cel mai frumos drum din lume, mai frumos chiar decât Stelvio Pass.
Primul contact vizual cu mașina scoate în evidență un coupe mai compact decât fosta generație. Pe lângă proporțiile superbe care fac ca mașina să pară mai compactă, noul S Coupe este cu aproape 7 cm mai scurt, cu 3 cm mai lat și 1 cm mai scund. Grila frontală mai joasă, care coboară sub linia farurilor și integrează logoul Mercedes susținut de o singură bară transversală ne amintește de SLS AMG, stopurile lungi și subțiri din două piese care înglobează fiecare 39 de LED-uri și ornamentul cromat dintre stopuri creează o impresie de stil sportiv rafinat. Exact asta a dorit să transmită și Mercedes.
S-Class Coupe deschide o nouă eră de design pentru coupe-urile Mercedes care renunță la stilul baroc și la masivitate în favoarea stilului sportiv rafinat.
De la iluștrii înaintași s-a păstrat soluția fără montant central, elementul cromat care înconjoară rama geamurilor creând acea impresie de continuitate.
Și la interior, Mercedes a reușit performanța în această eră a globalizării și standardizării să personalizeze și să diferențieze Clasa S Coupe de limuzina Clasei S.
Planșa de bord este profilată complet diferit fiind etajată în dreptul pasagerului față, consola centrală se extinde spre spate, iar volanul sport multifuncțional este teșit în partea inferioară și are diametru mai mic decât la Clasa S.
Surprinzător pentru un coupe sport din această clasă, spațiul în spate este mult mai generos decât m-am așteptat pentru că și persoanele mai înalte de 1,80 metri au destul loc la cap.
Ambianța interioară este luxoasă și rafinată, mai ales în cazul mașinii de test care dispunea de pachetul Edition 1. Pielea fină Nappa Exclusive Designo roșu Bengal care îmbracă scaunele, bordul și fețele de uși împreună cu inserția de lemn de plop din centrul bordului, elementele de finisaj galvanizate în nuanță Silver Shadow și butoanele din aluminiu natur creează acea ambianță luxoasă tipică coupe-urilor Mercedes.
Scaunele preluate de la Clasa S sunt pur și simplu perfecte. Practic, acestea rezolvă orice conflict de interese. Sunt mari și confortabile ca niște fotolii de lux, dar la nevoie se strâng pe lângă tine iar funcția dinamică permite întărirea lateralelor în funcție de partea pe care iei virajul, de stânga sau de dreapta. Plus funcțiile de ventilație sau de acum renumitul masaj ”pietre încinse”.
Pe bord, regăsim cele două displayuri TFT de 12,3 inci, unul pentru indicatoarele de bord și unul pentru centrala Comand Online. Pe lângă echiparea standard ultra luxoasă, care include scaune cu reglaj electric și memorie, acoperiș panoramic, centrala Comand Online, sistemul de faruri inteligente cu LED sau iluminarea ambientală în diverse nunațe de culori, pachetul Edition 1 completează standardul de excepție cu tapițeria de piele Nappa Exclusive în culoare roșu Bengal, farurile cu LED cu câte 47 de cristale Swarowski sau sistemul Night Vision.
- Ambianță interioară extrem de elegantă și de rafinată
- Sisteme de asistență foarte eficiente
- Motor V8 omnipotent
- Cel mai silențios din lume
- Consum redus pentru un astfel de motor
- Scaune excepționale
- Confort de excepție
MAX vs MIN
- Lipsa unui buton pentru activarea sunetului sport la motor
- Pachet Edition scump
Ca și limuzina Clasa S, S-Class Coupe este cel mai silențios model construit vreodată în industria auto. Chiar și la viteze de peste 180 km/h nu se aude decât un ușor zgomot la vânt. Standard, Clasa S Coupe are suspensie Airmatic, mai coborâtă cu 10 mm decît la limuzină, care poate fi reglată pe modul Sport sau Comfort. La viteze mai mari, suspensia coboară cu încă 10 mm, contribuind la obținerea unei aerodinamici de excepție și a unei stabilități impresionante.
La drum întins, confortul este regal, parcă ai rula deasupra șoselei pe covorul fermecat al lui Aladin. Iar această senzație nu este tulburată nici de pneurile cu talon foarte mic montate pe jantele AMG opționale de 20 de inci. Distanțele lungi sunt percepute altfel în această mașină. Într-o liniște totală, rulând ca pe o pernă de aer și după câteva ședințe de masaj în scaunele ultra confortabile și perfect profilate la cerere, cei 800 km ai testului au părut mult mai puțini.
Motorul V8 bi-turbo de 4,7 litri a mai câștigat 20 CP față de vechea generație și este mai economic cu 0,5 l/100 km. De altfel, consumul anunțat de 9,4 l/100 km este cel mai mic din industrie pentru un V8 din această categorie. În testul nostru pe serpentinele de pe Transfăgărășan și în regim de condus mai alert, consumul a fost de circa 15 l/100 km, ceea ce reprezintă o valoare bună pentru această clasă de putere. Cutia automată cu 7 trepte se află la sfârșitul carierei urmând a fi înlocuită treptat pe gama Mercedes cu noua cutie 9G-Tronic cu 9 trepte. Însă în cazul lui S 500 4Matic Coupe, imperfecțiunile sunt perfect mascate de cuplul omniprezent de 700 Nm care este disponibil pe o plajă largă de turații. Răspunsul ușor întârziat de la alte modele Mercedes este în acest caz istorie.
Forța de împingere a acestui V8 este absolut fenomenală. Chiar dacă Mercedes S 500 4Matic Coupe nu vrea să fie un SLS AMG, accelerația de la 0 la 100 km/h durează numai 4,6 secunde. Impresionează plăcut liniaritatea răspunsului motorului și forța brută.
Deși S-Class Coupe este un coupe de lux, Mercedes nu a amortizat plăcerea condusului. La accelerații viguroase, motorul V8 are un superb gros, baritonal, în timp ce la viteze de croazieră nu se aude nici musca. Am fi preferat însă prezența unui buton care să activeze sunetul sport în genul sistemului oferit de Porsche.
Tracțiunea integrală oferă rezerve impresionante la limită dar ajută mult la demaraje și – cel mai important – nu afectează plăcerea tipică în conducere a unui coupe cu transmisie spate. Cu un reglaj sportiv, care distribuie mai mult cuplu spre spate, comportamentul în viraje este sportiv, incisiv și incitant pentru pilot. Provocat, la limită, S 500 4Matic Coupe glisează ușor și progresiv spatele, fiind intuitiv de controlat. Este impresionant că un coupe de 2 tone și de peste 5 metri lungime să se conducă atât de plăcut și de agil. Și din acest punct de vedere noul Clasa S Coupe rupe defintiv legătura cu trecutul.
Cât de importante sunt sistemele de asistență inovatoare de pe Clasa S Coupe ne-am dat seama după parcurgerea Transfăgărășanului noaptea.
Sistemul Night Vision înlătură stresul de a-ți forța vederea să vezi ce se întâmplă pe marginea drumului și încordarea de a încerca să identifici un potențial obstacol. Pietonii sau animalele de pe marginea drumului sunt vizualizați perfect pe afișajul alb-negru de pe displayul central TFT dintre cele două indicatoare de bord și semnalizați corespunzător cu pătrățele roșii.
Iar sistemul inteligent de lumini cu LED-uri contribuie nu doar la siguranța condusului ci îți odihnește și ochii. Lumina albă este foarte odihnitoare, distribuția luminii este perfectă iar funcția dinamică în viraje care face ca lumina să urmeze virajul este foarte utilă. Pe autostradă sistemul de păstrare a benzii cu corecție din direcție și asistentul de oboseală te ajută să ajungi întotdeauna la destinație.
La cel mai înalt nivel tehnologic prin tradiție, Clasa S Coupe nu mai are acum de ce să fie invidioasă pe formele lui Aston Martin DB9. Noul S Class Coupe ar putea servi foarte bine ca mașină pentru James Bond, care ar putea beneficia de toate sistemele de siguranță de asistență de ultimă oră.
Foto: Ovidiu Tăbăcaru
Verdict
Noul Mercedes S Class Coupe este exact ceea ce trebuie să fie: un coupe de lux, rafinat, rapid și elegant. Oferă un confort suprem, este cel mai silențios din lume dar nu neglijează performanțele și încântă urechea cu sunetul superb al omnipotentului V8. Iar designul îți taie răsuflarea. Niciodată un Mercedes nu a fost mai atrăgător.
Model | S 500 4Matic Coupe |
---|---|
Motor | V8, bi-turbo |
Cilindree (cmc) | 4663 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 455/5250-5500 |
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm) | 700/1800-3500 |
Transmisie | automată, 7 trepte |
L/l/h (mm) | 5027/1899/1411 |
Ampatament (mm) | 2945 |
Volum portbagaj (l) | 400 |
Masă la gol (kg) | 2090 |
Viteză maximă (km/h) | 250 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 4,6 |
Consum mediu (l/100 km) | 9,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 219 |
Preț (euro cu TVA,RO) | 130.281 |