Mercedes G 500 4×4² – Primele imagini oficiale (update)

Mercedes G 500 4×4²
,
4.12K 0

Mercedes-Benz va prezenta la Salonul Auto de la Geneva modelul Mercedes G 500 4×4², fratele mai mic al impozantului G 63 AMG 6×6.

Mercedes-Benz a dat publicității primele imagini oficiale ale noului Mercedes G 500 4×4², fratele cel mic al lui G 63 AMG 6×6.

În comparație cu ruda sa mai mare, Mercedes G 500 4×4² nu dispune de motorul AMG de 5,5 litri, ci de noua unitate AMG V8 biturbo de 4,0 litri. În cazul lui Mercedes G 500 4×4², motorul V8 biturbo de 4,0 litri cu injecție directă dezvoltă 422 CP.

Practic, este același motor pe care îl găsim și pe AMG GT, dar și pe noul C 63 AMG, cu cele două turbine montate în interoorul V-ului cilindrilor, soluție care oferă multe avantaje în ceea ce privește designul compact al motorului, răspunsul optim la apăsarea accelerației și emisiile scăzute. Noul motor va corespunde standardelor de emisii Euro 6.

Mercedes-Benz a fost încurajat să dezvolte o versiune cu tracțiune integrală a modelului G 63 AMG 6×6, după ce mai mulți clienți potenți financiar din Orientul Mijlociu și Îndepărtat au semnat deja contracte pentru achiziționarea de modele G 63 AMG 6×6, în condițiile în care prețul unui vehicul se ridică la aproape jumătate de milion de euro.

Așadar, Mercedes-Benz a decis dezvoltarea unei versiuni 4×4 care preia punțile portale de la G 63 AMG 6×6. În locul punților rigide unde roata este centrată pe axa acesteia, în cazul punților portale punctul de prindere al roții este deasupra și este conectat de centrul roții printr-un angrenaj de roți dințate, soluție care oferă o gardă la sol mult mai înaltă.

Ca și în cazul modelului G 63 AMG 6×6, Mercedes G 500 4×4²  are aripi  mult evazate din fibră de carbon  pentru a putea acomoda anvelopele uriașe și punțile portale mai late. Datorită unui ecartament mai mare cu 299 mm și roților mai mari de 22 inci încălțate cu pneuri 325/55 R22, Mercedes G 500 4×4²  oferă o mai bună stabilitate în viraje, în ciuda gărzii la sol înălțată, care ajunge la 450 mm. Un G-Class obișnuit are o gardă la sol de 210 mm.

G 500 4×4² are aptitudini off-road de top și aici ne referim la faptul că poate trece cu ușurință prin vaduri de apă de până la un metru adâncime, fără să ignorăm unghiurile de atac și deieșire de 52/54 grade și unghiul ventral de 47 de grade.

ModelG 500 4x4G 500 LWB
Gardă la sol (mm)450210
Unghi de atac (gr.)5236
Unghi de ieșire (gr.)5427
Unghi ventral (gr.)4721
Înclinare laterală (gr.)3028
Adâncime vad de apă (mm)1000600
Ampatament (mm)28502850
Ecartament fa??/spate (mm)17741475
Roți9.5 x 227.5 x 18
Pneuri325/55 R 22265/60 R 18

Comparatic cu G 63 AMG 6×6 care are trei punți și o caroserie de tip pick-up, Mercedes G 500 4×4² preia caroseria cu ampatament lung de la G 500 și din acest motiv ne așteptăm la un preț mult mai mic, pe care noi îl estimăm undeva la jumătate în comparație cu G 63 AMG 6×6.

Nu numai motorul este diferit la Mercedes G 500 4×4² . Noul tren de rulare are arcuri și amortizoare duble și suspensie adaptivă. Un ansamblu arc/amortizor funcționează în mod convențional cu caracteristicile setate ale amortizoarelor, în timp ce al doilea are amortizare controlată electronic în două moduri – Sport și Confort – iar alternarea celor două moduri se face extrem de rapid, în doar 15 milisecunde.

Datorită modului Sport, a ecartamentului mai lat și anvelopelor mai late, G 500 4×4² abordează extrem de dinamic virajele pentru un off-roader profesional.

Ca și G 63 AMG 6×6, G 500 4×4², beneficiază de anvelope speciale: anvelope pentru teren accidentat de 37 x 12.5 x 18 inci care se pot dezumfla cu până la 1.0 bar pentru a putea avansa mai lejer pe nisip.

Interiorul împrumută tratamentul de lux de la G 63 AMG cu pachetul designo Exclusive. Planșa de bord, consola centrală, cotierele ușilor sunt îmbrăcate în piele neagră designo și cusături albe contrastante, în timp ce scaunele și feșele de uși sunt capitonate cu microfibră Dinamica.

Mercedes-Benz nu a confirmat încă dacă G 500 4×4² va intra sau nu în producția de serie, dar decizia finală va depinde de reacția pe care o va primi din partea publicului.

Comentati?

Your email address will not be published.