Ultimele două zile de teste F1 ne oferă imagini diferite ale Marelui Circ. După o sâmbătă monotonă influențată de apariția ploii, ziua de duminică este marcată de accidentul major în care a fost implicat Fernando Alonso.
A treia zi de teste avea să îl aducă în prim- plan pentru a două oară pe Pastor Maldonado. Un stint pe super-softuri la mijlocul zilei i-a fost suficient să îl plaseze pe prima poziție cu un timp de 1:24: 348, stabilind cel mai bun timp al săptămânii până în acel moment. Max Verstappen s-a clasat la 4 zecimi în spatele pilotului Lotus, după ce s-a aflat pe primul loc până la mijlocul zilei. Rezultatul său este cu atât mai impresionant cu cât a parcurs cele mai multe tururi, 129 , într-o sesiune în care s-a concentrat pe acumularea informațiilor despre aerodinamică și date despre pneuri.
Atenția a fost acaparată încă o dată de Mercedes, Lewis Hamilton reușind să impresioneze cu un timp de 1:26:076 pe pneuri medii. Performanța sa nu relevă însă adevăratul potențial al noului monopost, obiectivul celor de la Mercedes fiind de a testa diferite setări, nu de a stabili tururi rapide. Spiritele sunt calme în tăbăra echipei campioane, iar încrederea acestora nu arată decât că nu îşi arată încă aşii din mânecă.
Marcus Ericsson se plasează pe locul 4 la capătul unei zile în care a avut de suferit diverse probleme ale cutiei de viteze. Odată cu depășirea acestor defecțiuni, Ericsson reușește să acumuleze 53 de tururi și reușește un timp cu 2 secunde mai slab decât Maldonado. În urma suedezului s-a clasat Sebastian Vettel. Noul pilot de la Ferrari a început ziua cu stângul, reușind să aibă parte de o ieșire în decor încă din primul tur. Germanul și-a recunoscut vina, susținând că nu a apreciat corect nivelul de aderență oferit de pneurile sale care erau prea reci. După acest incident, ziua sa a decurs normal, concentrându-se pe testări aero și de găsirea unui echilibru masic al monopostului său.
Daniil Kvyat a obținut al șaselea timp la capătul unei sesiuni care a avut ca scop acoperirea distanței unei curse. După îndeplinirea obiectivului, cei de la Red Bull s-au axat pe exersarea pit stop-urilor. Opririle la boxe au fost elementul de test și pentru cei de la Williams, fapt reflectat și de pozițiile modeste ale piloților săi.Felipe Massa a stabilit al șaptelea timp, în vreme ce Valtteri Bottas s-a clasat pe 9. Între cei doi s-a plasat Pascal Wehrlein la bordul monopostului Force India.
Jenson Button a avut parte de o nouă zi plină de frustrări, britanicul văzându-se nevoit să se oprească după numai 24 de tururi. Noul simering al sistemului MGU-K ce trebuia să rezolve problema etanșeității nu a adus rezultatele scontate și Mclaren compromite o nouă sesiune de teste, clasându-se pe ultimul loc.
Ultima zi- accident bizar al lui Alonso
Pilotul spaniol parcurgea turul său cu numărul 20 în momentul în care a părăsit pista și a lovit zidul de protecție de pe marginea circuitul. În urma acestui incident a fost nevoie de intervenția echipei medicale iar Alonso a fost transportat la spital cu ajutorul unui elicopter. Rezultatele de la tomograf au indicat că pilotul este în regulă, accidentul neavând un impact major asupra sa. Totuși, se ridică semne de întrebare odată cu relatările martorilor. Un fotograf aflat în virajul în care a avut loc incidentul a declarat că monopostul a virat brusc dreapta, după care a rulat pe iarbă și a lovit foarte ușor parapetul, oprindu-se apoi foarte lent. Afirmația este susținută și de Vettel, germanul aflându-se în spatele lui Alonso în momentul ieșirii în decor. Acesta a afirmat că incidentul s-a produs la o viteză realtiv mică 150 km/h, iar traiectoria lui Alonso s-a schimbat brusc la capătul virajului.
Toate elementele indică o defecțiune tehnică, fapt confirmat și de Eric Boullier, boss-ul de la Mclaren. Deși avariile suferite de monopost par minore, echipa a decis să nu mai ia parte la sesiunea de după-amiază. Într-o fază a speculațiilor, apar diverse păreri ce susțin o descărcare electrică apărută în urmă unei defecțiuni a sistemului KERS, dar varianta cedării unui element al ansamblului de direcție sau suspensie pare mai plauzibilă.
Pentru a treia oară la rând, cei de la Lotus își trec numele pe prima poziție a clasamentului. Romain Grosjean stabilește un nou record al testelor, depășind timpul colegului său cu 3 zecimi de secundă. În spatele său se clasează Nico Rosberg, germanul fiind cu 2,5 zecimi mai lent. Ritmul celor de la Mercedes este într-adevăr impresionant ţinând cont că Rosberg a rulat pe pneuri ce sunt considerate a fi cu 2 secunde pe tur mai lente decât super-softurile montate pe Lotus-ul lui Grosjean .
Podiumul este completat de Daniil Kvyat, rusul fiind doar cu o sutime mai rapid decât ocupantul locului 4, Felipe Nasr. Pilotul Sauber a fost și cel care a dus la oprirea prematură a sesiunii, brazilianul oprindu-se în virajul 8 cu 10 minute înainte de final. La capătul unei zile marcate de probleme electronice s-a clasat Valtteri Bottas, acesta reușind să parcurgă 127 de tururi, majoritatea pe pneuri hard.
Carlos Sainz Jr. a avut parte de un accident în același viraj ca Alonso, iar monopostul său nu a mai putut fi reparat de mecanici. Sainz a declarat că a pierdut controlul datorită vântului puternic. Sebastian Vettel s-a clasat pe locul 7, într-o zi în care cei de la Ferrari nu au strălucit, în vreme ce Hulkenberg a ocupat cea de a opta poziție. Monopostul Force India a cedat la mijlocul zilei în urma unei defecțiuni majore a motorului.
Testele de la Barcelona se opresc pentru moment aici, acestea urmând a fi reluate joi într-o nouă sesiune de 4 zile.