Mercedes-Benz a completat gama modelelor compacte cu cea de-a cincea versiune CLA Shooting Brake. Publicația germană auto motor und sport a realizat deja primul test comparativ între modelul C-Class Estate și cel mai tânăr membru al familiei compacte.
Mercedes-Benz a descoperit o nouă nișă, datorită modelelor shooting brake având ușile fără ramă la geamuri. Cel de-al cincilea și cel mai tânăr membru al familiei compacte Mercedes-Benz provoacă modelul C-Class Estate cu un volum standard de încărcare de 495 de litri. Spațiosul portbagaj al modelului C-Class Estate oferă cu 5 litri mai puțin. Nu este chiar atât de relevant faptul că volumul maxim de încărcare al lui C-Class, de 1.510 litri, este cu 154 de litri mai mare decât cei 1.354 de litri pe care îi pune la dispoziție CLA Shooting Brake.
CLA Shooting Brake este cu 4.000 de euro mai ieftin decât un C-Class Estate cu un motor identic
Prețul unui CLA Shooting Brake pornește de la 30.380 euro pentru versiunea CLA 180 cu motor de 1.6 litri turbo și 122 CP. Același motor de 1.6 litri turbo, dar cu 129 CP montat sub capota unui C 160 Estate crește prețul undeva la 35.476,40 de euro. Sunt peste 5.000 de euro diferență pentru modelul C 160 Estate cu tracțiune spate versus CLA 180 Shooting Brake cu tracțiune față.
O diferență de preț și mai mare este și între versiunile cu tracțiune integrală CLA 220 CDI 4Matic Shooting Brake (39.804 euro) și C 220 d 4Matic T-Model (47.380,40 euro).
Chiar dacă volumul standard al portbagajul este cu 5 litri mai mic la C-Class, mașina are un caracter mult mai practic. Deschiderea portbagajului este mult mai largă, forma acestuia este mai practică, spătarul banchetei spate se pliază 40/20/40, iar suspensia spate cu menținerea constantă a gărzii la sol este opțională.
C-Class Estate este mult mai practic.
Mercedes-Benz CLA nu are suspensie spate cu menținerea constantă a gărzii la sol, iar spătarul banchetei spate este fracționabil doar 40/60%, suprafața de încărcare nu este perfect plană, iar plasa despărțitoare pentru portbagaj este disponibilă doar opțional .
Există și un pachet Load ca opțiune care include spătarul banchetei spate cu 15 grade mai înclinat, o cutie pliabilă și plase pentru depozitare în portbagaj.
Ușa hayonului acționată electric este opțională pentru ambele mașini.
Cu doar 40 kg în plus față de CLA (comparația este valabilă pentru modelul CLA 180), arcurile și amortizoarele de la CLA Shooting Brake au fost adaptate în funcție de noua distribuție a greutății. Modelul CLA 250 Shooting Brake 4Matic condus de cei de la publicația auto motor und sport abordează destul de fâșneț virajele, iar sistemul 4Matic reduce la minimum tendința de subvirare. Versiunile 4Matic oferă mult mai multă tracțiune, astfel că poți apăsa pedala de accelerație înainte de apex în virajele strânse, în timp ce versiunile cu tracțiune față au un ESP mult mai restrictiv.
Cu sistemul 4Matic, CLA Shooting Brake subvirează mult mai puțin în comparație cu versiunea cu tracțiune față
Cu o masă de 1,6 tone, CLA Shooting Brake este agil și ușor de condus, dar scaunele cu tetiere integrate nu sunt potrivite pentru toate persoanele. În spate, CLA Shooting Brake pune la dispoziție mai mult spațiu la cap în comparație cu CLA, dar cu toate acestea, spațiul interior este mai mic decât ceea ce oferă C-Class Estate. La urma urmelor, CLA Shooting Brake este un coupe. Este adevărat, un coupe cu ușa hayonului foarte mare, dar tot un coupe până la urmă.
CLA Shooting Brake dispune de un tren de rulare vioi cu o manevrabilitate foarte bună, la care se adaugă confortul mult îmbunătățit în comparație cu A-Class. Motorul turbo de 2 litri și 211 CP sună extrem de bine, iar cutia de viteze cu dublu ambreiaj și 7 trepte este mai rapidă decât cutia clasică de viteze automată în 7 viteze.
În concluzie, nimeni nu se aștepta ca CLA Shooting Brake să fie mult mai practic decât C-Class Estate. Cu toate acestea, este o alternativă elegantă și suficient de practică la clasicul estate. Întrebare care vine pune în pericol CLA Coupe, pentru că CLA Shooting Brake este cu doar cu 600 de euro mai scump, dar este mult mai spațios, mai practic și, cu toate acestea, la fel de elegant.
Dacă știți germana, puteți citi aici articolul în întregime din revista auto motor und sport.