La scurt timp după premiera sa de la New York, revista germană Auto motor und sport a publicat deja primul test cu Mercedes GLC Coupe. Așadar, cum se prezintă replica celor de la Mercedes la BMW X4 pe șosea?
Mă aflu la poarta 8 a uzinei Daimler de la Sindelfingen. Aici, la Centrul de Excelență, clienții cu bani își primesc, de obicei, noile lor limuzine Maybach. Dar noi suntem aici pentru o mașină și mai specială (la ora actuală): noul Mercedes GLC coupe.
Încă în versiunea de pre-producție, prototipul argintiu este decorat cu bandă adezivă, menită să ascundă poziția exactă a farurilor/stopurilor și forma lor finală. De fapt, banda adezivă este inutilă acum, din moment ce GLC Coupe a fost deja dezvăluit. În orice caz… O singură concluzie: GLC Coupe arată că un GLE Coupe intrat la apă.
Ullrich Zillmann, omul decisiv în dezvoltarea modelului GLC Coupe, le-a explicat celor de la Auto motor und sport caracteristicile proiectului X253. Partea posterioară este evident mai proeminentă în comparație cu fratele său standard, GLC – în total, 8 centimetri i-au fost adăugați modelului Coupe în lungime. Luneta și bara sunt clar îndreptate în sus, ceea ce, în combinație cu geamurile înguste din spate și cu țevile de eșapament robuste, joacă rolul unui tratament vizual puternic.
Jantele multispiță de 20 de inchi marcate cu logo-ul AMG completează imaginea agresivă a Mercedes-ului GLC Coupe. Acestea fac parte din pachetul Edition 1, care include numeroase dotări extra. În față, regăsim anvelope de 285 mm care să încapă sub aripi, acestea fiind lărgite foarte puțin.
Dar astăzi, vorbim mai puțin despre înfățișare și mai mult despre condus. Așa că haideți să vedem cum rulează GLC Coupe în timp ce dăm o tură prin Munții Pădurea Neagră cu Ulrich Zillmann la volan. Deși nu este în versiunea finală de producție, GLC Coupe nu arată nicio slăbiciune, nu trosnește și nu scârțâie.
Pe drumurile cu serpentine bine întreținute, Zillmann se bucură de raportul de demultiplicare de 15.2 al direcției SUV-ului compact. Bineînțeles, din scaunul pasagerului, abia îți poți da seama. Simți însă ce echilibru extraordinar asigură noul șasiu cu sistem de amortizare adaptiv oferit opțional – la început, acesta va fi rezervat doar modelului coupe. Dynamic Body Control are patru personalități familiare: Eco, Comfort, Sport și Sport Plus, care pot fi activate prin intermediul butonului Dynamic Select din consola centrală.
Zillmann trece pe modul Sport Plus. Pe acest mod, coupe-ul cu patru uși este evident mai agil decât GLC-ul standard fără sistem de amortizare adaptivă. Și toată distracția este însoțită de alaiul de explozii discrete cu tonuri grave modulate de evacuarea cu tehnologia dezvoltată de Yamaha. Pe modul Comfort, este clar respectabil. Cu toate acestea, cei 15 milimetri în minus față de SUV-ul GLC reduce la minimum ruliul. Coupe-ul dă senzația că este mai puțin un SUV și mai mult un break decât GLC-ul standard, deși înălțimea sa de 1,60 metri îl face cu doar patru centimetri mai scund.
Și spatele? Accesul este mulțumitor de facil. Doar capul ar trebui ferit un pic, pentru a nu intra în contact cu solidul montant C. Chiar și așa un adult cu o înălțime de 1,82 m va sta surprinzător de confortabil pe scaunele din spate bine conturate. Are o grămadă de spațiu la picioare și nici nu va da cu capul de plafonul îmbrăcat în negru.
“Un acoperiș panoramic din sticlă nu va fi disponibil pentru Mercedes GLC Coupe, pentru că ar intra în conflict cu deschiderea amplă a hayonului”, explică Zillmann. În plus, spațiul câștigat la cap ar dispărea. Volumul portbagajului nu poate beneficia de pe urma creșterii în lungime. Suplimentar, pragul înalt de încărcare și linia joasă a acoperișului împiedică o încărcare facilă. Totuși, GLC Coupe oferă un compartiment dublu de încărcare surprinzător de adânc.
Motorul cu patru cilindri aflat sub capota Mercedes-ului GLC 300 dezvoltă 245 CP și clintește fără efort uriașul de 1,8 tone. Mercedes se așteaptă ca versiunea propulsată de motorul turbo de 2 litri să se vândă exceptional de bine mai ales în China și în Statele Unite. În Germania, însă, probabil că GLC 220 d va fi cel mai solicitat model.
În partea superioară a gamei, se regăsește motorul diesel cu șase cilindri (350d) cu 258 CP și un cuplu de 620 Nm. În plus, va exista și o versiune hibrid, 350e, cu 211 CP dezvoltați de motorul pe combustie și cu un plus de 115 CP asigurați de motorul electric. Liderul sport va fi Mercedes-AMG GLC 43 Coupé propulsat de un motor V6 biturbo cu 367 CP.
În ceea ce privește transmisia, GLC Coupe va fi disponibil în compania cutiei automate de înaltă tehnologie, cu 9 trepte, 9G-Tronic, oferită pentru toate motorizările. De asemenea, Mercedes se concentrează pe tracțiunea integrală 4Matic. Doar versiunea entry-level GLC 200 (184 CP) va fi disponibilă cu tracțiune spate și cu o cutie manuală cu șase trepte.
Când întrebăm despre prețuri, cei implicați nu au voie să ofere detalii. Dar, cine se așteaptă la 1500-2000 de euro în plus față de GLC-ul standard, nu este prea departe de adevăr.
Sursă: Auto motor und sport