Noul Mercedes GLC este mai dinamic, mai eficient, mai sigur și mai spațios. Iar grație noii platforme utilizată și pentru limuzina Clasa C, este acum și mai ușor deși dimensiunile exterioare și spațiul interior sunt mai generoase.
Lansat în 2008, Mercedes GLK a venit cu o filozofie diferită de concurenții săi din segment. Liniile sale angulare ne aminteau de ilustrul Clasa G într-un segment în care designul rivalilor era caracterizat de linii de coupe. Dar acest design deosebit al lui GLK combinat cu aptitudini off-road neobișnuit de bune pentru un SUV premium de clasă medie au fost cheia spre un succes răsunător.
Acum, este însă timpul pentru o schimbare de substanță. Noul GLC marchează o schimbare radicală de design față de formele spartane ale predecesorului său. Noul GLC preia liniile fluide și partea frontală de la limuzina Clasa C, promovând un look mai tineresc și mai sportiv.
Succesorul lui GLK se numește GLC conform noii logici de denumiri a modelelor Mercedes. Litera C din GLC desemnează faptul că GLC este un SUV de clasă medie care aparține de familia Clasei C.
Astfel, este logică și creșterea în dimensiuni dar și utilizarea noii platforme MRA de la Clasa C. GLC are alte proporții față de prima generație. Cu 4.656 mm lungime, 1.890 mm lățime și 1.639 mm înălțime, GLC este cu 12 cm mai lung, 5 cm mai lat și doar 0,9 cm mai înalt decât fostul GLK. Ampatamentul de 2.873 mm, apropiat de al Clasei C T-Model este cu 118 mm mai mare decât la GLK, astfel că spațiul pentru genunchi în spate este acum mai mare cu 57 mm. De asemenea, lățimea mai mare a generat un spațiu mai mare pentru coate în față/spate cu 57 respectiv 34 mm, iar spațiul pentru umeri față/spate a crescut de asemenea cu 54 respectiv 28 mm.
Volumul portbagajului va pune la dispoziție 550 litri, cu 80 de litri mai mult decât la vechea generație, iar cu bancheta rabatată, volumul va crește la 1.600 de litri, cu 50 litri mai mult decât la fosta generație. La fel ca și la Clasa C T-Model, bacheta se poate rabata 40/20/40% prin apăsarea a patru butoane – două în portbagaj și două în lateralele benchetei.
Noul GLC va împărți platforma cu noul Mercedes-Benz C-Class. Cea de-a doua generație a SUV-ului de clasă medie va primi și o configurație cu volan pe partea dreaptă, ceea ce va permite vehiculului să ia cu asalt piețe precum Marea Britanie, Japonia și Australia.
Utilizând platforma cu o construcție hibridă a caroseriei, la fel ca la Clasa C, noul GLC va fi mai ușor cu 80 kg deși dimensiunile exterioare au crescut sensibil față de generația anterioară. Din cele 80 kg, 50 kg au fost economisite la caroserie.
Standard, GLC va fi disponibil cu trenul de rulare Agility Control cu amortizoare hidraulice adaptive și diferite reglaje pentru direcție, motor și cutie de viteze ca parte a sistemului Dynamic Select cu cinci programe de condus – ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ și INDIVIDUAL – oferit standard.
Versiunea de bază vine cu suspensie confort. În combinație cu pachetul exterior AMG Line sau ca opțiune individuală, se oferă o suspensie sport.
GLC 350e 4MATIC și modelele echipate cu pachet Off-road dispun de o gardă la sol ridicată cu 20 mm.
GLC este singurul model din acest segment care dispune de suspensie pneumatică și reglaj continuu controlat electronic al amortizoarelor numit ADS Plus.
În modul SPORT+, GLC promite o dinamică de mașină sport, suspensia fiind coborâtă cu 20 mm. La modelele cu pachet Off-road suspensia pneumatică AIR BODY CONTROL se poate ridica cu până la 50 mm.
În completare la sistemul Dynamic Select, GLC poate fi echipat cu pachetul Off-road și suspensie pneumatică AIR BODY CONTROL ce dispune de cinci programe: Slippery, Trailer, Off-road, Incline și Rocking Asssist.
Pe modul Off-road, utilizat pe macadam, nisip, teren mediu accesibil, garda la sol se ridică cu 15 mm.
Modul Incline optimizează urcarea pantelor, garda la sol fiind de asemenea ridicată cu 15 mm.
Pe Rock Asssist, garda la sol are valoarea maximă, fiind cu 50 mm mai ridicată. Acest mod este disponibil până la viteze de 20 km/h.
Modul Slippery este utilizat pe suprafețe alunecoase, iar modul Trailer ajută la manevrarea unei rulote sau remorci în condiții vitrege.
Pachetul Off-road mai include un scut Gemtex robust care protejează motorul și transmisia și un sistem de asistare la coborârea pantelor DSR.
La versiunile cu suspensie clasică, garda la sol este de 181 mm, în timp ce la versiunile cu pachet Off-road și suspensie pneumatică, garda la sol ajunge la 227 mm. Unghiurile de atac respectiv ieșire ajung până la 31 respectiv 25 de grade la versiunile cu pachet Off-road și suspensie pneumatică (22, respectiv 23 de grade la cele cu suspensie clasică), unghiul ventral fiind de 17 grade la suspensia clasică și 20 de grade cu suspensie pneumatică și pachet off-road.
Interiorul este similar cu cel de la Clasa C, displayul flotant de 7 sau 8,4 inch dominând planșa de bord. Standard, GLC dispune de sistemul Audio 20 CD echipat cu display color de 7 inch și Bluetooth. Opțional poate fi combinat cu modul de navigație Garmin.
Opțional, se oferă cunbsocutul sistem multimedia Comand cu display color de 8,4 inch și rezoluție înaltă.
Ca și limuzinele Clasa C, E și S, GLC dispune de toate sistemele de asistență moderne printre care Collision Prevention Asssist Plus, Attention Asssist și Crosswind Asssist sunt standard. Opțional se pot comanda Distronic Plus cu asistare a direcției, BAS PLUS cu Cross Traffic Assist, asistent de bandă Active Lane Keeping Assist și de unghi mort Active Blind Spot Assist și sistem Pre Safe Brake cu detectarea pietonilor.
Tot de la Clasa C, GLC preia și sistemul Head-Up Display care afișează informații de la navigație, despre viteză sau mesajele de la pilotul automat adaptiv Distronic.
Întreaga gamă de motorizări va fi preluată de la actuala Clasa C și va include la start trei versiuni: una pe benzină (GLC 250 echipat cu motorul turbo de 2 litri și 211 CP) și două diesel (GLC 220d și GLC 250d, ambele echipate cu motorul turbo diesel de 2,1 litri cu 170 și respective 204 CP).
Cu un consum de 5 l/100 km, ambele motorizări diesel sunt cu 19% mai economice decât la vechiul model în timp ce versiunea pe benzină este cu 16% mai eficientă afisând un consum oficial de 6,5 l/100 km.
Toate motorizările sunt combinate cu noua transmisie automată cu 9 trepte 9G-Tronic și cu sistemul 4Matic de tracțiune integrală. Acesta distribuie cuplul cuplul în raportul 45/55% față/spate dar nu mai este integrat în transmisia automată, ci este un sistem separat de sine stătător.
Nu va lipsi de la start nici versiunea Plug-In Hybrid. GLC 350e 4Matic va fi propulsat de același sistem de la C 350e, care combină un motor termic de 2 litri turbo și 211 CP cu un motor electric de 116 CP, puterea totală a ansamblului fiind de 320 CP. Bateriile Li-Ion promit o autonomie electrică de până la 34 km. Mercedes anunță un consum de numai 2,6 l/100 km corespunzător unor emisii de 60 g/km CO2.
Ca și C 350e și S 500e, GLC 350e dispune de patru moduri de operare: Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge.
La pornire se cuplează automat modul Hybrid, în care funcționează ambele motoare. Modul E-Mode este utilizat pentru propulsie pur electrică în timp ce modurile E-Save și Charge nu sunt folosite pentru condus. E-Save prezervă energia bateriei pentru o utilizare ulterioară în timp ce în modul Charge motorul termic încarcă bateria în timpul mersului.
În premieră, GLC va primi și versiuni AMG, neconfirmate însă la lansarea oficială. Însă se pare că unda verde pentru GLC 63 AMG este doar o formalitate. Acesta ar urma să preia de la C 63 excelentul V8 bi-turbo de 4 litri ce oferi 510 CP.
Noul GLC va fi disponibil începând cu septembrie 2015. Pentru anul viitor este planificată și lansarea versiunii GLC Coupe prezentată sub formă de concept la salonul de la Shanghai în această primăvară.