Aer războinic. Test cu Mercedes Actros cu 530 CP

,
2.05K 0

Cei 13 litri de la Actros produc acum 530 CP, iar Mercedes a trecut la atac într-un segment unde pe primul loc sunt italienii, dar fără povara unui motor de 16 litri. O alternativă oportună, dată fiind diferența de greutate.

Numeric, cel puțin în Europa, segmentul “peste 500 CP” nu mai este neapărat necesar. Dar în multe țări, inclusiv Italia, există mulți care cred că atât ar fi minimum necesar de putere pentru a putea trece peste munți. Mercedes-Benz îi satisface acum cu noul Actros 1853, care este deja comparat cu binecunoscutul 1851, dar ali niat mai degrabă cu noile Iveco Stralis și Scania R, în versiunile actuale de 500 sau 520 CP.

Primul din noua generație

Cu ai săi 530 CP, germanul stelat vine dotat cu maxima expresie a noului său propulsor de 13 litri, actualizat cu o injecție mare de presiune (acum la 2700 bari), și un raport de comprimare (ridicat cu un punct la 18,3:1) și, pe deasupra, cu un nou sistem de supraalimentare (brevetat și construit de Mercedes-Benz); aceasta fiind doar una dintre noutăți care, împreună cu gestiunea termodinamică și electronică, redefinesc categoric motorul OM 471 de generația a doua, iar aceste modificări sunt așteptate să apară și pe mai micul OM 470 de 10,7 litri și, parțial, pe marele OM 473 de 15,6. Doar acestea ar putea satisface cererea de tot mai multă putere, dar afectând masa vehiculului, care nu este tocmai ușor printre vehiculele de cursă lungă. Spre exemplu: 1853 Mp1 din ’96, cu doi cilindri în plus, și trei trepte suplimentare, era cu 300 kg mai ușor decât protagonistul nostru din acest test.

Ce-i drept, cu o altă echipare și, cel mai important… CITIȚI MAI MULTE DESPRE MERCEDES-BENZ ACTROS pe site-ul Flote Auto.

Comentati?

Your email address will not be published.