Primul drive test Mercedes AMG GT S realizat de auto motor und sport

Mercedes AMG GT S
,
1.61K 0

Revista germană Auto motor und sport prezintă primul drive test cu noul Mercedes AMG GT S pe pista legendară Laguna Seca din Statele Unite.

 

Autorul Alexander Bloch se întreabă dacă noul Mercedes AMG GT va fi sau nu mai bun decât Porsche 911. Puteți afla răspunsul în articol.

AMG GT S are o suspensie foarte rigidă și, chiar și pe modul confort al suspensiei reglabile, mașina sport din Affalterbach îl zgâlțâie pe șofer. La o primă impresie, Porsche 911 este mai blând, dar numai primul test comparativ va oferi un verdict clar.

Dar, pe de altă parte, AMG GT S este o mașină cu maniere uluitoare. Direcția este de-a dreptul încântătoare, iar explicația ar putea fi faptul că AMG a ales buna și venerabila servodirecție hidraulică și nu una electro-mecanică, așa cum are Porsche 911. Poziția de condus este joasă, dar designul monitorului central în stil iPad ar avea nevoie de o modernizare.

Ca și în cazul lui Porsche 911, șoferul poate activa și poate auzi un sound sportiv agreabil prin simpla apăsare a unui buton.

Motivul pentru a călători în Statele Unite a fost testarea lui AMG GT S pe circuitul de la Laguna Seca, un circuit care necesită mare încredere  în mașină. Și dacă Modul Race este activat, mașina arată foarte multă încredere încă de la prima curbă rapidă de după start. Iar la trecerea peste vârful de pantă, mașina este ușoară ca un fulg. Punctul de frânare pentru următoarea curbă la stânga poate fi amânat până în ultimul moment, pentru că frânele din materiale compozite ceramice sunt  bine dozate, în ciuda agresivității naturale a acestui tip de frâne.

Configurația transaxle asigură o distribuție perfectă a masei de 1.645 kg, cu o ușoară majoritate pe spate (47/53%), în timp ce diferențialul blocabil electronic de pe puntea spate îmbunătățește manevrabilitatea. Subvirare? Da, puțin, când mergi la limită.

Autorul are cuvinte de laudă și la adresa noului motor V8 biturbo de 4 litri. Rareori, un motor turbo a fost atât de plăcut la condus, fiind asemănător cu un motor aspirat natural de turație înaltă. Cutia în 7 trepte cu dublu ambreiaj, care schimbă vitezele chiar și mai repede decât vechea cutie a lui SLS AMG, este și ea foarte bună.

Va fi Mercedes AMG GT S la fel de rapid ca 911 Turbo? Greu de spus, pentru că 911 Turbo are avantajul tracțiunii integrale, al direcției integrale și al prezenței barelor stabilizatoare active, plus al unui raport putere/greutate mai bun.

Dar înainte să aflăm răspunsul la această întrebare, AMG GT S este o mașină de succes, care punctează cu un comportament emoțional la viteze mari. Și să fim sinceri: nici nu ne dorim mai mult de la o mașină sport.

Cine înțelege limba germană, poate citi aici tot articolul.

Comentati?

Your email address will not be published.