Prima comparație Mercedes C 350e vs VW Passat GTE

Mercedes C 350e vs VW Passat GTE
,
2.49K 2

Auto Motor und Sport pune față în față noul Mercedes C 350e Plug-In Hybrid cu VW Passat GTE. 

Mercedes C 350e este unul dintre cele zece modele Mercedes Plug-In Hybrid care au fost deja lansate sau care vor fi lansate în următorii trei ani. Mercedes-Benz este unul dintre promotorii noii tehnologii Plug-In Hybrid. Daimler se gândește că noua tehnologie va putea ajuta compania Mercedes-Benz să se încadreze în normele de emisii de CO2 impuse de UE pentru 2020.

Pe de altă parte, modelele cu noua tehnologie Plug-In Hybrid nu sunt în pericol de a fi interzise în marile orașe ale lumii din cauza emisiilor. Teoretic, VW Passat GTE și Mercedes C 350e pot rula în modul electric pe o distanță de 50, respectiv 31 km.

Dar consumul oficial este doar un vis. Mercedes anunță 2,1 l/100 km pentru C 350e, în timp ce VW declară 1,6 l/100 km pentru Passat GTE.

Mercedes C 350e combină un motor turbo de 2,0 litri cu 211 CP cu unul electric cu 82 CP și dezvoltă o putere totală de 279 CP și 600 Nm. La Passat GTE, motorul turbo de 1,4 litri cu 156 CP lucrează în tandem cu motorul electric de 116 CP pentru o putere totală de 218 CP și un cuplu de 400 Nm.

Ambele mașini au un tren de rulare asemănător. Motorul electric este amplasat între cel termic și cutia de viteze, iar bateria Litiu-Ion este poziționată deasupra punții din spate, afectînd aproximativ 30% din volumul portbagajului. Bateria poate fi încărcată de la un wallbox sau de la o priză de 220V. Bateria de 9,9 kWh de la Passat are nevoie de un interval între 2h 30 minute și 4h 15 minute pentru a se încărca, în timp ce bateria mai mică a Mercedes-ului C 350e, de 6,4 kWh, are nevoie de un interval între 2 și 3 ore pentru a fi încărcată.

Ambele mașini se bazează pe informații primite de la sistemul de navigație pentru a optimiza rularea. Dacă o rută programată se va sfârși în oraș, computerul reține suficiente rezerve de energie de la baterie pentru a funcționa electric cât de mult posibil în mediul urban. Există și moduri în care șoferul poate alege să ruleze doar electric, să încarce bateria sau să păstreze energia acesteia.

comparison-test-Mercedes-C350e-vs-VW-Passat-GTE-22

Ca și la S 500e, Mercedes are un sistem inteligent de recuperare a energiei, care lucrează în conjuncție cu sistemele Collision Warning și Emergency Braking. Dacă mașina din față frânează, Mercedes-ul folosește recuperarea de energie cu eficiență maximă. Dacă mașina din față rulează la viteză constantă, C 350e decuplează motorul, iar mașina intră în modul Sailing, de asemenea, cu eficiență maximă.

Niciuna dintre mașini nu este ieftină. Mercedes C 350e costă cu 6.000 de euro mai mult decât C 250, în timp ce Passat GTE este cu 9.500 euro mai scump ca versiunea 1.4 TSI DSG.

comparison-test-Mercedes-C350e-vs-VW-Passat-GTE-13

Auto motor und sport a verificat consumul de combustibil și autonomia electrică. Mercedes promite o autonomie electrică de 31 km, dar în viața reală, distanța maximă parcursă în modul electric a fost de 23 km. Conform testului de consum desfășurat de cei de la auto motor und sport, C 350e are nevoie de 3,6 l/100 km și 10,6 kWh pentru fiecare 100 km, ceea ce corespunde cu emisii de 144 g/km CO2. Această valoare este foarte departe de valoarea de emisii CO2 de 112 g/km CO2 obținută de Passat GTE (1,4 l/100 km și 14,2 kWh pentru fiecare 100 km).

Pe de altă parte, emisii de 112 g/km CO2 corespund unui consum de combustibil de 4,3 l/100 km la un motor diesel, ceea ce este un rezultat impresionant. Passat GTE are o autonomie electrică și mai mare, ajungînd la 47 km, foarte aproape de valoarea oficială de 50 km.

Putem explica autonomia electrică mai mare a Passat-ului prin faptul că are o baterie mai mare. Passat-ul are și un motor electric mai performant, în timp ce Mercedes vine cu un motor pe benzină mai puternic. Astfel, există o explicație și pentru consumul de combustibil mai redus trecut în contul Passat-ului.

comparison-test-Mercedes-C350e-vs-VW-Passat-GTE-8

Cu bateria goală și fără autonomie electrică, Passat GTE are nevoie de 5,2 l/100km, în timp ce Mercedes C 350e consumă 6,2 l/100 km, dar are un caracter mai temperamental.

Cu suspensia Airmatic oferită standard la C 350e, Mercedes oferă un confort superior și un comportament mai omogen, în ciuda faptului că mașina de test Passat GTE avea suspensie adaptivă, disponibilă opțional. Bateria de 125 kg de la Passat afectează manevrabilitatea, iar direcția nu este atât de precisă și de incisivă ca la alte modele VW.

Cititorii noștri care înțeleg limba germană, pot citi testul integral pe site-ul auto-motor-und-sport.

2 Comments

  • Fabio de Grandis says:

    Inca ne ocupam si discutam despre prostie, in ciuda faptului ca mobilitatea FULL ELECTRIC cu performanta de vis exista deja de mai bine de doi ani… FERICITARI!!!

    • Razvan Magureanu says:

      Buna ziua,
      dati-mi voie sa nu fiu de acord cu dvs.
      masina electrica cu cea mai mare autonomie electrica cu care am mers a fost tesla P85D. am reusit sa parcurg 380 km cu un “plin”. Insa asta e un caz rar. orice alta masina electrica cu care am mers si nu au fost putine – Kia Soul electric, VW e-Golf, VW e-Up, Mercedes B-Class ED, BMW i3, Mitsubishi iMIEV, Renault Zoe nu au autonomie electrica mai mare de 200 km. Deci nu as putea sa ma duc si sa ma intorc cu niciuna de la Sinaia. Toate aceste masini au baterii mari care la o priza normala se incarca abia in 7-9 ore. In Romania eu stiu un singur incarcator de 50 kWh in curte la Porsche Romania de la care se poate incarca o baterie de 22-24 kWh in 30 de minute. Prin comparatie oricare din cele doua modele din testul nostru pot merge 500 km cu un plin Mercedes si 600 km VW. Apoi, mai ales VW, are o autonomie electrica de 47 km reala. si eu am obtinut cu Golf GTE in Bucuresti o autonomie reala de 43 km. Eu cred ca e suficient sa mergi de acasa la servici in oras in timpul saptamanii si apoi sa te bucuri de aceeasi masina in weekend daca vrei sa mergi la munte si la mare. Cu o electrica nu poti face asta. mai ai nevoie de o masina si pt weekend. Asta e situatia acum. Sigur, in 3 ani cand vor aparea noile baterii Li-aer care promit o autonomie de 500 km, atunci va fi alta discutie. Insa acum, Plug-In Hybridul e o solutie mai polivalenta decat electrica.

Comentati?

Your email address will not be published.