Motor Trend compară Mercedes CLA 45 AMG cu BMW M235i

,
2.06K 0

Motor Trend a pus faţă în faţă noul BMW M235i cu 6 cilindri în linie şi Mercedes CLA 45 AMG, echipat cu cel mai puternic motor turbo de 2 litri şi patru cilindri din lume.

Mercedes și BMW sunt rivali de multă vreme în domeniul mașinilor sport compacte. Unul dintre cele mai memorabile dueluri s-a consumat între Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 și BMW M3 E30.

Trei decenii mai târziu, vremurile s-au schimbat. Motorul turbo a înlocuit versiunea aspirată natural și tracţiunea CLA-ului este pe puntea anterioară, într-o configurație care contrazice tradiția Mercedes.

Gazda de la Motor Trend, Jonny Lieberman, și-a exprimat opinia în privința design-ului.

“BMW M235i este unul dintre cele mai reușite BMW-uri din ultimii ani. Îmi plac profilul dinamic și spatele uşor arcuit. În schimb, design-ul CLA-ului nu m-a cucerit, chiar dacă până la montantul central, CLA este identic cu A-Class.”

Lăsînd deoparte impresiile pur subiective în privința design-ului, haideți să vedem ce a spus Lieberman despre latura tehnică.

BMW are un motor de vis cu șase cilindri în linie, cu un răspuns superb la orice apăsare a acceleraţiei, mai ales în modul Sport Plus. M235i este plăcut la condus, este o mașină distractivă.

Dar frânele nu sunt atât de bune pe cât ne-am fi așteptat de la o asemenea mașină. Ok, nu este un M2, dar chiar am avea nevoie de frâne mai bune. Dar e bine că frâna de mână este la locul ei.

Editorului de la Motor Trend îi place și direcția, deși nu este cea mai comunicativă din istoria BMW.

Dar, cum rămâne cu CLA 45 AMG?

Este evident că Mercedes-ul are frâne mai bune și o direcție mai directă, cu un feeling mai consistent. Sistemul de tracțiune integrală contribuie, de asemenea, din plin la distribuţia mult mai eficientă a puterii la roţi. Motorul este și el superb, dar cutia de viteze cu șapte trepte și dublu ambreiaj compromite ideea acestui concept, fiind ezitantă. Aşadar, cutia este călcâiul lui Ahile și este păcat, pentru că vorbim de o mașină înnobilată de sigla AMG.

BMW-ul este ceva mai distractiv la condus, dar AMG-ul oferă un sunet fascinant, frâne mai bune, aderență mai bună și o accelerație superioară.

Motor Trend a cerut și opinia unui pilot de curse, Randy Pobst.

“Echilibrul este atât de bun la BMW. Îmi place și motorul. Este un turbo cu șase cilindri, dar nu știi niciodată că este un turbo, pentru că livrează puterea liniar și are un cuplu imens, disponibil pe o plajă atît de largă de turaţii. Este BMW-ul meu preferat din ultimii zece ani”, spune Pobst.

“Mercedes CLA 45 AMG are un motor excelent, dar creșterea puterii duce și la amplificarea fenomenului de subvirare. Iar schimbarea vitezelor nu este suficient de rapidă. Pe de altă parte, însă, Mercedes CLA 45 AMG este mai stabil, un aspect care va fi apreciat de mulți șoferi”, completează Pobst.

Pe circuit, rezultatele au fost apropiate, iar Mercedes a câștigat la diferență mai mică de două zecimi: 1:26,21 secunde față de 1:26,38 secunde, timpul obținut de BMW.

În final, nu este ușor să dăm un verdict. BMW-ul este ceva mai distractiv la condus și costă mai puțin, dar Mercedes-ul este mai rapid în linie dreaptă, are performanțe mai bune și este mai rapid pe circuit.

Puteți urmări aici tot testul!

Comentati?

Your email address will not be published.