Mercedes-Benz B 200 CDI vs. BMW 218d Active Tourer

,
2.78K 0

Recent faceliftatul Mercedes-Benz Clasa B trebuie să facă față primului dintre cei doi atacatori: deloc MPV-ul BMW Seria 2 Active Tourer. În timp ce așteptăm interpretarea Audi a conceptului de MPV premium compact, le-am asmuțit pe acestea două pentru a afla care dintre ele este cea mai bună ofertă în prezent.

 

Ceea ce se putea dovedi a fi încă un fiasco de genul Clasei R pentru Mercedes-Benz, s-a dovedit a fi în cele din urmă nașterea unui nou segment de succes. Familiile relativ prospere aflate în căutarea unei mașini premium compacte, dar spațioase, și-au găsit nevoile satisfăcute odată cu lansarea Mercedes-Benz Clasa B din 2005.

Practic, era un Clasa A mai arătos, cu mai mult spațiu și fără niciun dezavantaj evident, în afara dimensiunilor exterioare mai mari. Totuși, departamentul de marketing de la Mercedes-Benz a ales să promoveze mașina într-un mod diferit – firește -, subliniând confortul, aspectul practic, spațiul și dinamica. Ba chiar le-a venit și o idee de nume pentru el: Sports Tourer.

Mercedes B 200 CDI vs BMW 218d 6

Cum exprimi aceeași idee eliminînd riscul de plagiat? Știu: folosești un dicționar de sinonime. Probabil așa a conceput BMW numele Active Tourer pe care l-a lipit apoi la sfârșitul deja existentei Serii 2. Nu prea avea sens la acea vreme, din moment ce Seria 2 era un coupe mic, dar ne-am obișnuit cu ideea de atunci.

Ne-am obișnuit și cu arhitectura BMW cu tracțiune față, ceva ce fanii înverșunați ai mărcii au văzut ca pe sfârșitul unei epoci – dacă nu chiar al lumii. Dacă stai să te gândești, toate temerile au fost nefondate din moment ce am tot condus un BMW cu tracțiune față de-a lungul timpului: MINI. Și ne-a plăcut.

Și dacă tot vorbim despre condus, de ce să nu începem confruntarea chiar cu partea distractivă? Ambele au motoare diesel similare (2.0 pentru BMW și 2.2 pentru Clasa B) și ambele dezvoltă valori de putere apropiate: 136 CP pentru Mercedes-Benz și 150 CP pentru Seria 2 Active Tourer). Dacă pe hârtie par destul de apropiate, în realitate sunt oricum numai așa, nu.

Mercedes B 200 CDI vs BMW 218d 5

BMW este la mile distanță în ceea ce privește caracterul dinamic. Începând cu răspunsul accelerației, cu schimburile de trepte, manevrabilitatea și precizia direcției, e pur și simplu o bestie total diferită față de confortabilul Mercedes. Pe modul Sport, BMW-ul accelerează rapid și dă senzația că este bine înfipt în asfalt. Direcția este viguroasă și destul de comunicativă, deși apare un ușor torque steer atunci când apeși pedala de accelerație prea hotărât.

La Mercedes-benz Clasa B nu simți niciun torque steer. De fapt, nu simți nimic. Poate că volanul cu partea inferioară aplatizată arată ca și cum ar fi fost luat dintr-un model AMG (Clasa B are instalat pachetul opțional AMG), dar în realitate îi lipsește transparența, este moale și nu pare să aibă vreo conexiune mecanică directă cu roțile din față. Nu-ți face griji, am verificat, există una.

Mercedes B 200 CDI vs BMW 218d 7Noua Clasă B punctează când vine vorba de confort la rulare, dar BMW-ul e și el destul de aproape. Mercedes-Benz a mers pe setări moi ale amortizoarelor, deși mașina noastră de test venea cu suspensie AMG, în timp ce BMW avea amortizoare reglabile cu trei setări: ECO PRO (sau confort), NORMAL și SPORT. Va trebui să-l citez pe colegul Răzvan aici și să spun că setarea confort de la BMW este mai sportivă ca suspensia sport de la Clasa B… Clasa B ar fi fost probabil și mai confortabilă cu roți mai mici în locul jantelor AMG din aliaj, de 18 inci, în comparație cu cei 17 inci de la BMW.

Rezultatul final este că Seria 2 Active Tourer se comportă mai bine în curbe, cu ruliu mai mic și distracție mai multă. Îți dă încrederea să ataci curbele cu din ce în ce mai mult viteză, ceea ce Mercedes-Benz Clasa B nu te încurajează să faci – este sigur în curbe, doar că nu reușește să și pară că este.

Dar acestea sunt, în principiu, mașini de familie. Este bine de știut că te poți distra după ce lași copiii la școală (dar înainte să cumperi ouă), dar nu ar trebui să fie un aspect decisiv pentru nimeni atunci când decide să cumpere o astfel de mașină. Da, confortul este important, dar am stabilit deja că diferențele sunt minore. Deci se pare că plusul de agilitate pentru BMW n-o să-l ajute prea mult în convingerea cumpărătorilor că e cea mai bună mașină din segment.

Așa că două lucruri vor fi decisive: practicitatea și spațiul.

Mercedes B 200 CDI vs BMW 218d 13Clasa B are schimbătoul de viteze montat pe coloana de direcție (la fel ca multe alte modele Mercedes-Benz), ceea ce ar trebui să însemne că există mult spațiu disponibil pe partea de jos a consolei centrale. Există, într-adevăr, dar găzduiește doar scrumiera și un compartiment de depozitare cam mare și cam pătrățos. BMW a făcut mici schimbări în design-ul bordului, care au creat spațiu pentru tăvi de depozitare (ei bine, doar una, de fapt) chiar deasupra schimbătorului de viteze, în care se pot pune cu ușurință telefonul și portofelul. Până acum, este egalitate.

Apoi avem portbagajul. Mercedes-Benz Clasa B are un volum mai mare și un spațiu de încărcare mai mare. Diferențele sunt, totuși, superficiale. Clasa B are 20 de litri în plus față de cei 468 ai BMW-ului, în timp ce volumul total cu bancheta din spate rabatată este de 1,510 litri pentru BMW și 1,547 litri pentru Mercedes-Benz. Ambele au o suprafață de încărcare complet plană, dar Mercedes-Benz are nevoie de o podea dublă mobilă pentru asta. Tot egalitate.

Mercedes B 200 CDI vs BMW 218d 1

Ajungînd la ocupanții umani ai mașinilor, este tot strâns. Mă refer la rezultat, nu la spațiul din mașini. Ambele oferă o grămadă de spațiu pentru pasageri, oriunde ar sta aceștia. Suprafața de șezut de la BMW este cu 5 centimetri mai scurtă ca la Clasa B, dar acest lucru nu reduce confortul general, cel puțin nu pe distanțe scurte. Pe de altă parte, Mercedes-Benz are un spătar cu un unghi foarte vertical la locurile din spate, ceea ce poate deveni o problemă foarte rapid – un lucru care ar putea explica volumul mai mare al portbagajului. BMW are o banchetă spate glisantă 60/40 (disponibilă și la Mercedes-Benz în cadrul pachetului opțional Easy Vario Pack Plus) și spătare rabatabile 40/20/40 cu unghi de înclinare reglabil. Balanța, și ea, începe să se încline.

B-Class | MercedesBlog.comȘi e clar că se înclină în favoarea BMW-ului. Design-ul exterior este extraordinar pentru ambele mașini – arată exact așa cum ar trebui să arate un MPV compact de la BMW sau Mercedes-Benz. Interiorul este cel care face diferența. Mercedes-Benz nu prea poate să ascundă faptul că, în esență, Clasa B este un model care are deja câțiva ani în spate și căruia tocmai i s-a aplicat un facelift, și nu un model complet nou precum concurentul de la BMW. Plasticul arată și se simte mai ieftin, pielea are o culoare gri închis, tristă, iar butoanele dau senzația că sunt fragile.

Pe de altă parte, BMW Seria 2 Active Tourer se încolăcește în jurul tău într-un mod care este și comod, și sportiv. Bordul este stratificat, nu la fel de abrupt ca la Clasa B, iar materialele și finisajele sunt de calitate mai bună. Scaunele din față oferă un suport lateral excelent, un lucru care se dovedește util în combinație cu abilitățile dinamice impresionante ale BMW-ului. Întreaga mașină pare solidă, robustă, bine făcută.

Verdict

Așa că nu putem aveam decât un singur câștigător. În cazul în care cauți confortul suprem, atunci configurează un Mercedes-Benz B 200 CDI fără pachetul AMG și cu roți mai mici, și vei fi fericit. Orice alt tip de cumpărător va găsi tot ce are nevoie în acest produs BMW perfect respectabil, care dovedește că se poate reuși chiar și din prima. Bravo, BMW, bine lucrat. Dar sunt sigur că războiul abia a început.
Model218d Active TourerB 200 CDI
MotorL4, turbodieselL4, turbo-diesel
Cilindree (cmc)19952143
Putere/rpm (CP/rpm)150/4000136/3200-4000
Cuplu max/rpm (Nm/rpm)330/1750-2250300/1400-3000
Transmisieautomatã, 8 trepteautomatã, 7 trepte
L/l/h (mm)4342/1800/15554393/1786/1558
Ampatament (mm)26702699
Volum portbagaj (l)468/1510488/1547
Masã/sarcinã1450/5151485/540
Vitezã maximã (km/h)208210
Accelera?ie 0-100 km/h (s)8,99,8
Consum mixt (l/100 km)4,14,0
Emisii CO2 (g/km)109104
Preț de pornire (euro cu TVA)33.60432.438

Comentati?

Your email address will not be published.