Se conduce singură. Frânează singură. Se parchează singură. Ar trebui să fie mai impresionantă ca niciodată în ceea ce privește luxul și, cu siguranță, în ceea ce privește capacitatea de a rula autonom. Mercedes-Benz S-Class 2017 a fost testat de pe locul pasagerului, cu luni întregi înainte de a fi lansat oficial. Limuzina reprezintă un pas înainte către rularea complet autonomă.
O mașină cu care este imposibil să fii implicat într-un accident? O limuzină care te ferește de amenzi de circulație pentru depășirea limitei de viteză? Mercedes-Benz S-Class facelift va primi funcția nouă Active Distance, care oferă accelerare și frânare autonome pe durata unei călătorii programate prin intermediul sistemului modernizat Comand Online 5.5, dar va fi echipat și cu funcția Active Speed Limit Assist.
Noua versiune Distronic, care beneficiază acum de o grafică nouă atât în panoul de bord, cât și proiectată pe head-up display, vine cu funcții de rulare autonomă pentru o siguranță superioară, dar și cu capacitatea de a regla viteza conform rutei, frânând pentru viraje, reducând viteza la apropierea de ieșirea de pe autostradă și oprind pentru evitarea mașinilor care vin din sens opus, atunci când șoferul semnalizează pentru a schimba direcția de mers
Atunci când este activată, funcția Active Distance, care operează având la bază informații oferite de hărțile digitale, reduce viteza în viraje, înainte de intrarea în sensuri giratorii, în intersecții, oprind mașina atunci când este necesar și accelerând autonom atunci când condițilie de drum și limita de viteză din zonă o permit.
Sistemul Dynamic Selec va permite rularea în trei moduri: Eco, Comfort și Sport, acesta din urmă oferind potențial maxim la accelerare și frânări bruște. Viteza cu care mașina intră în viraje depinde și de modul de rulare selectat.
Active Lane Change Assist, Active Emergency Stop Assist, Active Brake Assist și Remote Parking Assist vor fi preluate de la E-Class.
Cu toate sistemele de rulare activate, călătoria demonstrează cât de departe a ajuns Mercedes în lumea mobilității autonome și cât de aproape este de condusul complet independent de șofer. Cu o rută programată prin intermediul sistemului de navigație, S-Class pornește la drum, accelerând la ieșirea din centrul tehnic, aflat la periferia orașului Stuttgart.
În tot acest timp, mașina adună informații oferite de camera stereo, de sistemul radar care operează la distanțe considerabile și de informațiile digitale primite prin intermediul sistemului de navigație. S-Class facelift se deplasează pe o autostradă cu șase benzi, apoi pe drumuri cu serpentine și în oraș. Singurele intervenții din partea șoferului sunt atingerile de volan.
La ieșirea de pe autostradă, anticipativul S-Class frânează autonom. Identifică virajul aflat în față și reglează viteza în mod corespunzător. Mașina accelerează apoi până la 70 km/h, limita de viteză din zonă, fără ca măcar piciorul șoferului să fie în zona pedalei de accelerație. Mai mult, S-Class poate recunoaște limitele de viteză temporare montate în sectoarele de drum aflate în construcție, chiar și atunci când indicatoarele sunt parțial obturate.
Cu câteva luni înainte de premiera oficială, sistemele din S-Class sunt departe de a funcționa perfect. Active Speed Limit Assist trebuie încă să fie îmbunătățit pentru situații în care indicatoarele arată limite de viteză diferite pentru anumite momente ale zilei. Pe parcursul testului, S-Class a mai ratat un indicator: cel care avertiza în privința unei scurgeri de ulei pe carosabil.
Încă purtând un strat gros de camuflaj, S-Class va veni cu o serie de modificări ale design-ului exterior. Barele din față și din spate vor avea linii ușor diferite, iar farurile și stopurile LED vor prezenta o nouă semnătură luminoasă.
Vezi AICI ce pot face farurile ultra-inteligente ale lui Mercedes-Benz S-Class 2017!
Gama de motorizare va fi preluată în mare de la actualul model. Pe drumul către electrificare, Mercedes va veni și cu o versiune mild hybrid de 48V. Și un Mercedes-AMG S 63 facelift este pe drum, acesta fiind deja surprins în timp ce testa la Nurburgring.