În segmentul D, lupta nu se termină niciodată, dar Mercedes E-Class 2017 domină. Acum lucrurile devin serioase: noul Volvo S90 și BMW Seria 5 facelift îi vor coroana. Primul test comparativ via Autobild.
Bine ați venit în segmentul premium. Aici vorbim despre tehnologie și performanță, despre prestigiu și imagine. Aici, nemții fac legea în ringul de luptă: BMW Seria 5 și Mercedes E-Class își împart laurii. Dar și Volvo e un jucător important. Suedezii pun la bătaie noul lor S90. Deci ce poate să facă S90?
Pentru a verifica cât de bun e S90, am adus rivali cu experiență: BMW 530d și Mercedes E 350 d, ambele, ce coincidență, cu 258 CP. BMW cu xDrive, Mercedes cu tracțiune spate, pentru că tracțiunea integrală nu este încă disponibilă. Volvo S90 este propulsat de un motor diesel cu patru cilindri și 235 CP, cuplat la o cutie automată și tracțiune integrală. La aproape cinci metri lungime, plat și drept, cu un stil clar, finisat, S90 nu se teme să se dea mare. Acest lucru este valabil și la interior. Găsim aici o temă confortabilă, tipic scandinavă, foarte rafinată. Este nevoie de exercițiu, și asta e spusă într-un mod amical, pentru a utiliza ecranul gigant de 9 inchi (dotare standard pentru linia de echipare “Momentum”) ampalasat în mijloc: o grafică excelentă, dar meniul și logica bizară de operare îl fac greu de folosit la început.
S90 oferă un pic mai mult spațiu ca Mercedes și BMW. Și asta din simplul motiv că este plat. O consecință a design-urilor tip coupé. În viața de zi cu zi, BMW-ul din 2010 funcționează mai bine. Dar nu vă lăsați păcăliți: sub această înfățișare deloc nouă se ascunde cea mai recentă tehnologie. Sistemul iDrive (cu display de 10,2 inchi cu Navi Professional contra sumei de 3000 de euro) rămâne cel mai bun cu meniul său logic și ușor de folosit; evident, cel mai bun dintre cele trei. E-Class este echipat cu interior îmbrăcat complet în piele Beige Macchiato, scaune multicontour (2321 de euro), bord cu ecran de mari dimensiuni (1012 euro) și multe altele. Arată minunat de baroc și este plăcut de privit, dar cu siguranță, este o chestiee de gusturi.
Mercedes-ul este, cu siguranță, cel mai spațios din această comparație. Scaunele asigură un confort ieșit din comun, display-ul de 12,3 inchi funcționează cu precizie, împreună cu ecranul de 12,3 inchi al sistemului Comand Online Navi (3273 de euro). Dar sistemul Comand – cu numeroase setări și meniuri și submeniuri – nu e tocmai ușor de controlat ca iDrive-ul de la BMW.
E-class e suveran
Propulsat de un motor zdravăn V6 diesel de 3,0 litri, E 350 d nu rulează la fel de suplu și elevat ca 530d, dar este plăcut din punct de vedere acustic. Transmisia automată cu nouă trepte, rar am văzut-o într-o formă atât de bună; schimbă rapid și precis. Punctul forte al Clasei E este, cu siguranță, confortul: rămâne izbitor de silențios la drum și suprem cum numai un Mercedes poate fi peste denivelări și gropi de orice fel. Remarcabil: suspensia pneumatică (2261 de euro) absoarbe (aproape) tot. Seria 5 cu amortizoare adaptive (1300 de euro) este mai sprinten, dar se și deplasează ușor, suspensia reacționînd foarte sensibil. Iar într-un duel direct, se simte un pic mai agil ca Mercedes-ul, avînd o direcție mai comunicativă și dînd senzația că este mai ușor – deși ambele mașini au aproape două tone. O mare parte din această senzație de suplețe este asigurată, evident, combinației extraordinare motor-transmisie. Motorul fin de 3,0 litri cu șase cilindri își dezvoltă puterea mai armonios ca Mercedes-ul și ete extraordinar de spontan, se rotește și zumzăie cu plăcere. Grozava transmisie automată ZF cu opt trepte schimbă uluitor de rapid și de ușor.
Motorul de 2,0 litri cu patru cilindri de la S90 accelerează mașina cu destul de multă încredere. Colaborarea cu transmisia cu opt trepte, care schimbă rapid, asigurată de furnizorul japonez Aisin, funcționează cursiv. Dar în fața vigurosului motor cu șase cilindri, S90 nu are nicio șansă. În sprintul de la 0 la 100 km/h, 530 d este cu aproape două secunde mai rapid până la 160 km/h. Unitatea cu patru cilindri pare inhibată în livrarea puterii, sună forțat la viteze mari și nici nu consumă mult mai puțin ca Mercedes-ul(7,0) și ca BMW-ul (7,2): 6,8 l/100 km.
Volvo S90 din cadrul testului frânează excelent, mult mai bine ca BMW. Partea negativă: în ciuda suspensiei adaptive de pe puntea din spate (1970 de euro), nu poate oferi confort la nivelul celui asigurat de 530d și de E 350 d. Volvo este tot mai rigid, în mod special la îmbinări transversale. Și Volvo atinge un preț mare: pentru 64.600 de euro, modelul de test încă nu este cel mai scump, iar BMW 530d este cu 1730 de euro mai ieftin, la 62.870 de euro. Singuratic la vârf este Mercedes-ul cu un preț de 71.076 euro pentru mașina testată. Dar victoria nu-i poate fi refuzată nici măcar din cauza acestui detaliu.
Concluzie
Felicitări, Volvo! S90 a făcut o treabă excelentă. Arată captivant, este decorat cu gust, extrem de sigur și destul de agil. Însă nu este suficinet în această comparație cu senzaționalele Mercedes și BMW. Motorul mic de 2,0 litri cu patru cilindri are viață grea împotriva celor două unități de 3,0 litri cu șase cilindri. În cele din urmă, Mercedes E-Class 2017 câștigă fără drept de apel.
Sursă: Autobild.de