Revista germană Autobild a publicat primele fotografii oficiale și informații despre prima călătorie ca pasager cu noul Mercedes E-Class Cabriolet 2017, înaintea premierei decapotabilei de lux, care va avea loc în această primăvară. Citiți mai departe pentru a afla în exclusivitate impresiile.
După limuzină, break și coupé, Mercedes adaugă gamei Clasei E și un model decapotabil. Sub capota prototipului testat E 200 Cabriolet 4Matic se află un motor turbo cu patru cilindri (M274) cu 184 CP. Modelul diesel cu tracțiune spate este propulsat de un motor de 2.0 litri cu patru cilindri (OM654) cu 194 CP, în versiune E 220 d sau 245 CP, în versiune E 300 d, care rulează atât de silențios încât poate fi confundat cu un motor cu șase cilindri. Restul gamei include modelul E 300 cu un motor turbo L4 de 2.0 litri, capabil să dezvolte 245 CP, plus vârful de gamă E 400, cu motor V6 de 3.0 litri și 333 CP.
Șasiul, atât cât se poate aprecia din scaunul pasagerului, oferă un compromis de succes între confort și agilitate – este coborât cu 15 milimetri față de limuzină și acționează cu o precizie extraordinară. Se simte un ruliu în virajele atacate în viteză, dar altfel, este surprinzător de agil, cu manevrablitate progresivă și previzibilă în situații limită. E-Class prezintă reglaje mai puțin rigide ca C-Class, dar suspensia nu renunță la abilitățile sale sportive în virajele strânse, chiar dacă șeful echipei de dezvoltare apasă devreme pedala de accelerație.
Cea mai recentă versiune a suspensiei Air Body Control va fi disponibilă și pe versiuni entry-level și standard pe modele superioare. Reacționează mai rapid la imperfecțiunile drumului decât sistemul Airmatic folosit anterior. Denivelările deranjante sunt absorbite cu grație impresionantă și cu puține mișcări verticale pe modul Comfort. Această decapotabilă este deja neobișnuit de rigidă și silențioasă sub formă de prototip.
Spre deosebire de modelul precedent, E-Class Cabriolet vine cu o structură modificată semnificativ și cu dimensiuni generoase. Predecesorul, pe de altă parte, avea la bază modelul Clasa C. C-Class are acum propria sa decapotabilă (mai mică). Noul E-Class Cabriolet se deosebește atât de mult de acesta, încât nu ar trebui să existe confuzii. Bordul futurist a fost preluat direct de la limuzina E-Class. Partea posterioară este concepută cu atâta generozitate încât călătoriile lungi nu pot reprezenta o problemă, iar izolația fonică standard asigură un nivel de zgomot atât de redus, încât uiți că te afli într-o mașină decapotabilă atunci când acoperișul este ridicat.
Și vorbind despre acoperiș, structura în trei straturi realizată de specialistul austriac Magna se pliază printr-o procedură familiară de tip foarfecă și intră în spațiul rezervat lui sub luneta din plastic, în 20 de secunde, la viteze de până la 50 km/h.
Ce este cel mai important pentru mulți dintre clienți însă, este alt aspect: acest cabriolet este, pur și simplu, foarte frumos. Experții vorbesc despre un design minimalist. Acest lucru înseamnă că nicio denivelare, nicio margine nu îi strică liniile armonioase. Stopurile sunt late și orizontale, acoperișul din pânză se contopește cu silueta mașinii. Odată ce acoperișul este coborât, privitorul poate să observe interiorul elegant, stilat. Un aspect ce îl diferențiază de limuzină este paleta de culori și decorurile dedicate, dar și ventilațiile metalizate sub formă de turbină. Finisajul din piele în albastru și crem, dar nici inserțiile din lemn nelăcuit nu sunt disponibile la E-Class.
Cu un coeficient aerodinamic de numai 0,27, foarte puțin curent ajunge la interior, chiar și la viteze mari. La asta contribuie un deflector de vânt, amplasat între scaunele din spate, și sistemul Aircap de la Mercedes, care se ridică în partea superioară a parbrizului. Un ecran digital de 12,3 inci, disponibil opțional, și volanul multifuncțional cu suprafețe sensibile la atingere, parte integrantă a sistemului multimedia de ultimă oră Comand APS NTG 5, sunt, de asemenea, disponibile. Mercedes-Benz promite o capacitate a portbagajului de 360 de litri cu acoperișul ridicat.
Sub capota decapotabilei E-Class se regăsesc motoare cu patru și șase cilindri, care au la bază principiul Otto sau diesel. Programul de lansare a modelelor nu a fost încă stabilit, dar la ora actuală, este clar că nu va exista transmisie manuală, ci doar transmisia automată cu 9 trepte 9G-Tronic, cu un convertizor de cuplu. Vârful de gamă E 400 4Matic va primi tracțiune integală standard.
Sursă: Autobild.de