O comparație fascinantă: Mercedes C 43 AMG vs Mercedes-AMG C 63 S

Mercedes C 43 AMG vs Mercedes-AMG C 63 S
,
1.83K 0

Revista germană Auto motor und Sport a comparat prima și cea mai recentă generație C-Class AMG cu motor V8. Mercedes C 43 AMG s-a aflat față-n față cu super tehnicul Mercedes-AMG C 63 S.

Pentru toate lucrurile frumoase există întotdeauna un sfârșit. Motorul AMG V8 de 6,2 litri a fost cel mai puternic V8 aspirat normal din lume. Mercedes-AMG nu avea de gând să se conformeze principiului mai puțin înseamnă mai mult, dar au fost obligați din cauza consumului și de normele de emisii care vor intra în vigoare pe viitor.

Și conform tradiției AMG, noul V8 biturbo de 4 litri de la Mercedes-AMG C 63 este mai puternic și are un sound și mai pregnant decât vechiul motor de 6,2 litri aspirat de la fosta versiune C 63.

În mod special, sunetul este absolut fascinant și nu este produs de către vreun rezonator sau de sistemul audio. Trei flapsuri amplasate pe traseul de evacuare produc un sunet fascinant în funcție de programul de condus selectat. În modurile Sport și Sport+, sunetul devine mai baritonal și mai intens. Ne pare rău, BMW M3 și Audi RS4, dar premiul Grammy merge, de această dată, la Mercedes-AMG.

De partea cealaltă, avem o poveste liniștită. În 1993, un motor discret cu șase cilindri în linie era lansat sub capota modelului C 36 AMG. Patru ani mai târziu, bazat pe aceeași generație W202, Mercedes a înlocuit motorul cu șase cilindri în linie cu un V8.

Mercedes-C-43-AMG-vs-AMG-C-63-S-15

Denumit C 43 AMG, acesta a fost primul C-Class cu motor V8. Bazat pe motorul M113 de la E 430, cu trei supape și două bujii pe cilindru, motorul V8 a primit tradiționalul tratament AMG, iar rezultatul a fost o putere de 306 CP în loc de 279 CP și un cuplu maxim de 410 Nm (10 Nm în plus).

Cu o cutie automată cu 5 trepte și cu tracțiune spate, C 43 AMG cântărește doar 1.495 kg, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde și atinge o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

Deși suspensia coborâtă, barele antiruliu ranforsate și amortizoarele pe gaz au creat un tren de rulare relativ ferm, C 43 AMG nu a fost o mașină sport pur-sânge și vechea casetă de direcție cu bile recirculante era indecisă. Pe de altă parte, interiorul s-a conformat standardelor Mercedes, cu fine accente sportive: piele în două nuanțe, scaune sport, cadrane albe și inserții care imită fibra de carbon.

Între C 43 AMG și C 63 AMG modern este o diferență de 18 ani, dar acești 18 ani înseamnă totul. Vorbim aici despre două ere total diferite. În 1997, AMG avea statutul unui tuner de casă al celor de la Mercedes și dezvolta modelele pe baza unor produse finite. În prezent, Mercedes-AMG este o divizie 100% Meredes și lucrează alături de cei de la Mercedes încă din startul procesului de dezvoltare.

Așadar, noul motor V8 biturbo de 4.0 litri, nume de cod M 177, a fost preluat direct de la AMG GT cu mici diferențe. Cu excepția carterului uscat și a filtrelor de aer, amplasate deasupra, și nu în fața motorului, vorbim despre același motor, care dezvoltă 476 CP și 650 Nm la C 63 și 510 CP și 700 Nm la versiunea C 63 S, grație presiuni de supraalimentare de 1,2 bari. Ca să fim mai exacți, C 63 S are 79 CP în plus față de noul BMW M3.

Mercedes-C-43-AMG-vs-AMG-C-63-S-16

Dar puterea nu este totul. C 63 S prezintă un diferențial autoblocant electronic pe spate și un suport dinamic pentru motor, plus modul suplimentar Race, frâne ceramice pe puntea față și anvelope Cup.

Noul V8 este ca un ciocan. Mapa de presă menționează “capacitatea optimă de răspuns” a motorului și “reacțiile rapide” ale cutiei. Suntem de acord cu reacția rapidă a motorului, dar cutia automată revizuită nu este atât de rapidă pe cât ne așteptam. Însă tracțiunea excelentă  ne-a impresionat la fel de mult ca felul în care se dezvoltă fluxul de putere.

Dar, mai multă putere, mai multă electronică, mai multă siguranță înseamnă, în cele din urmă, o masă mai mare. C 63 S cântărește 1.655 kg, dintre care 54,7% sunt distribuite către puntea față. La vechiul model, distribuția maselor era de 54% pe puntea față în ciuda motorului său uriaș de 6,2 litri aspirat natural.

Pentru cine înțelege germana, puteți citi articolul complet pe site-ul auto motor und sport.

Comentati?

Your email address will not be published.