Şi mai mult spectacol: DTM Hockenheim 2015

DTM Hockenheim
,
1.84K 0

Aşteptarea e grea, în orice situaţie, şi cu atât mai mult atunci când numeri zilele până ajungi să-ţi reîntâlneşti idolii din motorsport. Este valabil în Formula 1, WRC, Moto GP, este la fel de incitant atunci când vine vorba despre DTM, Campionatul German de Turisme – cea mai frumoasă şi spectaculoasă competiţie de gen din lume. Circuitul Hockenheim a reprezentat punctul de pornire în aventura 2015.

 

Iar aşteptarea despre care am vorbit e şi mai complicată atunci când ştii că vei avea de-a face cu un nou format, un nou regulament şi cu schimbări prin boxele celor trei mari competitori: Audi, BMW şi Mercedes-Benz. Dacă automobilele de concurs au rămas aceleaşi ca şi în sezonul 2014, în rândul oamenilor din spatele volanului s-a produs o emulaţie. Grila piloţilor şi numerele de concurs este următoarea:

#1 Marco Wittmann (BMW M4 DTM)

#2 Gary Paffet (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#3 Paul di Resta (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#5 Mattias Ekstrom (Audi RS5 DTM)

#6 Robert Wickens (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#7 Bruno Spengler (BMW M4 DTM)

#8 Christian Vietoris (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#10 Timo Scheider (Audi RS5 DTM)

#12 Daniel Juncadella (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#13 Antonio Felix da Costa (BMW M4 DTM)

#16 Timo Glock (BMW M4 DTM)

#17 Miguel Molina (Audi RS5 DTM)

#18 Augusto Farfus (BMW M4 DTM)

#22 Lucas Auer (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#27 Adrien Tambay (Audi RS5 DTM)

#31 Tom Blomqvist (BMW M4 DTM)

#36 Maxime Martin (BMW M4 DTM)

#48 Edoardo Mortara (Audi RS5 DTM)

#51 Nico Muller (Audi RS5 DTM)

#53 Jamie Green (Audi RS5 DTM)

#77 Martin Tomczyk (BMW M4 DTM)

#84 Maximilian Gotz (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#94 Pascal Wehrlein (Mercedes-AMG C 63 DTM)

#99 Mike Rockenfeller (Audi RS5 DTM)

 

Debutul sezonului DTM 2015 (002)

Campionatul are un format cu 9 week-end-uri de cursă, doar că marea schimbare este că vom avea câte două curse pentru fiecare eveniment. Prima, cea de sâmbătă, se va alerga pe principiul 40 de minute plus încă un tur, iar cea de duminică va avea o întindere de 60 de minute plus un tur. În total vor fi alergate 18 etape, aşa că spectacolul şi lupta la vârf vor fi şi mai palpitante. După cele două curse alergate la Hockenheim în intervalul 30 aprilie – 3 mai, week-end-uri de foc în DTM vor mai fi la:

Lausitzring: 29 – 31 mai (Lausitzring)

Norisring: 26 – 29 iunie (Norisring)

Zandvoort: 10 -12 iulie (Circuit Park Zandvoort)

Spielberg: 31 iulie – 2 august (Red Bull Ring Spielberg)

Moscova: 28 – 30 august (Moscow Raceway)

Oscherleben: 11 – 13 septembrie (Metropolis Motorsport Arena Oschersleben)

Nurburgring: 25 – 27 septembrie (Nurburgring)

Hockenheim: 16 – 18 octombrie (Hockenheimring)

Motorsports / DTM 1. race Hockenheimring, GER

 

Prima cursă de la Hockenheim, alergată sâmbătă, 2 mai, nu avea cum să fie altfel decât explozivă. După o sesiune de calificări în care s-a impus Jamie Green, tot el s-a instalat confortabil la conducere imediat ce semaforul de start s-a stins. Odată lăsat în urmă primul viraj, Green a pornit într-o cursă a sa, o cursă ce a demonstrat că Audi se găseşte într-un moment foarte bun, în ciuda speculaţiilor care îi dădeau ca outsideri în 2015. BMW a dezamăgit, primul automobil fiind găsit pe abia a zecea poziţie a grilei – Augusto Farfus.

După start, pe doi şi pe trei s-au instalat Pascal Wehrlein şi Paul di Resta, într-un duel fratricid Mercedes-AMG. De altfel, la vârf nu s-au produs evenimente foarte importante, cursa desfăşurându-se destul de lin şi cuminte. În spate însă, începând cu poziţia a şaptea, lucrurile au fost ceva mai nebune. Abandonurile au ˝decimat˝ în mod egal producătorii implicaţi în DTM: Robert Wickens şi Daniel Juncadella (Mercedes-AMG), Timo Scheider şi Edoardo Mortara (Audi), Tom Blomqvist şi Martin Tomczyk (BMW).

Motorsports / DTM 1. race Hockenheimring, GER

Ulterior, abandonul lui Lucas Auer a reprezentat primul insucces din 2015 pentru un debutant în DTM, visurile tânărului pilot Mercedes-AMG fiind spulberate într-un meleu produs de ˝inamicul˝ Tomczyk. De altfel, cursa a fost întreruptă în două rânduri de intervenţia Safety Car-ului, singura chestiune care a stricat ritmul aproape fără greşeală impus de Jamie Green în fruntea concurenţilor.

La finalul turului suplimentar alergat după cele 40 de minute fixe, steagul şah a fost luat în piept în premieră pentru 2015 chiar de Green. Podiumului etapei de debut din dubla de pe Hockenheimring a fost completat de Pascal Wehrlein şi de Paul di Resta, un succes frumos pentru Mercedes-AMG. Cel mai bine plasat pilot BMW a fost Maxime Martin, dar poziţia a şaptea e departe mult de pretenţiile justificate ale bavarezilor. Să nu uităm că Marco Wittmann este campionul DTM în exerciţiu, purtătorul numărului 1 terminând prima etapă abia pe poziţia a noua…

Etapa lungă de duminică

Duminică, în noul format DTM, se aleargă etapa mai lungă, cea de 60 de minute plus un tur. Diferenţa faţă de cursa de sâmbătă este făcută de obligativitatea unei vizite la boxe pentru toţi piloţii, care, în plus faţă de sezoanele anterioare, au de efectuat în 2015 şi o sesiune de calificări în chiar ziua etapei.

Motorsports / DTM 1. race Hockenheimring, GER

Pole position-ul a fost acontat de Mike Rockenfeller. Rocky a făcut doar un foc de paie, pentru că emoţiile parcă l-au năpădit în momentul startului, unul ratat, care i-a dat posibilitatea lui Wittmann să spele ruşinea BMW din prima cursă şi să ajungă pe o poziţie demnă de numărul său de concurs. Tânărul campion a fost prins destul de repede, însă, de Mattias Ekstrom şi de Eduardo Mortara. Primul a atacat vulpoiul suedez, un veteran parcă din ce în ce mai competitiv al campionatului.

Debutul sezonului DTM 2015 (031)

Elementul surpriză a fost ploaia, care a venit să strice socoteala anvelopelor. A urmat un periplu forţat pe la boxe, în urma căruia câştigător s-a dovedit a fi tot Ekstrom, unul dintre cei mai constanţi şi buni piloţi din epoca modernă DTM. Simpaticul Mattias a triumfat la Hockenheim, într-o dublă Audi la care, poate, nici măcar producătorul din Ingolstadt n-ar fi sperat sincer.

Debutul sezonului DTM 2015 (028)

Ba mai mult, podiumul zilei secunde a fost completat de Edoardo Mortara şi de Gary Paffett, o triplă cu patru cercuri, aşadar. Primul BMW a sosit abia pe patru, fiind cel pilotat de Martin Tomczyk, care, parcă amintindu-şi de perioada Audi a tras în parcul închis lângă modelele RS5 DTM. Din păcate pentru Mercedes-AMG etapa a doua din sezonul 2015 a fost un eşec, cu primul automobil clasat abia pe poziţia a şaptea (canadianul Robert Wickens).

Debutul sezonului DTM 2015 (024)

Concluziile nu sunt deloc pe placul mărcii cu stea în frunte, care nu a avut un week-end despre care să-şi amintească cu drag. Cumva, continuă situaţia nu tocmai bună din sezonul trecut, când Mercedes-AMG a funcţionat de multe ori din inerţie, indiferent de echipa sau piloţii care luptau pentru marcă. Situaţia este cu atât mai puţin plăcută cu cât echipa soră din Formula 1 merge strună, iar presiunea pe responsabilii programului DTM nu este exclus să se mărească din ce în ce mai mult în viitorul apropiat. Până atunci, Audi jubilează, iar Mercedes-AMG se poate consola doar cu parcursul la fel de slab al celor de la BMW.

Comentati?

Your email address will not be published.