AMG

Herghelii de cai putere sălbatici – Cele mai nebunești AMG-uri construite vreodată

,
1.57K 0

AMG. Se spune că vine de la “Ah, my God!”. Și de ce am contrazice asta? Știm cu toții povestea care începe cu “A fost odată ca niciodată” care a început la Affalterbach în 1967. Dar ne-am gândit vreodată care ar fi cele mai bune mașinării construite acolo? Nu până astăzi.

Dacă aveți impresia că vă vom strica surpriza dezvăluindu-vă câștigătorul de la bun început, vă înșelați. Trebuie să vedeți tot materialul ca să aflați. Dar vă recomandăm să le verificați și pe celelalte, ca să mențineți suspansul. Despre asta e vorba la AMG-uri, despre suspans, nu-i așa?

6. Mercedes-Benz AMG 300 SEL 6.8

The Red Pig AMGs

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 era poreclit “Porcul Roșu”, dar ar fi poate mai potrivit să i se spună “Porcul zburător”, avînd în vedere viteza cu care a zburat până în topul clasamentului în motorsport.

În 1971, marea și zgomotoasa limuzină AMG i-a făcut pe spectatori să zâmbească ironic atunci când a luat un loc pe grila de start la cursa de 24 de ore de la Spa. Înghițea combustibil ca un alcoolic și mânca anvelope ca un incendiu, dar a reușit să termine primul în clasa sa și al doilea în clasamentul general. Era momentul în care porțile motorsportului se deschideau larg pentru AMG. Și ce intrare spectaculoasă și-a făcut!

5. Mercedes-Benz 300E 5.6 AMG “Ciocanul”

The Hammer AMGs

Era cea mai rapidă limuzină la acea vreme. AMG înghesuise un motor uriaș de 5,6 litri sub capota prestigiosului sedan. Se spunea că este chiar mai rapid ca Lamborghini Countach de la 100 – 200 km/h.

Aflați aici mai multe despre această mașină: Exclusiv: Mercedes-Benz E 60 AMG din Colecția Țiriac.

 4. Mercedes-Benz C63 AMG

The C63 AMG

La începutul anilor ’90, piața cerea un supercar. Și iată-l că sosea: versiunea modificată a Clasei C, C63 AMG, care venea cu un motor cu șase cilindri și cu o putere mai mult decât decentă: 280 HP.

AMG a înscris C-ul în German Touring Car și mașina a început să înșire victorii. Era începutul unui nou capitol.

3. SL 73 AMG

The SL73 AMG

Extrem de rar și ieșit din comun de nebunesc, SL SL 73 AMG adăpostea sub capota sa unul dintre cele mai mari motoare consruite vreodată la Affalterbach. Inspirat de unitatea de la SL600, acel V12 a primit tratamentul “Abracadabra” pentru a atinge cifre uluitoare: 518 HP, toți dezvoltați de un motor de 7,3 litri.

Doar 85 astfel de bestii au fost construite. Mai devreme decât s-ar fi dorit, motorul gigantic a ajuns sub capote modelului Zonda-R cu 800 de cai putere.

2. CLK GTR

The-CLK-GTR

Arăta ca mașina visurilor și se conducea ca o mașină de curse, cu un motor V12 fabulos. Construită pentru a participa la FIA GT în 1997, CLK GTR a fost concepută ca o mașină de curse, cu versiunile stradale necesare pentru a respecta standardale pentru omologare nefiind tocmai o prioritate când a venit vorba de design. Cu trei asemenea mașini de curse în acel sezon din FIA GT, Mercedes-Benz și-a adjudecat titlul, depășindu-i pe rivalii de la McLaren.

  1. SLS AMG Black Series

Îi vom duce mereu dorul și nu-l vom uita niciodată! SLS AMG Black Series cu portiere gullwing se laudă cu 622 CP dezvoltați de gloriosul său V8 construit manual. Mașina sport ajungea de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde. SLS AMG Black Series este o legendă a timpurilor noastre. Este momentul culminant al poveștii care începe cu “A fost odată ca niciodată…”.

 

Sursă: Driving.

 

Comentati?

Your email address will not be published.