Cele mai hot crossovere: Mercedes-AMG GLA 45 vs Audi RS Q3

,
2.16K 0

Modelele crossover sportive sunt, în aceste zile, la modă. A sosit momentul să vedem cum recent revizuitul Mercedes-AMG GLA 45 se întrece cu Audi RS Q3, care, la fel, a suferit un facelift. Primul test comparativ via  Auto-motor-und-sport.de.

Cele două SUV-uri compacte nu ar trebui să fie deranjate cu raiduri în off-road: atât Audi RS Q3 Performance, cât și Mercedes-AMG GLA 45 au șanse mai mari să își petreacă viețile pe drumurile pavate. Deși RS Q3 și AMG GLA 45 sunt pe piață de ceva vreme, Audi și Mercedes au continuat să își îmbunătățească tehnologia. De parcă cei 360 ​​PS de la fostul model nu ar fi fost suficienți, AMG i-a dat noului GLA 45 21 PS în plus – motorul de 2 litri cu 4 cilindri ajungând la un raport de putere pe litru de aproape 200 PS. Pentru a pune toată această forță pe drum în siguranță, un diferențial autoblocant mecanic a fost adăugat pe puntea din față.

mercedes-gla-45-audi-rsq3-22

Și Audi a mers un pas mai departe și oferă RS Q3 cu 4.000 de euro mai scump în versiunea Performance, având 367 CP în loc de 340, alături de o gamă amplă de dotări – elemente decorative din carbon în habitaclu, etriere roșii sau jante de 20 de inchi cu finisaj cu aspect de titaniu mat. Cu capetele cilindrilor vopsite tot în roșu, ca și galeria de admisie, motorul turbo de 2,5 litri cu 5 cilindri sună fantastic: numărul bizar de camere de combustie și secvența lor de pornire 1-2-4-5-3 asigură acel susur de raliu caracteristic erei Röhrl. Q3 ajunge la o viteză de 100 km/h în 4,7 secunde și trece de 200 km/h. De asemeanea, impresionează prin cât de liniar livrează puterea motorul său turbo. În ciuda pierderilor cauzate de forțele de frecare mai mari, unitatea cu cinci cilindri consumă în medie cu doar 0,6 l/100 km mai mult ca unitatea cu patru cilindri de la Mercedes.

mercedes-gla-45-audi-rsq3-19

Dar cu toată euforia provocată de motor: răspunsul rapid al direcției stă mai puțin în firea lui Audi, față de cât ar sugera insigna RS de pe grila radiatorului. Așadar, cel mai puternic Q3 are mult de furcă în viraje, unde subvirează și ezită evident. În plus, ESP-ul său acționează frânele prea abrupt și afectează performanțele.

Dinamica unui RS Q3 ar trebui să fie suficientă pentru cei mai mulți dintre șoferi – dar oricine vrea să experimenteze ce este posibil în această clasă, ar trebui să încerce modelul GLA 45, care este mai ușor cu 200 de kilograme. AMG virează practic fără subiectivism (fără urmă de ruliu) și poate fi manevrat mai clar în viraje, cu o direcție mai precisă decât cea de la Audi. În cifre: Mercedes-ul rulează cu 7 km/h mai rapid ca Audi în viraje și impresionează cu frânarea sa stabilă.

Grație autoblocantului mecanic de pe puntea din față (inclus în pachetul Dynamic Plus contra sumei de 2,618 de euro), șoferul poate apăsa cu forță pedala de accelerație surprinzător de devreme: tracțiunea integrală se aruncă înaine, acompaniată de zgomotul produs de motorul cu patru cilindri și 381 CP, care este deosebit de fioros la turații reduse. Pentru că treptele de la trei la șapte ale transmisiei cu dublu ambreiaj au acum intervaluri mai scurte, GLA 45 marșează către 100 km/h în 4,6 secunde în loc de 4,8,  însă doar proprietarii modelului anterior ar trebui să observe diferența.

mercedes-gla-45-audi-rsq3-26

În ciuda noului șasiu adaptiv și a modului de rulare Comfort, suspensia furnizează distorsiuni scurte și îi zdruncină pe ocupanți peste denivelări. În acele momente, o întrebare de sens se ridică în privința lui GLA 45: Ce înseamnă cu adevărat să transformi un model A-Class într-unul de off-road, în loc să-l forțezi să devină mașina sport care se visează? În mod special atunci când senzația de SUV dispare, din cauza poziției joase la volan.

RS Q3, însă, oferă o suspensie mai confortabilă și un zgomot interior semnificativ mai redus: în mod special, pasagerii din spate se bucură de senzația de mai mult spațiu. În față, șoferul și copilotul stau cu doar opt centimetri mai sus ca în Mercedes. În orice caz, desi interiorul strălucește prin materiale și măiestrie de clasă, sistemul multimedia dezvăluie că Audi Q3 este acum unul dintre modelele Audi mai vechi. Acesta se bazează pe sistemul MMI care echipează fosta generație A3 și nu poate fi încă operat prin intermediul unui buton de mari dimensiuni cu funcții de rotire și apăsare cu touch-pad, în timp ce cotul se odihnește confortabil pe cotieră.

În orice caz, Audi nu se apropie de resursele extraordinare de confort și funcții de siguranță pe care le deține GLA-ul. În timp ce Mercedes-ul solicită automat ajutor în caz de accident sau preia direcția în timpul manevrelor de parcare, acesta nu beneficiază nici măcar de sistemul cruise control bazat pe senzori radar de la Audi. Și pentru că RS-ul combină dotările standard somptuoase cu un preț de bază care este cu doar 5.000 de euro sub acela al AMG-ului, Mercedes-ul câștigă din nou.

mercedes-gla-45-audi-rsq3-25

Concluzie
1. Mercedes-AMG GLA 45 4Matic
Impresionant cât de motivat pornește GLA 45, ce ușor atacă virajele strânse și cât de puternic frânează. GLA 45 nu are nicio pretenție de SUV.

2. Audi RS Q3 Performance
Cu stilul său relaxat și poziția înaltă la rulare, Q3 câștigă atunci când vine vorba de uzul zilnic. În orice caz, în ciuda motorului genial cu cinci cilindri, nici nu se apropie de dinamica AMG-ului.

Date tehnice
Mercedes AMG GLA 45 4Matic Audi RS Q3 Performance 2.5 TFSI Quattro
Preț de pornore 56.347 € 61.000 €
Lungime x Lățime x Înălțime 4445 x 1804 x 1479 mm 4411 x 1841 x 1580 mm
Volum portbagaj
421-1235 L 356-1261 L
Motor 1991 cm³ / L4 2480 cm³ / R5
Putere 280 kW / 381 PS (475 Nm) 270 kW / 367 PS (465 Nm)
Viteză maximă 250 km/h 270 km/h
Accelerație 0-100 km/h 4,4 s 4,4 s
Consum (mixt) 7,4 L/100 km 8,6 L/100 km
Consum (test) 9,9 L/100 km 10,5 L/100 km

Soursă: auto-motor-und-sport.de

Comentati?

Your email address will not be published.