Mercedes-Benz umple spațiul liber dintre Clasa C și alter ego-ul său sportiv, brutalul C 63 AMG. Faceți cunoștință cu noul C 450 AMG Sport 4Matic cu 367 CP și tracțiune integrală permanentă, unul dintre starurile Salonului Auto de la Detroit din acest an.
Noua gamă AMG Sport va fi puntea de legătură dintre modelele obișnuite Mercedes-Benz și cele sport, mult mai scumpe, versiunile AMG. După GLE 450 AMG Coupe, a venit rândul Clasei C să se alăture gamei. Noul Mercedes-Benz C 450 4Matic AMG va fi disponibil în versiune de caroserie berlină și break, ambele echipate cu un motor V6 bi-turbo de 3 litri pe benzină ce livrează 367 CP.
Cât privește designul, Mercedes-Benz C 450 4Matic AMG își etalează, încă de la început, rădăcinile AMG grație unor detalii unice precum fante de aerisire semnificativ mai mari, un difuzor integrat în bara de protecție spate, oglinzile laterale negre și țevile de eșapament cu finisaj cromat fumuriu. Spoilerul integrat pe capacul portbagajului (în cazul variantei limuzină) și eleronul (pentru varianta break) care optimizează fluxul de aer și grila frontală finisată în negru lucios și dominată de binecunoscutele vîrfuri de lance cromate scot, de asemenea, în evidență modelul C 450 AMG Sport 4Matic. Mercedes oferă noi modele de jante AMG de 18 inci cu spițe vopsite în negru lucios, cu versiuni opționale de 19 inci.
La interior, scaunele sport sunt îmbrăcate în piele de culoare neagră, centurile de siguranță și cusăturile roșii oferind un contrast vizual plăcut. Instrumentele de bord și panourile ușilor beneficiază de un contur cu aspect Brushed Aluminium, iar volanul cu trei spițe în piele nappa este aplatizat la bază. Acul roșu al vitezometrului poate indica și 280 km/h, însă nu vă bucurați prea tare, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Mercedes-Benz C 450 AMG Sport 4Matic este un adevărat tur de forță tehnologic. Mașina a fost revizuită complet de către inginerii AMG. În centrul atenției s-a aflat motorul V6 bi-turbo de 3 litri. Presiunea de admisie a turbinei a fost amplificată, iar puterea totală ajunge la 367 CP (270 kW) și 520 Nm – disponibili între 2000 și 4200 rpm. Modelul C 450 AMG Sport poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.9 secunde, în timp ce modelul T este cu 0.1 secunde mai lent. Conform datelor oficiale Mercedes-Benz, consumul mixt este de 7.6 l/100 km, iar emisiile de CO2 se limitează la 178 grame/kg.
Sistemul de tracțiune integrală 4Matic asigură o aderență ideală, transferând în mod uzual 33% din puterea motorului către puntea față și 67% către puntea spate. Sistemul de frânare sport prezintă discuri din oțel ventilate de 360 milimetri față și 320 milimetri spate cu etriere gri.
Șoferul poate modifica caracterul mașinii în funcție de preferințele sale. Sunt disponibile patru moduri de condus „Sport”, „Sport Plus”, „Confort” și „Individual”, toate schimbând setările șasiului, ale direcției sau ale trenului de rulare pentru a oferi fie manevrabilitatea tipică AMG și un sunet brutal al motorului, fie condusul ceva mai confortabil, demn de orice limuzină înnobilată de Steluța Norocoasă. În modul Eco, modelul C 450 AMG Sport 4Matic devine mai docil decât o pisicuță. De vină este sistemul start-stop pentru reducerea consumului de carburant. Transmisia automată în șapte rapoarte 7G-Tronic reacționează, de asemenea, diferit, în funcție de modul de condus selectat, șoferul având și posibilitatea de a schimba vitezele manual cu ajutorul padelelor plasate pe coloana de direcție.
Debutul comercial este programat pentru vara acestui an, prețul de bază urmând să fie stabilit la aproximativ 75.000 de euro, potrivit presei germane.