Nu numai o înfățișare spectaculoasă și un motor V8 reconfigurat pentru a dezvolta mai multă putere fac din bestia Mercedes-AMG GT R ceea ce este. Am urmărit noua creație AMG, i-am descoperit fiecare centimetru din momentul în care a fost eliberată din container-ul adus cu elicopterul la Brooklands, Marea Britanie. Dar încă mai sunt câteva secrete de dezvăluit.
1. Doi ani a durat dezvoltarea sistemului aerodinamic patentat al șasiului GT R-ului.
După teste și încercări nenumărate, inginerii AMG au ajuns la acest rezulat: un sistem care reduce rezistența la vânt, mărește viteza aerului pe sub vehicul, scade presiunea și face toate astea fără să afecteze dinamica părții posterioare. “Este capodopera, piesa de rezistență a mașinii”, spune șeful departamentului de dezvoltare a aerodinamicii, Gustavo Estrada.
La viteze de 80 km/h pe modul RACE, o piesă din carbon, care cântărește numai două kilograme, coboară automat cu aproximativ 40 de milimetri pentru a schimba considerabil fluxul de aer. Această mutare dă senzația că mașina este practic “aspirată” de asfalt și anulează efectul de ridicare a punții față cu aproximativ 40 de kilograme la 250 km/h.
2. Grila “Panamerica” a GT R-ului ar trebui să fie dezastruoasă pentru aerodinamică.
Dar Estrada și echipa sa i-au reconfigurat funcțiile, obținînd o circulație a aerului minimă în compartimentul motorului.
Această funcție unică vine din lumea motorsportului și își sărbătorește lansarea la un model de serie odată cu apariția Mercedes-ului AMG GT R. Cele 15 lamele cromate ale grilei amintesc de înfățișarea mașinii de curse AMG GT3.
Forma originală a noii grile a radiatorului poate fi văzută la mașina clasică Mercedes‑Benz 300 SL, cea care a câștigat legendara cursă stradală Panamericana în Mexic, în 1952.
3. Flapsurile active din partea frontală a GT R-ului se pot închide și deschide într-o secundă.
Este important ca mutarea să se facă rapid, iar flapsurile să rămână deschise doar atât cât este nevoie. Acestea sunt controlate electronic și au nevoie doar de o secundă să se închidă cu ajutorul unui motor electric, pentru a îmbunătăți fluxul de aer și, în consecință, performanța aerodinamică.
Acestea stau, în mod normal, închise, chiar și la viteze mari, în timpul frânării și în viraje rapide.
4. Clipurile promoționale difuzate la premiera mondială a Mercedes-ului AMG GT R, dar și înainte ca bestia să-și facă apariția a fost filmat în Thailanda, în Italia, în zona Lacului Como, și în “Iadul Verde” de la Pădurea tropicală se în cauză, se află, e ușor de ghicit, în sudul Asiei, iar circuitul pe care apare mașina este, evident, acolo unde sunt dezvoltate toate super-mașinile Mercedes-AMG, Nurburgring.
5. Se zvonește apariția unui model Black Series. În timpul unui interviu acordat la Festivalul Vitezei Goodwood, președintele Mercedes-AMG Tobias Moers a alimentat zvonurile care dau ca sigură apariția unui GT și mai fioros.
“Black Edition încă nu și-a spus ultimul cuvânt”, a sugerat acesta.
Bestia verde va putea fi comandată începînd cu 21 noiembrie, iar primele comenzi vor fi onorate începînd cu martie 2017.