Mercedes-Benz 190 E 2.5 – 16 Evolution II, cel mai puternic 190 E din toate timpurile, sărbătorește 25 de ani de la lansarea din martie 1990, de la Salonul Auto de la Geneva.
Evo II este evoluția naturală de la 190 E 2.5-16. Puterea motorului a fost mărită încă o dată în comparație cu Evolution I, model care a fost lansat cu un an înainte la Salonul Auto de la Geneva în 1989. Versiunea Evo II producea 235 CP în comparație cu cei 195 CP ai lui Evo I.
Trenul de rulare Evo II care fusese modificat pentru utilizare în motorsport, a primit jante de 17 inci, în timp ce aerodinamica a fost îmbunătățită cu noile bare față și spate și pasajele roților evazate integrate în linia caroseriei.
Au fost produse 502 unități, disponibile exclusiv în culoare negru metalizat la prețul de 115.259,70 DM sau 119.717,10 cu aer condiționat.
Prima versiune sport a modelului 190 E 2.3-16 a fost prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt din 1983, având sub capotă o versiune mai slabă a motorului Cosworth.
Mercedes-Benz a găsit o strategie de marketing inteligentă pentru lansarea modelului 190 E 2.3 -16 în 1984 o dată cu deschiderea circuitului de Formula 1 de la Nurburgring. Cei mai faimoși piloți de Formula 1 și pe atunci necunoscutul Aryton Senna au fost invitați la o cursă cu modelul 190 E 2.5-16 pe noul circuit.
Cursa a fost câștigată de Ayrton Senna la volanul mașinii cu nr. 11, urmat de Niki Lauda, care a pornit de pe ultima poziție pe grila de start, Carlos Reutemann și Keke Rosberg.
Îm 1988, Mercedes-Benz a debutat în Campionatul German de Turisme (DTM) cu modelul de curse dezvoltat din producția de serie, iar Roland Asch a devenit vice-campion.
Între timp, inginerii de motorsport de la Mercedes-Benz lucrau deja la următoarea generație 190 E 2.5 -16 Evolution I (1989) și 190 E 2.5 -16 Evolution II (1990), bazate pe versiunea de serie a modelului cu 16 valve. Au fost construite doar 502 unități din fiecare model în concordanță cu cerințele FIA.
Evo II a debutat în DTM pe 16 iunie 1990 pe bucla lungă a circuitului de la Nurburgring. În 1990, Kurt Thiim a ocupat a treia poziție în DTM, iar în 1991 Klaus Ludwig a terminat pe locul al doilea. În 1992, Klaus Ludwig a câștigat campionatul DTM în fața lui Kurt Thiim și Bernd Schneider – toți trei conducând câte un 190 E 2.5-16 Evolution II.
Ultimul din cele 502 exemplare Evo II au fost construite în Bremen în mai 1990. În martie 2015, Mercedes-Benz 190 E 2.6-16 Evolution II și-a sărbătorit aniversarea cu numărul 25.
Citiți aici fascinanta comparație între Mercedes 190 E 2.5 -16 și BMW M3 E 30, eroii anilor ’80.