Ion Țiriac și-a dus bijuteria coroanei, un Mercedes-Benz 540K Cabriolet A, la Concursul Eleganței de la Villa d’Este. Oaspeți din toată lumea au admirat automobilul din România, dar nu și juriul. Mașina roșie din colecția omului de afaceri român nu a câștigat.
Cu seria de șasiu 169363, Mercedes-ul construit acum mai bine de 8 decenii, a fost comandat de un client olandez, în toamna anului 1937. I s-a pierdut urma în timpul celui De-al Doilea Război Mondial, dar a fost regăsit în proprietatea unor fani ai brand-ului, Al și Sandra San Clemente din Shrewsburry, Massachussettes. Cei doi l-au supus unei restaurări complete, care a durat vreme de 5 ani. Caroseria, restaurată de Aramndo Picinino, a fost vopsită în roșu strălucitor, pentru a se asorta cu pielea care îmbracă scaunele.
Cu o serie de premii în palmares, Mercedes-ul a ajuns apoi la un colecționar, Michel Roquet. Acesta a ales să-i instaleze un nou radiator și să remedieze câteva probleme de ordin tehnic, mașina ajungând astfel într-o stare perfectă de funcționare. În anul 2000, în urma unei licitații organizate la Monaco de Ecclestone Collection, sub comanda celebrului Bernie Ecclestone, 540K Cabriolet A a ajuns în colecția Heselden.
Bijuteria pe roți cu spițe cromate este pusă în mișcare de un motor cu o capacitate cilindră de 5.401 cc cu 8 cilindri, cu 115 cai putere și transmisie manuală cu patru trepte. Mercedes-ul vine cu două roți de rezervă, identice cu cele montate pe automobil, amplasate lateral, în carcase de oțel. Un sistem de iluminare Bosch integrează două faruri montate pe capotă și unul central. La interior, pielea roșie și finisajele din lemn aduc aerul elitist al anilor ’30. Doar 49.485 de kilometric a rulat mașina care îi aparține astăzi lui Ion Țiriac.
Numai 83 de astfel de unități au fost construite. Cu linii elegante și proporții impresionante, acest Mercedes-Benz 540K Cabriolet A întorcea capete la vremea sa la fel cum o face în zilele noastre. Prințul […]