Mercedes-Benz 190E 2.5–16 vs BMW M3 E30

Mercedes 190E 2.5-16
,
2.38K 0

Classic Car Weekly, revista auto soră cu cunoscuta publicație britanică Car,  a făcut o comparație fascinantă între cei doi eroi ai anilor ’80. Mercedes-Benz 190 E 2.5-16V și BMW M3 E30.

Comparația realizată de Classic Car Weekly pune față în față Mercedes-Benz 190 E 2.5–16 Cosworth și BMW M3 E30. Acest articol este un dialog între autorii Tim Pollard și CJ Hubbard.

Mercedes-190E-2.5-16-vs-BMW-M3-E30-1

CJ Hubbart despre Mercedes-Benz 190E 2.5-16: ”Motorul mi s-a părut că avea foarte mult cuplu, ceea îl transformă mai degrabă într-un crucișător relaxant și rapid, decât într-o rachetă. În special datorită acelui volan enorm. Mi-a plăcut la nebunie interiorul, dar – ce spui despre aceste scaune din spate?

Tim Pollard spune: ”Aceste scaune din spate extrem de confortabile din Cosworth sunt excepționale. Nu am mai văzut așa ceva până acum. Iar 190 este perfect construit. Asta ne reamintește faptul că Mercedes-Benz știe ce înseamnă calitatea desăvârșită.”

Mercedes-190E-2.5-16-vs-BMW-M3-E30-5

 

Autorii menționează că mașina de test 190E 2.5 -16 avea peste 257.000 de km la bord, în timp ce BMW M3 E30 oferit de BMW UK avea doar jumătate din acest kilometraj.

Puteți găsi testul comparativ complet Mercedes-Benz 190E 2.5-16 vs BMW M3 E30 pe www.carmagazine.co.uk

Mai jos puteți găsi câteva informații despre versiunile de performanță a Mercedes-Benz 190E: 190E 2.3-16 și 190E 2.5-16 cu variantele de performanță Evo I și Evo II.

Versiunea sport a modelului 190E a fost un rezultat la participării Mercedes-Benz în campionatul DTM. Regulile din acea vreme specificau faptul că mașinile participante la DTM trebuie să fie bazate pe un model de serie.

Respectând această regulă, Mercedes-Benz a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1983 un model performant 190E echipat cu o versiune mai slabă a motorului Cosworth pentru DTM.

Motorul modelului 190E 2.3-16 Cosworth avea la bază motorul M102 cu patru cilindri de 2,3 litri, 8 supape și 136 CP de la modelul 190 și de la versiunea de serie a lui E-Class și livra 185 CP/6.000 rpm și 235 Nm/4.500 rpm. Turația maximă era limitată la 7.000 rpm. Accelera de la 0 la 100 km/h  în 7,5 secunde, în timp ce viteza maximă era de 230 km/h.

Motorul a fost combinat cu o cutie de viteze Getrag manuală în cinci trepte, aceeași utilizată și de BMW M3 E30. Ulterior, în 1985, Mercedes-Benz a oferit opțional o transmisie automată în 4 trepte pentru 190E 2.3-16. În 1986 a fost prezentată o versiune cu convertor catalitic care producea 170 CP.

Modelul 190E 2.3-16 avea standard un diferențial cu alunecare limitată în proporție de 32% și suspensie spate de tip multilink.

Cinci ani mai târziu, în 1988, Mercedes-Benz a înlocuit vechea motorizare cu un nou motor de 2,5 litri ce producea 195 CP în versiunea cu convertor catalitic, ceea ce reprezintă un plus de 25 CP în comparație cu vechea generație cu convertor catalitic. A fost oferită și o versiune cu 204 CP fără catalizator  însă foarte puține exemplare au fost vândute.

În cazul motorului de 2,5 litri, chiulasa a fost fabricată de Mercedes-Benz și nu de Cosworth. Motorul de 2,5 litri are o cursă mai lungă, de 87,20 mm în comparație cu cei 80,25 mm ai vechii motorizări.

Noul 190E 2.5-16 a beneficiat de facelift-ul modelului de serie 190 și a fost comercializat cu un diferențial blocabil hidraulic controlat electronic, procentul de blocare variind între 15 și 100%.

După ce BMW a lansat M3 E30, Mercedes-Benz a răspuns cu alte două versiuni: 190E 2.5-16 Evo I și Evo II, lansate la Salonul Auto de la Geneva din 1989, respectiv 1990.

Evo I dispunea de un motor modificat cu o cursă mai scurtă și un alezaj mai mare, puterea rămânând însă la fel, adică de 195 CP. Turația maximă a crescut de la 7.000 rpm la 7.250 rpm. Cine dorea mai multă putere, ar fi putut opta pentru pachetul de putere  AMG PowerPack care oferea cu 30 CP mai mult, ridicând puterea maximă la 225 CP și turația maximă la 7.700 rpm.

Evo II producea 235CP și a fost cel mai puternic 190E produs vreodată. Au fost fabricate doar 500 de unităție, toate fiind numerotate de la 001/500 la 500/500.

 

Comentati?

Your email address will not be published.