Test comparativ realizat de auto motor und sport: Mercedes S 500 vs BMW 750i, Audi A8 4.0 TFSI
, / 873 0
Mercedes S 500 vs BMW 750i și Audi A8 4.0 TFSI

Test comparativ realizat de auto motor und sport: Mercedes S 500 vs BMW 750i, Audi A8 4.0 TFSI

SHARE
Home Mercedes-Benz S-Class Test comparativ realizat de auto motor und sport: Mercedes S 500 vs BMW 750i, Audi A8 4.0 TFSI

Revista Auto motor und sport încearcă să afle care dintre noul BMW 750i, Mercedes S 500 și Audi A8 4.0 TFSI este liderul clasei de lux. Iar câștigătorul este…

Clasa de lux se află în toiul unei schimbări majore. Confortul era înainte primordial.. Acum, gadget-urile moderne cuceresc din ce în ce mai mulți adepți. Noul BMW Seria 7 este cel care stabilește tendințele în clasa de lux: comenzi prin gesturi, cheie cu display, PC stil tabletă pentru pasagerii din spate, touchpad, încărcarea telefonului mobil prin inducție. Nicio altă mașină nu oferă mai mult. BMW este un vis, iar din 2016, vehiculul se poate parca autonom, în timp șoferul se află în exteriorul mașinii. Ok, la exterior, dar nu prea departe.

Noul BMW promovează noua eră high-tech, care poate veni și cu dezavantajele unor complicații. Trebuie să citiți cu atenție manualul de utilizare pentru a vă obișnui cu toate dotările.

Și, din nefericire, multe dintre aceste noi dotări vin cu un cost suplimentar, așa cum ar fi sistemele dinamice pentru trenul de rulare.

De fapt, întrebarea la care trebuie să răspundem este mai simplă. Cine este noul lider al clasei de lux? O confruntare de zile mari între Audi A8 4.0 TFSI, BMW 750i xDrive și Mercedes S 500 4Matic, realizată de revista germană Auto Motor und Sport.

Toate cele trei mașini sunt echipate cu tracțiune integrală

Audi A8 4.0 TFSI este dotat standard cu tracțiune integrală, care este oferită opțional la Mercedes și BMW. Pentru a avea șanse egale în acest test comparativ dificil, Mercedes S 500 și BMW 750i au fost, de asemenea, configurate cu tracțiune integrală.

Grație plasticului ranforsat cu fibră de carbon folosit pentru anumite elemente din structura caroseriei, noul BMW Seria 7 este cu 130 kg mai ușor ca generația precedentă. Cei de la Auto motor und sport care au testat mașinile au măsurat valoarea de 2.039 kg pentru 750 i xDrive, cu 91 kg mai puțin ca generația precedentă. Dar, în mod surprinzător, BMW 750i xDrive nu este cel mai ușor vehicul din această clasă. Audi A8 4.0 TFSI Quattro cântărește doar 2.012 kg, în timp ce S 500 4Matic este cel mai greu, cu 2.085 kg.

Mercedes-S-500-vs-BMW-750i-Audi-A8-4.0-TFSI-8

O cameră video controlează amortizoarele

BMW vine cu o inovație majoră. Pachetul Executive Drive Pro include bare stabilizatoare active și o cameră video care “vede” drumul și reglează amortizoarele în funcție de calitatea drumului. Dar am auzit deja povestea asta acum doi ani, când Mercedes a lansat funcția Magic Body Control.

Dar Magic Body Control are câteva limitări. Funcționează doar în colaborare cu tracțiunea spate și este oferită doar pentru vehiculele cu motoare V8 și V12. Suspensia folosește Active Body Control, iar camera detectează denivelările doar pe timp de vreme bună și sub viteze de 140 km/h. Mașina de test Mercedes S 500 este dotată cu tracțiune integrală și cu suspensie pneumatică.

Când vine vorba de manevrabilitate, BMW le dă șanse foarte mici rivalilor săi, mai ales atunci când este echipat cu Integral Active Steering, ca și în cazul mașinii de test. Acesta este primul BMW la care direcția integrală poate fi combinată cu tracțiunea integrală.

Mercedes-S-500-vs-BMW-750i-Audi-A8-4.0-TFSI-22

750i xDrive negociază virajele pe drumuri naționale cu entuziasmul unui BMW Seria 3, în ciuda greutății și a masivității sale. Dar această direcție extrem de incisivă deranjează șoferul în linie dreaptă, cu mici mișcări, și nu are calmul așteptat de la o mașină din această clasă. De asemenea, ai nevoie de exercițiu pentru a înțelege unghiul direcției, care este diferit, în funcție de viteza cu care abordezi curbele.

La Mercedes S-Class, simți greutatea și masivitatea, dar setările direcției se potrivesc mai bine rulării în linie dreaptă decât în cazul BMW-ului. Mercedes-ul nu este la fel de agil ca BMW-ul, dar dă o senzație sportivă în cazul în care calci pedala mai insistent.

Pe de altă parte, izolarea fonică și suspensia confort sunt de superclasă la Mercedes. Nicio altă limuzină de lux nu rulează atât de silențios ca Mercedes-ul și nicio altă limuzină de lux nu oferă confort la un nivel mai ridicat.

Mercedes-S-500-vs-BMW-750i-Audi-A8-4.0-TFSI-2

Audi A8 nu se poate bate de la egal la egal cu rivalii săi în ceea ce privește confortul. Suspensia este prea moale atunci când treci peste mici denivelări și oarecum zgomotoasă, iar scaunelor le lipsește finețea celor din Mercedes. În A8, pasagerii nu se simt detașați de drum. A8 nu zboară deasupra asfaltului, așa cum o face Mercedes-ul.

Treapta a noua este foarte lungă la S 500

Toate cele trei mașini sunt extrem de rapide pentru niște limuzine de lux, grație motoarelor lor V8 biturbo. Audi A8 atinge 100 km/h în doar 4,3 secunde, BMW îl urmează cu 4,6 secunde, în timp ce Mercedes are nevoie de 4,8 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Cutia cu nouă trepte disponibilă începînd cu această vară și la limuzina S 500 are rapoarte de transmisie foarte apropiate, în timp ce treapta a noua este mai lungă. S 500 începe plin de energie și, în același timp, atinge doar 2.200 rpm la 200 km/h în treapta a noua. Turațiile joase la viteze mari reduc nivelul de zgomot și consumul de combustibil.

Toate cele trei mașini au foarte multă putere: 435 CP la Audi, 450 CP la BMW și 455 CP la Mercedes. Și nu este nicio surpriză în privința consumului de combustibil. Testerii de la Auto motor und sport măsoară 12,3 l/100 km pentru Audi, 12,0 l/100 km pentru BMW și 12,1 l/100 km pentru Mercedes.

Mercedes-S-500-vs-BMW-750i-Audi-A8-4.0-TFSI-14

Mercedes se impune categoric la capitolul siguranță, venind cu dotări standard impresionante. Menționăm Cross Traffic Alert pentru traversarea intersecțiilor, Active Lane Keeping cu intervenție asupra direcției, frânare de urgență Emergency și la viteze de peste 50 km/h, dar și sistem de detectare a pietonilor. Proprietarul de BMW trebuie să plătească în plus pentru funcțiile de siguranță pe care Mercedes le oferă standard, iar Audi A8 demonstrează că timpul trece repede în clasa de lux și are nevoie de îmbunătățiri.

Audi este singura mașină din acest test comparativ care prezintă un panou de bord clasic, în timp ce BMW și Mercedes au făcut trecerea la era digitală. În cazul BMW-ului, poți chiar să modifici configurația panoului de bord în funcție de modul de rulare.

iDrive de la BMW este cel mai intuitiv. Poți să navighezi cu ușurință prin meniurile restructurate ale sistemului multimedia iDrive, iar rezoluția display-ului reprezintă un nou standard în industria auto. Dar am găsit și ceva care are nevoie de îmbunătățiri. Controlul sistemului de climatizare cu tehnologie touch pentru scaune ar avea nevoie și de o funcție pentru pasagerii din spate.

Și Mercedes a revizuit sistemul Comand în 2013 și multe lucruri au fost modernizate. Dar păstrează aceleași meniuri cu stil vechi, cu lista de posturi radio, care nu este deloc practică.

Audi este cel mai ieftin, dar BMW oferă, în multe țări europene, inspecție tehnică gratuită pentru primii 5 ani și 100.000 km. BMW 750i vine cu o serie de opțiuni exclusive cum ar fi direcția activă integrală, scaune confort sau camera video bazată pe setările suspensiei (Executive Drive Pro). Dar toate aceste sunt contra cost.

Mercedes are o strategie inteligentă, oferind dotări standard mai bune pentru S 500. Includem aici pachetul de sisteme de asistență, dar și pachetul cu scaune Comfort și jantele de 19 inch. Actualul S 500 are dotări standard mult mai complexe în comparație cu cele ale rivalilor săi.

Și în cele din urmă, Mercedes a câștigat nu numai la capitolul preț, ci și întregul test comparativ. Sau, cu alte cuvinte, confortul bate tehnologia.

Mercedes s-a aflat și în fruntea clasamentului intermediar cu 378 de puncte, în fața celor 371 obținute de BMW și a celor 356 pentru Audi, dar și în fruntea clasamentului final, inclusiv la capitolul preț, cu 464 de puncte, față de cele 455 din contul BMW-ului și cele 440 obținute de Audi.

Cine înțelege limba germană, poate citi testul integral pe site-ul auto-motor-und-sport.

Comentati?

Your email address will not be published.