Drive test Clasa E: Cel mai complet facelift din istorie
, / 1273 0
E Class facelift

Drive test Clasa E: Cel mai complet facelift din istorie

SHARE
Home Mercedes-Benz E-Class Drive test Clasa E: Cel mai complet facelift din istorie

Noul E este un model cheie pentru Mercedes-Benz în clasa mare premium. După 4 ani, Clasa E primește un facelift complet care include şi toată gama de sisteme de securitate de la noul S Class.

Nu este un secret pentru nimeni lupta pentru întâietate a celor trei mari producători germani pe piaţa luxului auto. Pe de o parte, duc o bătălie cu ei înşişi, pentru a depăşi propriile recorduri, aşa cum s-a întâmplat în 2012, când BMW, Audi şi Mercedes-Benz (asta este ordinea globală a vânzărilor) au înregistrat fiecare cel mai bun an din istorie. Pe de altă parte, poziţia din clasament a fost influenţată de ritmul diferit de creştere, de peste 11% la BMW şi Audi, comparativ cu aproximativ 5% la Mercedes-Benz.

Conştienţi de faptul că încep să piardă teren în faţa aerului proaspăt adus de BMW şi Audi, cei de la Mercedes-Benz au demarat o strategie de întinerire spectaculoasă a gamei, care ar trebui să ducă la o nouă imagine şi, implicit, la creşterea cotei de piaţă în segmentele premium. Un prim pas a fost făcut prin gama de SUV-uri, unde ar trebui să ne aducem aminte că modelul M a fost, la vremea lui, primul SUV premium european, după care Mercedes-Benz a rămas în urmă la multitudinea de modele BMW şi Audi din această categorie. A urmat noul A, care a reuşit un start fulminant, după ce a părăsit o nişă oarecum proprie şi a intrat în competiţie directă cu modelele similare ale concurenţilor.Un rol important la capitolul imagine îl au modelele coupe cu patru uşi, cel mai bun exemplu fiind CLS, care a crescut în 2012 cu un procent de aproape trei ori mai mare decât totalul mărcii. Ca urmare, apariţia la Geneva a lui CLA nu este o surpriză. În acelaşi timp, pornind cursa de urmărire a gamelor M de la BMW şi RS de la Audi, Mercedes-Benz a extins prezenţa modelelor AMG în toate segmentele, reuşind un plus de atractivitate în special pentru publicul tânăr.

Revenind la E, putem spune că acesta a reprezentat un punct slab al mărcii în 2012, cu o scădere de aproape 10% faţă de anul anterior. Este greu de găsit o explicaţie clară, dar e sigur că segmentul acesta de clienţi dorea altceva de la unul dintre modelele de tradiţie ale mărcii. Firesc, reacţia nu s-a lăsat aşteptată, 2013 aducând un nou E în constelaţia stelelor Mercedes-Benz. Este unul din cele mai substanțiale facelifturi din industria auto, Mercedes investind peste 1 miliard de euro în modifcările aduse gamei Clasa E.

Clasa E facelift 7

Nu este o generaţie cu totul nouă, însă aduce câteva elemente importante în evoluţia modelului. În primul rând, s-a renunţat la cele două perechi de faruri, care au făcut mult timp notă discordantă cu restul familiei Mercedes-Benz. Apoi, noul E este contrar uzanţelor industriei auto, unde, în general, cele mai noi sisteme apar pe modelele cele mai scumpe şi, treptat, ajung la baza gamei. De data aceasta, având o nevoie capitală de succes şi în segmentul în care concurează E,  Mercedes-Benz a vrut să utilizeze toată artileria grea de care dispune. Aşa a ajuns noul E să fie o adevărată vitrină tehnologică a familiei, oferind o listă lungă de echipamente care vor fi disponibile pe următorul S. În acelaşi timp, E este şi un fel de teaser al viitorului S.

Sport şi tinereţe

Trebuie să recunosc că nu mi-a plăcut niciodată imaginea unui E cu patru faruri. Toate variantele acestor 17 ani au avut ceva forţat, care nu se potrivea cu dimensiunile, forma şi specificul modelului. Nu întâmplător, cea mai spectaculoasă modificare la nivel de design a fost operată la nivelul părţii frontale. Prin unirea farurilor şi prin alte câteva linii s-a reuşit transformarea radicală, într-un model cu aer sportiv, în ciuda gabaritului. Mai mult, cei care doresc să amplifice imaginea de performanţă pot să aleagă grila radiatorului cu steaua supradimensionată montată în mijloc, susţinută de numai două linii orizontale, în stil AMG. Ceilalţi au la dispoziţie varianta clasică, cu patru linii orizontale pe grilă şi steaua montată pe capotă. La imaginea sport contribuie şi prizele mari de aerisire din bară, poziţionate sub numărul de înmatriculare şi sub faruri.

  • Renunţarea la cele patru faruri, prezente sub diferite forme la generaţiile anterioare
  • Posibilitatea de a alege dintre două modele de grile radiator, cu efect asupra imaginii generale – sport sau clasic
  • Sisteme de siguranță la nivel de clasa S
  • Noile motoare BlueDIRECT cu patru cilindri (184 şi, respectiv, 211 CP), care se încadrează în normele de poluare Euro6

MAX vs MIN

  • Evoluţia modestă a interiorului faţă de generaţia anterioară
  • Preţul relativ ridicat pentru sistemele de securitate opţionale.

Din lateral, cele două linii longitudinale, plonjate către partea frontală, întăresc caracterul dinamic. Cea mai importantă modificare este renunțarea la ”umflătura” din dreptul pasajului roților spate. Aceste element tradițional inspirat de la vechiul Mercedes Ponton nu se potrivea pur și simplu cu liniile moderne. Spatele nu s-a modificat radical ca formă, doar bara căpătând câteva linii sport. În schimb, noile lămpi cu led întineresc imaginea ansamblului.

La interior, modificările sunt greu de identificat. Cel mai vizibil este noul tablou de bord, cu un număr redus de cadrane, de la cinci la trei. În rest, colţurile rotunjite pentru grilele de aer şi prezenţa unui ceas analog în centrul consolei centrale întăresc ideea de eleganţă. Iar finisajele sunt pentru toate gusturile, de la aspectul de lemn clasic până la cel mai modern aluminiu.

Condusul inteligent

Cei de la Mercedes-Benz sunt foarte mândri de ceea ce pare a fi o întoarcere din viitor, mai precis de prezenţa pe noul E a multor sisteme care vor fi pe viitorul S. Baza pentru acestea este realizată de noua generaţie de senzori şi de algoritmii aferenţi. Un rol important este jucat de camera dublă, multirol, poziţionată în vecinătatea oglinzii retrovizoare din parbriz. Aceasta scanează două sectoare de câte 45 grade şi realizează o imagine tridimensională a tot ce se întâmplă pe o rază de 50 metri în faţa vehicului. În acelaşi timp, noul E introduce un sistem îmbunătăţit de senzori de tip radar. Standard, toate versiunile E sunt echipate cu Attention Assist  (detectează lipsa de atenţie a şoferului şi îl informează cu privire la nivelul oboselii) şi cu Collision Prevention Assist.

Clasa E facelift 1

Distronic Plus ajută la evitarea coliziunii cu vehiculul din faţă, Brake Assist Plus împreună cu Junction Assist detectează eventualele obstacole apărute în intersecţii şi contribuie la creşterea eficienţei frânării, Pre-Safe Brake frânează automat la nevoie, de la viteze de până la 50 de kilometri pe oră. Interesant şi, în acelaşi timp, ciudat pentru şofer este sistemul Active Lane Keeping Assist, care detectează dacă banda adiacentă, spre care se indreaptă maşina, este ocupată (inclusiv banda de contra-sens). Dacă există risc de coliziune, sistemul păstrează vehiculul pe banda iniţială, frânând roţile de pe o parte. Senzaţia este stranie şi te face să te întrebi cine conduce, de fapt, maşina.

Ecologie şi economie

Din punct de vedere al propulsiei, noutatea este dată de noile motoare BlueDIRECT cu patru cilindri (184 şi, respectiv, 211 CP), care se încadrează în normele de poluare Euro6, obligatorii din 2015. Rezultatul pentru acestea este un consum combinat de 5,8 litri/100 km, aferent unor emisii poluante (CO2) de numai 142 g/km. De asemenea, toate motoarele diesel BlueTEC cu şase cilindri respectă emisiile Euro6.

 Verdict

Cu cel mai comprehensiv și scump facelift din istorie, Mercedes reusește să îmbunătățească Clasa E la nivelul concurenței în special în ceea ce privește sistemele de asistență și gama de motoare. Iar cu noua față cu doar două faruri și prin renunțarea la umflătura din dreptul pasajelor roților spate, Clasa E nu este doar mai dinamică ci și arată mai sportiv.

Date tehnice Mercedes E Class motoare pe benzină

ModelE 200E 250E 400/ E 400 MaticE 500/E 500 4Matic
MotorL4, turboL4, turboV6, bi-turboV8, bi-turbo
Cilindree (cmc)1991199134984663
Putere maximă/turație (CP/rpm)184/5500211/5500333/5250-6000408/5000-5750
Cuplu maxim/turație(Nm/rpm)270/1200-4000 (300/1200-4000)350/1200-4000480/1200-4000600/1600-4750
Transmisieman. 6 tr./aut 7 tr.aut 7 tr.aut 7 tr./aut. 7 tr.aut 7 tr./aut. 7 tr.
L/l/h (mm)4879/1854/14744879/1854/14744879/1854/14744879/1854/1474
Ampatament (mm)2874287428742874
Volum portbagaj (l)540540540540
Masă la gol (kg)1615 (1655)(1680)(1785)/(1845)(1905)/(1955)
Viteză maximă (km/h)233 (233)(243)(250)/(250)(250)/(250)
Accelerație 0-100 km/h (s)8.2 (7.9)7.4(5.3)/(5.3)(4.9)/(4.8)
Consum mediu (l/100 km)6.1 (5.8)5.8(6.9)/(7.4)(8.9)/(9.4)
Emisii CO2 (g/km)142 (135)135(160)/(172)(207)/(219)
Preț (euro cu TVA,RO)43.02848.29858.838/61.69073.718/76.570
valorile din paranteze sunt pentru versiunile automate.

Date tehnice  Mercedes E Class motoare diesel

ModelE 200 BlueTecE 220 BlueTecE 250 BlueTecE 250 BlueTec 4MaticE 300 BlueTec HybridE 300 BTE 350 BT/ E 350 BT 4Matic
MotorL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodieselL4, turbodiesel+electric engineV6 turbodieselV6 turbodiesel
Cilindree (cmc)2143214321432143214329872987
Putere maximă/turație (CP/rpm)136/2800-4600170/3000-4200204/3800204/3800204/3800+27231/3800258/3400
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)360/1400-2600400/1400-2800500/1600-1800500/1600-1800500/1600-1800540/1600-2400620/1600-2400
Transmisieman. 6 tr./aut 7 tr.man. 6 tr./aut 9 tr.man. 6 tr./aut. 9 tr.aut. 7 tr.aut. 7 tr.aut. 9 tr.aut. 9 tr.
L/l/h (mm)4879/1854/14744879/1854/14744879/1854/14744879/1854/14744879/1854/14744879/1854/14744879/1854/1474
Ampatament (mm)2874287428742874287428742874
Volum portbagaj (l)540540540540540540540
Masă la gol (kg)1735 (1735)1735 (1760)1785 (1800)(1875)(1845)(1845)(1845)/(1915)
Viteză maximă (km/h)210 (207)228 (230)240 (245)(238)(242)(250)(250)/(250)
Accelerație 0-100 km/h (s)10.2 (9.5)8.6 (8.2)7.5 (7.4)(7,8)(7,1)(7,1)(6.4)/(6.6)
Consum mediu (l/100 km)4.6 (4.6)4.5 (4.5)4.6 (4.5)(5,1)(3,8)(5,0)(5.0)/(5.7)
Emisii CO2 (g/km)119 (119)116 (116)121 (116)(135)(99)(133)(133)/(150)
Preț (euro cu TVA,RO)42.84245.81848.98054.31254.42454.25057.102/59.954
Valorile din paranteze sunt pentru cutiile automate.

Comentati?

Your email address will not be published.