Noul Mercedes-Benz Citaro a ajuns pe străzile Capitalei. Pentru a observa comportamentul autobuzului în condiții de trafic intens, RATB testează noul Citaro pe linia 104, începînd cu 9 iulie, pentru a vedea cum se comportă acesta în condiţiile de trafic din Bucureşti.
Noul Citaro oferă pasagerilor o nouă experiență încă din momentul în care aceștia pășesc în autobuz. Mai mult, pasagerii se bucură pe parcursul drumului de scaune comode cu formă ergonomică, dar și de un spațiu generos, toate acestea asigurând un nou nivel de confort pentru transportul public urban. Pentru pasagerii care călătoresc în picioare, sistemul flexibil de prindere este la îndemână și este sigur în mers. De altfel, barele de susținere verticală mențin conturul curbat spre exterior al modelului precedent.
Citaro Euro VI este primul autobuz cu podea joasă ce deține ESP pentru autobuzele rigide și ATC pentru cele articulate.
Structura mai joasă a treptelor și podeaua coborâtă asigură un flux de pasageri mai rapid și o dispunere mult mai lejeră și ușoară a călătorilor în interiorul autobuzului. Confortul călătorilor este completat de sistemul de aer condiţionat. Aerotermele aflate pe pereţii laterali sunt controlate termostatic şi asigură o temperatură plăcută chiar şi în timpul iernii.
„Călătorii din Bucureşti sunt deja obişnuiţi cu siguranţa și confortul oferite de modelele Citaro folosite de partenerii noştri de la RATB. Însă, în acest moment, prin noul Citaro, propunem un nou mijloc de transport. Acest model este autobuzul perfect pentru oraş, eficient şi prietenos cu mediul, potrivit din toate punctele de vedere peisajului urban.”, a declarat Boris Billich, CEO şi Preşedinte Mercedes-Benz România.
Predecesorul noului Citaro reprezintă unul dintre cele mai bine vândute modele de autobuze pentru transportul public.
Un câștig pentru transportul public îl reprezintă motoarele fiabile și economice Euro VI care utilizează tehnologia BlueTec®6 pentru motoare diesel. De asemenea, mediul înconjurător este protejat datorită nivelului redus de emisii poluante și de particule. Motoarele diesel sau pe gaz natural comprimat cu o putere de 220 kW (300 CP) și 265 kW (360 CP) contribuie la economisirea carburantului și asigură deplasarea rapidă în trafic.
Astfel, în cazul noilor motoare Euro VI, există și opțiunea cu gaz natural comprimat (NGT), care oferă reducerea costurilor cu combustibilul şi, de asemenea, reducerea emisiilor poluante.
Printre principalele avantaje ale utilizării noului Citaro se numără:
– Creşterea gradului de confort pentru şofer şi pasageri;
– Protecţie anti-coroziune pe termen lung ce conduce la o calitate îndelungată şi protecţia investiției;
– Tehnologia NGT – soluţie de combustibil alternativă ajunsă la a doua generaţie de motoare, bazată pe gaze naturale și utilizată de Mercedes-Benz
Noul Citaro Euro VI este utilizat timp de două săptămâni în Bucureşti, pe linia autobuzului 104, accesul călătorilor fiind gratuit.