Modelele retro de la Mercedes-Benz au magnet la premii. Și iată că lovesc din nou! Un Mercedes-Benz 540 K Sport Cabriolet A din 1937 a câștigat trofeul Best in Show la Concours d’Elegance din Arizona, Statele Unite.
Frumusețea clasică este proprietatea lui Thomas Taffet de Chatsworth, un colecționar de automobile retro, care trăiește în California. Mașina, care a câștigat un premiu similar anul trecut în competiția de la Pebble Beach, și-a adjudecat mai întâi primul loc la clasa Mașini Clasice Europene din cadrul competiției, apoi a urcat direct pe primul loc, învingîndu-și toți rivalii.
A fost o cursă dură, iar Mercedes-ul din 1937 a câștigat la limită. A fost un photo finish cu o mașină sport postbelică, un Fiat 1952 8V Supersonic cu caroserie Ghia, care aparține unui rezident californian super bogat, David Sydorick, fost broker ieșit la pensie. Fostul broker este proprietarul unei mașini care, se pare, este unul dintre cele mai vechi Ferrari-uri din lume: un Spyder Corsa din 1947.
Modelul 540 K Sport Cabriolet A a avut de parcurs o călătorie lungă și dificilă, de-a lungul vieții sale de 78 de ani. A fost achiziționat de Taffet în 2010 și imediat trimis lui Jim Griswold, un expert în restaurări auto din Oregon, pentru a-i da o nouă înfățișare. Mașina va fi scoasă în curând la licitația care va avea loc în stațiunea Biltmore. Catalogul sesiunii de licitație raportează o valoare aproximativă de 3,4 – 4 milioane de dolari, dar acest trofeu va crește cu siguranță aceste cifre.
Unul dintre oficialii competiției a scos în evidență faptul că modelul 540 K nu este deloc ceea ce pare. “Este un cabrio A special, dar de fapt, nu este. A fost primit șasiu de roadster, dar are radiatorul montat în spatele punții față. Doar zece modele de acest fel au fost construite. Era, la acea vreame, una dintre cele mai moderne mașini Mercedes-Benz disponibile pe piață”, a spus Michael Kunz de la Mercedes-Benz Classic Center din California.
Mercedes-ul este propulsat de un motor supraalimentat de 5.4 litri cu 8 cilindri în linie. A fost comandat de la Paris, de către o pasionată de automobile, Martha Jordan, dar livrat, în cele din urmă, la casa acesteia din Germania. Câțiva ani mai târziu, Martha Jordan s-a mutat în Statele Unite și a luat și mașina cu ea. Din acel moment, vehiculul a aparținut câtorva colecționari americani. S-a întors în Europa în 1996, adusă de un neamț, Alfred Richter. El i-a vândut-o lui Taffet 14 ani mai târziu.