Noul Mini Countryman își va face debutul în 2018, iar zvonurile susțin că va avea un frate mai mare care va purta numele de Traveller.
Platforma UKL folosită pentru noua generație Mini, pentru BMW Seria 2 Active Tourer, dar și pentru viitorul BMW X1/X2 va servi drept bază și pentru noul Countryman.
Trebuie să ne așteptăm la dimensiuni mai mari, care îl vor face pe noul Countryman să fie cel mai mare Mini disponibil în momentul intrării sale pe piață, cu pasajelele roților evazate și protecții pentru pasajele roților și praguri pentru a scoate în evidență faptul că modelul este un SUV și în același timp vârful gamei Mini. Dar viitorul Countryman nu ar fi un Mini fără farurile sale circulare specifice mărcii, fără grila cromată și fără parbrizul curbat.
Există zvonuri referitoare la un frate mai mare al lui Countryman, care ar putea fi numit Traveller. Countryman va fi orientat mai mult spre lifestyle, în timp ce Traveller va fi mai practic, mai spațios, pășind pe teritoriul lui Volkswagen Tiguan.
Ca și în cazul lui BMW Seria 2 Active Tourer, Countryman va fi disponibil cu tracțiune față sau cu tracțiune integrală. Gama va fi alcătuită din Cooper, Cooper S, Cooper SD și John Cooper Works, toate folosind motoarele cu cilindree redusă și turbo având trei sau patru cilindri, cu perfomanțe mai bune și eficiență sporită. Motorul turbo de 2 litri, pe benzină, va dezvolta 190, 245 și chiar 300 CP pentru John Cooper Works. Fanii diesel vor putea alege unul dintre motoarele de 2 litri cu 150, 190 și 231 CP.
Familia Mini va fi completată cu noul Clubman și noua decapotabilă. Sunt zvonuri că un nou Paceman nu se va afla pe listă, pe viitor.
În același timp, Mini caută o soluție pentru a înlocui modelele fără succes Roasdster și Coupe. Un candidat ar putea fi un model cu două locuri, bazat pe conceptul Superleggera.
Există zvonuri și că ideea de a construi un MPV și o limuzină nu va fi abandonată, dar modelele se vor comercializa exclusiv în China.
Sursă foto: Automedia