Judecînd după ce am auzit până acum, BMW așteaptă enorm de la noua generație Seria 7, așteptată să fie lansată pe parcursul acestui an.
Nimeni din afara companiei BMW nu știe cum va arăta mașina, iar cea mai recentă serie de imagini nu face mai multă lumină în ceea ce privește design-ul exterior, dar se pare că nu va fi o revoluție veritabilă în ceea ce privește înfățișarea. Dar, pentru moment, acest aspect nu e chiar important, pentru că BMW pune accent pe tehnologia de sub caroseria blindată cu camuflaj.
Într-adevăr, astăzi este ziua în care BMW a început să verse din informații în cadrul unul workshop cu acces limitat, vorbind despre ce ar trebui să așteptăm de la noua Serie 7 și de ce Mercedes-Benz Clasa S (dar și Audi A8, Jaguar XJ și așa mai departe) ar trebui să se îngrijoreze puțin.
Mai întâi, ei subliniază faptul că ceea ce urmează să citești este doar o parte a inovațiilor tehnologice create prin dezvoltarea noii Seria 7. Țelul lor este, cu siguranță, ambițios: “Noul BMW Seria 7 tintește să fie primul în segmentul de lux în ceea ce privește dinamica, dar și confortul la drum lung, eficiența și asistența oferită șoferului.” Dacă va fi așa, rămâne de văzut.
Noua Serie 7 pune accent, în primul rând, pe reducerea greutății și pe folosirea materialelor ușoare. Tehnologia dezvoltată pentru programul i și-a făcut drum spre limuzina de lux sub forma compozitului CFRP (material plastic armat cu fibră de carbon), folosit pentru componentele vitale cum ar fi celula pentru pasageri. Acesta mărește rigiditatea la torsiune și rezistența generală, în timp ce contribuie și la reducerea greutății cu 130 kg față de generația precedentă.
Un alt aspect în care vârful de gamă de la BMW avea nevoie de atenție dacă într-adevăr ar vrea să rivalizeze cu Clasa S este calitatea rulării. În timp ce toți apreciem dinamica BMW, acest gen de mașini ar trebui să exceleze atunci când vine vorba de amortizarea factorilor de la exterior și să ofere confort suprem. Noua Serie 7 promite să se ocupe de aceste aspecte prin cizelarea până la perfecție a tehnologiei șasiului și montarea unor sisteme suplimentare de control al parametrilor lui, fie că vor fi standard sau opționale. Printre noile dotări standard este și suspensia pneumatică pe cele două punți, cu reglare automată, dar și Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor).
Există și cea mai recentă actualizare a sistemului Integral Active Steering, alături de primul sistem electromecanic de stabilizare a ruliului Dynamic Drive, toate prezente pentru a-i permite șoferului să alterneze între cel mai ridicat nivel de confort și o dinamică excelentă, prin simpla apăsare a unui buton.
Și pentru că tot vorbim despre butoane, comutatorul Driving Experience Control a fost reconfigurat și include acum o setare specială denunumită ADAPTIVE. În acest mod, setările vehiculului se schimbă automat, conform stilului de condus sau condițiilor de drum.
Seria 7 va marca și apariția primului Touch Display la BMW. Asta nu înseamnă sfârștiul pentru iDrive, ci doar va adăuga și opțiunea comenzilor prin atingerea ecranului. Chiar suntem foarte curioși să vedem ce metodă vom prefera atunci când vom avea de ales.
Pentru cei care au vrut întotdeauna să se comporte ca un dirijor de orchestră, Seria 7 vine cu un senzor 3D care detectează mișcările și gesturile mâinii transformându-le în diverse comenzi, cum ar fi acceptarea sau respingerea unui apel sau modificarea volumului. Șoferul va avea și libertatea de a-și rezerva propriile gesturi pentru o anumită funcție.
Împrumutându-se din nou de la i, BMW Seria 7 va fi primul vehicul de serie care se va putea parca singur, fără ca nimeni să se afle la volan. Folosind BMW Display Key, mașina poate intra sau ieși automat în și din spații înguste de parcare, care altfel ar fi fost inaccesibile.
Și ca un ultim aspect, există zvonuri referitoare la un nou motor pe benzină cu șase cilindri în linie cu tehnologie Twin Turbo, construit pentru a completa recenta scădere în greutate atât cu o dinamică excelentă, cât și cu un consum redus de combustibil.
Aceasta este doar o anticipare a ceea ce urmează să se întâmple, dar din ce vedem și auzim, Seria 7 va continua probabil să fie o creatură dintr-o altă specie față de mult mai calmul Mercedes-Benz Clasa S. Dacă va fi mai bun sau nu, rămâne de văzut. Și chiar și atunci, va depinde de cel pe care îl vei întreba.