Conferința Europeană a Aviației de Afaceri 2015 a debutat la Geneva, în Elveția, iar marca Mercedes-Benz este prezentă acolo grație parteneriatului său cu Lufthansa Technik.
Nu este tocmai genul de loc unde ne-am aștepta să găsim marca Mercedes-Benz, dar, pe de altă parte, nici aceasta nu este genul clasic de creație Mercedes-Benz: începînd cu 2010, pe lângă activitatea firească din designul auto, designerii Mercedes-Benz au mai lucrat și în alte domenii împreună cu diverși parteneri sub egida Mercedes-Benz Style.
Cu talentul din departamentul de design Mercedes-Benz, ar fi fost păcat să-și folosească abilitățile doar pentru industria auto și tocmai asta face Mercedes-Benz Style, transferă inconfundabilul limbaj de design Mercedes-Benz și standardele înalte de lux și simț estetic către alte sfere ale vieții.
De această dată, partenerul ales a fost Lufthansa Technik, iar sarcina lor a fost să recreeze interiorul unei cabine VIP pentru o aeronavă pentru distanțe mici și medii.
Primul aspect izbitor atunci când privești proiectul este disparția împărțirii convenționale plafon/pereți/podea – în schimb, Mercedes-Benz Style și Lufthansa Technik au optat pentru o configurație dinamică, spiralată, care se transformă într-un tot unitar. Ei bine, nu veți păși pe pereți și nici nu vă veți sprijini de tavan, dar înțelegeți ce vreau să spun…
Contrastul de culori, materialele, formele și iluminarea tipice Mercedes-Benz sunt, de asemenea prezente, pentru o senzație generală organică, ce amintește de o spirală ADN. Mobila în sine urmează stilul minimalist și are o fluență minunată în cadrul design-ului cabinei. Ferestrele cabinei sunt mascate de așa-zisele panouri negre care, inspirate de design-ul ecranului de la Mercedes-Benz S-Class, par să plutească în fața geamului ca o auroeolă ușoară. Tehnologia inovatoare de la Mercedes-Benz, Magic Sky, le permite panourilor să își modifice gradul de opacitate de la negru până la transparent.
Acesta este deocamdată doar un proiect, echivalentul unui concept din lumea auto, dacă vrei, dar ambele companii au în plan evaluarea nivelului general de interes pe piața VIP înainte de a lua o decizie.
Puteți afla aici, mai multe informații despre EBACE2015 (Conferința Europeană a Aviației de Afaceri 2015).