Suntem tot mai aproape de lansarea oficială a noului Mercedes-Benz GLC (17 iunie), SUV-ul de clasă medie al companiei, iar mașinile de teste încep să renunțe la camuflaj de parcă ar fi mițoase de lână sub soarele de primăvară târzie.
Probabil că știi deja tot ce trebuie să știi despre GLC, succesorul modelului de success GLK și, dacă nu știi, poți citi totul despre el aici sau aici.
Ne vom concentra mai mult pe design-ul exterior al noii mașini, care vine cu o schimbare mult mai mare față de cea din denumire (până la urmă, două din trei litere rămân în continuare, așa că e doar 33% nouă, avînd în vedere că exteriorul este aproape complet schimbat. Ce spun eu aici? Chiar ESTE complet nou.)
În primul rând, este evident mai mare. GLK-ul nu era mic, dar avea linii drepte și o capotă lungă, joasă care îl făcea să arate ca un model combi foarte lat pe suporturi foarte scurte. Nu l-ai putea confunda pe vechiul GLK cu nicun alt model Mercedes-Benz, indiferent de unghiul sau de distanța de la care îl privești.
Pe de altă parte, noul GLC arată ca o versiune SUV a Clasei C, ceea ce nu este, în niciun caz, un lucru rău, dar face gama Mercedes-Benz un pic mai omogenă decât ne-am fi dorit. Se află încă la câteva sute de ani lumină de desfrâul copiilor la indigo din cadrul gamei Audi, dar nu pot să nu am senzația că, încet, încet, se îndreaptă în aceeași direcție.
Odată cu dispariția pătrățosului GLK, singura variantă veritabile pentru cineva care vrea un SUV musculos de la Mercedes-Benz rămâne atotputernicul G-Wagon, o mașină care sperie cu ușurință clienții care nu vor tocmai un SUV de off-road, ci mai degrabă o mașină mare, cu o poziție înaltă la condus, sisteme de siguranță extraordinare și ceva abilități în off-road.
Dar poate că noul GLC mă va face să-mi mănânc pălăria atunci când, în sfârșit, își va face apariția pe 17 iunie și mă va convinge să-l iubesc. Cine știe, s-au întâmplat și lucruri mai ciudate de atât. Poate că ar trebui să scap de toate pălăriile până atunci, însă, doar ca să fiu sigur.