Versiunea de curse Mercedes-AMG GT3 va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva luna viitoare. Având la bază actualul GT, GT3 va inspira cel mai probabil și o versiune legală, de stradă.
„De ce nu? O versiune de serie a modelului de curse GT3 pare o idee destul de bună,” a spus Tobias Moers, șeful diviziei de performanță a Mercedes-Benz, AMG, pentru Autocar.
După lansarea SLS GT3 în 2010, următorul Mercedes-AMG GT3 este cel de-al doilea model de curse dezvoltat în totalitate de AMG.
Primele schițe ne dezvăluie o serie de ajustări ce oferă un plus de apăsare aerodinamică. Noul Mercedes-AMG GT3 va primi un eleron spate masiv, prize de aer adiționale și anvelope mai late în față și în spate pentru a spori aderența.
Noul GT3 a fost gândit ca rival direct pentru Porsche 911 GT3. Versiunea de serie este asteptată să fie derivata din vârful de gamă Mercedes-AMG GT Black Series, ce încă așteaptă o confirmare.
„Avem nevoie de mai multă putere, mai puțină greutate, o aerodinamică mai bună și suspensii diferite, dar focusul ar trebui să fie pe raportul putere/greutate, manevrabilitate,” a explicat Tobias Moers, confirmând puterea de 550 CP produsă de noul motorul V8 twin-turbo de 4 litri.
Materialele exotice cum precum fibra de carbon vor avea un rol esențial în reducers greutății mașinii. „Mașina este cu 80 kg mai ușoară decât un SLS și dispune de un raport similar putere/greutate, așadar, pentru a scădea și mai mult din greutate, va trebui să folosim fibra de carbon,” a confirmat Moers.
GT-ul va fi cu 80-100 kg mai ușor decât ruda sa de serie, așadar, dacă luăm în considerare avantajul greutății, cei 550 CP sau chiar mai mult ar trebui să fie suficienți pentru sprintul până la 100 km/h în 3.6 secunde și viteza maximă de 200 mph.
Versiunea de curse FIA GT3 a modelului GT ar trebui să fie disponibilă începând cu sezonul 2016 și va înlocui modelul de succes SLS GT3, iar mașina de serie va ajunge în showroom-uri cam în aceeași perioadă.