Impactul dintre smart David și S-Class Goliat

Siguranța smart
,
1.71K 0

Mercedes-Benz și-a testat cel mai mic automobil, smart fortwo, cu cel mai mare, Clasa S. Celula de siguranță a rămas intactă. Haideți să vedem exact cum s-a întâmplat.

Experții în siguranță de la smart spun că sunt mulțumiți de rezultatele testului EuroNCAP, dar rezultatele vor fi făcute publice abia la începutul lunii decembrie. Până atunci, totul este strict secret. Dar înainte de asta, cei de la Mercedes i-au pus față-n față pe smart David și S-Class Goliat, într-un scenario de groază. smart-ul David, cântărind doar o tonă și o sută de kilograme, și limuzina uriașă de 2,3 tone, ambele mașini avînd o viteză de 50 km/h, au intrat una într-alta într-un test făcut “în casă”.

Privind testul la ralanti, frame cu frame, în momentul în care cele două mașini se ciocnesc, putem vedea că smart-ul se oprește instantaneu, iar roțile sale din spate se ridică de la sol. S-Class-ul nu se oprește. Limuzina de peste 5 metri absoarbe șocul impactului în lungimea sa, dar smart-ul, care este cu aproximativ 2 metri și jumătate mai scurt, surprinzător, își păstrează intactă celula de siguranță “Tridion”. Pană pe față și partea frontal complet distrusă, dar la interior, nici măcar pedalele nu au fost deformate de impact. Ambele mașini au fost expuse la Museu del Disseny (DHUB) în Barcelona, pentru evenimentul care a marcat primul drive test pentru media.

Mercedes-Benz a transformat siguranța într-o prioritate, indiferent de clasă sau de mărimea vehiculelor. Statisticile arată că în Germania, în 2013, cele mai multe accidente au loc la întoarcerea pe un drum (38%) și când este vorba de coliziuni față-spate (15%). Un sistem opțional pentru păstrarea benzii și un sistem care previne coliziunile față-spate pot fi comandate pentru a-l face pe cel mai mic membru al familiei Mercedes cât de sigur se poate.

Celula de siguranță a fost ranforsată cu oțel cu rezistență mare și foarte mare. Echiparea de bază vine cu o arie largă de sisteme de protecție pasivă, cum ar fi airbag-ul pentru genunchi, pilotul automat, protecție împotriva vântului lateral, o funcție unică pentru această clasă. Smart forfour prezintă, de asemenea, și tetiere și centuri cu sistem de tensionare pentru pasagerii din spate, ca dotare standard. Airbag-ul pasagerului din față poate fi ușor dezactivat, iar sistemul ISOFIX poate ține în siguranță un scaun de copil.

Comentati?

Your email address will not be published.