AMG – Istoria nebuniei auto

,
1.89K 0

Totul a început cu trei litere. În 1967. În Burgstall. A vine de la Hans Werner Autrecht, M vine de la Erhard Melcher, iar G – de la Grossaspach. Locul și oamenii, doi ingineri auto, care au demarat o afacere locală pe care, mai târziu, au transformat-o într-un brand de anvergură mondială.

Dar viziunea lui Aufrecht era mai presus de a-și construe o reputație. Visa să construiască vehicule stradale inspirate de mașina de curse condusă de Manfred Schiek spre victorie de 10 ori în Campionatul German de Turisme: un automobile care purta celebrul motor 300 SE, dezvoltat de Aufrecht și Melcher.

În 1967, cei doi ingineri au pus bazele companiei “Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren” (“Aufrecht Melcher Großaspach – construcții de mașini, design și teste pentru dezvoltarea motoarelor de curse”). Știm deja că multe afaceri de acest gen încep în garaje. Dar aceasta a început într-o fostă moară în orașul alăturat, Burgstall.

1971 – 300 SEL 6.8 AMG obține primul loc în clasa sa la Spa-Francorchamps și locul 2 în clasamentul general. Era prima oară când lumea auzea răgnetul motorului mașinii supranumite “Porcul roșu” pe circuit. O limuzină cu dimensiuni monstruoase care concura împotriva unor vehicule mult mai ușoare și o victorie spectaculoasă i-a făcut celebri pe cei de la AMG.

AMG History

Iar anii s-au scurs astfel. Cu noi motoare și noi victorii pentru o muncă titanică rezumată simplu în sintagma: “un om, un motor”. 1978 – AMG moves to Affalterbach with 40 employees.

1988 – AMG devine partener oficial pentru Mercedes-Benz în motorsport.

1990 – Colaborarea Mercedes-Benz – AMG se întrerupe pentru o perioadă.

1993 – Premiera mondială a modelului C 36 AMG, prima mașină dezvoltată de AMG în parteneriat cu Mercedes-Benz.

1996 – Debutul modelului E 50 AMG cu motor V8 și 347 bhp.

1998 – AMG-Mercedes câștigă competiția FIA-GT.

1999 – Fondarea Mercedes AMG GmbH.

2000 – Bernd Schneider câștigă competiția DTM.

2001 – Debutul motorului AMG de 5,5 litri V8 Kompressor (SL 55 AMG).

2002 – Cea de-a 35-a aniversare. Deschiderea showroom-ului AMG și startul producției de motoare AMG.

2003 – AMG își adjudecă premiul “Motorul anului” pentru spectaculoasa unitate AMG de 5,5 litri, V8 Kompressor.

2005 – Premiera mondială a motorului AMG V8 aspirat natural de 6,3 litri.

2006 – Inaugurarea Performance Studio.

2006 – AMG Performance Studio introduce modelele AMG Black Series și AMG Signature Series.

2006 – Cea mai mare ofensivă din istoria AMG: CLK 63, SL 55 AMG, SL 65 AMG, CL 63 AMG, R 36 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, S 65 AMG, CLK GTR, iar lista poate continua.

CLK GTR AMG History

2006 – Cel de-al 5-lea titlu mondial în DTM pentru Bernd Schneider

2006 – AMG- Mercedes C-Class devine cel mai de succes automobil din DTM.

2006 – 54 de victorii în 106 curse începînd cu 1986.

2007 – Se pun bazele AMG Driving Academy, care încă le oferă amatorilor șansa de a testa vehiculele AMG în mediul lor natural: pe circuit.

2007 – AMG sărbătorește cea de-a 40-a aniversare.

2007 – Editie CL 65 AMG “40th Anniversary”.

2007 – Prezentarea noului C 63 AMG.

2008 – Introducerea modelului SL 63 AMG cu transmisie sport cu 7 trepte AMG SPEEDSHIFT MCT.

2008 – Premiul “Best of What’s New” la categoria “Auto”.

2008 – AMG Performance Studio lansează SL 65 AMG Black Series și SL 63 AMG Edition IWC.

2008 – Bernd Schneider devine imaginea AMG.

2008 – Se pun bazele a 175 de centre AMG Performance Centers în 15 țări.

2009 – Premiera mondială a modelului E 63 AMG cu transmisie sport cu 7 trepte, AMG SPEEDSHIFT.

2009 – Motorul AMG V8 de 6,3 litri câștigă premiul “Motorul anului” la categoria “Cel mai bun motor”.

2009 – Premiera mondială a celebrului SLS AMG, automobilul nebunesc cu portiere gullwing care este, chiar și în zilele noastre, preferatul celebrităților din lumea întreagă.

2010 – SLS AMG devine Safety Car în Formula 1.

2010 – Lansarea motorului V8 biturbo de 5,5 litri.

2010 – Prezentarea vehiculului SLS AMG GT3 ca mașină de curse.

2010 – Prezentarea proiectului de dezvoltare SLS AMG E-Cell.

2010 – Premiera mondială a vehiculului CL 63 AMG cu motorul AMG V8 biturbo de 5,5 litri.

Clipul se încheie aici, dar povestea merge mai departe pentru a ajunge la acel “a trăit fericit până la adânci bătrâneți” rezervat fiecărui automobil și pentru a aduce pe lume mașini de o nebunie curată, cum este AMG GT – dezvoltat în totalitate de AMG – lansat exact acum un an.

 

Comentati?

Your email address will not be published.