Este tehnologia plug-in hybrid doar una de trecere sau o combinație ultra inteligentă de trenuri de rulare? Testul comparativ desfășurat de Auto motor und sport cu Mercedes C 350 e și VW Passat GTE este aici pentru a ne da un răspuns.
Știți asta cu siguranță: întotdeauna întrebi un prieten ce mașină să cumperi. Lucrurile mici sunt cele care te ajută să iei o decizie. Există, de obicei, mici avantaje, care fac o mașină să fie dorită în mod deosebit. Și în acest caz, Mercedes C 350 e și Passat GTE beneficiază în multe zone de parcare gratuită. Când ne oprim la o cafea să discutăm despre mașini, se face o economie de un euro pe oră la parcare.
Provocarea financiară pe care o oferă ambele modele plug-in hybrid cumpărătorilor este greu de amortizat. Pentru a compensa prețul unui C 350 e în comparație cu un C 300, mașina pe benzină ar trebui să rămână parcată zece luni. Passat GTE este cu aproximativ 9.000 de euro mai scump decât omologul său convențional – această sumă echivalează cu o parcare pe o perioadă de 375 de zile. Făcând asta, costul benzinei este identic.
Calea electrică
Ambele limuzine încep cu puterea furnizată de motoarele electrice. În oraș, Volkswagen-ul este mai echilibrat. La GTE, motorul turbo de 1,4 litri și motorul electric de 85 kW împart sistemul de rulare, la fel ca la Audi A3 e-tron, dar cu o putere a sistemului cu 14 CP mai mare. Cu zece kilowați peste ceea ce produce motorul electric de la Audi, amplasat în carcasa cutiei de viteze cu șase trepte și dublu ambreiaj, în spatele volantei cu masă dublă și a ambreiajului decuplat de la motorul pe benzină. 9.9 kWh, o baterie litiu-ion de 125 kg propulsează Passat-ul până la 130 km/h pe o distanță de 41 km de liniște totală.
Mercedes combină un motor turbo de 2 litri cu 211 CP cu un motor electric de 60 kW. Acesta este montat în așa-zisul cap hibrid al cutiei automate. Dar performanța sa nu mai este suficientă pentru rampe moderate. Atunci pornește motorul pe combustie, încet și discret, dar care se face auzit. Așa că C 350 e intervine în mediul urban surprinzător de des, ca la un hibrid convențional.
Doar 17 kilometri pe electricitate pură la C 350 e
Acest lucru este cauzat și de capacitatea mai mică a bateriei litiu-ion: 6.38 kWh. Atunci când este încărcată de la o priză de 230 de volți, mașina este gata de plecare după trei ore (Volkswagen-ul are nevoie de cinci ore). Dar acest lucru este suficient pentru numai 17 kilometri de autonomie electrică – și asta înseamnă mult prea puțin pentru atâta bătaie de cap.
Acest lucru nu este cauzat doar de componentele trenului de rulare. Bateriile ambelor limuzine pot fi încărcate și în timpul rulării, prin intermediul unității pe combustie, și este posibilă și păstrarea energiei bateriei pentru mai târziu, pentru traficul urban. Mercedes folosește și radarul sistemului de avertizare în privința distanței pentru recuperarea energiei la frânare – dacă C-Class se apropie prea mult de altă mașină, sistemul frânează prin recuperare până ajunge la distanța potrivită. Ambele modele pot conecta datele de rulare și navigație pentru a mări eficiența.
Passat GTE se dovedește a fi mult mai bun. Consumul obținut în cadrul testului conform celor de la auto-motor-und-sport este de 1.5 l de benzină la 100 km și de 16 kWh de curent, ceea ce echivalează cu emisii CO2 de 125 g / km. C 350 e este, pe de altă parte, mai însetat, cu un consum de 4.5 l/100 km și 10.2 kWh sau 162 g/km.
La alte capitole, mult mai avantajatul Passat întrece Clasa C: VW oferă semnificativ mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje, un acces mult mai confortabil și o operare mult mai intuitivă. Însă bateria, care este, de asemenea, amplasată pe puntea din spate, limitează nu numai volumul portbagajului, ci și manevrabilitatea. Se comportă oarecum dezechilibrat, accelerează mai rigid și rulează cu mai puțină precizie, dar cu siguranță în viraje. Prin comparație, C-Class convinge cu o rulare mai comunicativă, o manevrabilitate agilă mai echilibrată și un confort ca pe o pernă de aer.
Mercedes C 350 e | VW Passat GTE | |
---|---|---|
Preț de pornire | 52.063 € | 44.250 € |
Lungime x Lățime x Înălțime | 4686 x 1810 x 1442 mm | 4767 x 1832 x 1456 mm |
Volum portbagaj VDA | 335 L | 402 L |
Motor | 1991 cm³ / 4 cilindri | 1395 cm³ / 4 cilindri |
Putere (Cuplu) | 205 kW / 279 PS (600 Nm) | 160 kW / 218 PS (400 Nm) |
Viteza maximă | 250 km/h | 225 km/h |
Accelerație 0-100 km/h | 5,9 s | 7,4 s |
Consum | 2,1 L/100 km | 1,7 L/100 km |
Sursă: Auto-motor-und-sport.de