Mercedes-Benz E 400 4Matic Coupe strălucește în testul Car&Driver

,
2.3K 0

There’s no replacement for displacement. Sau cel puțin așa zice vechea zicală. Mercedes-Benz E 400 4Matic Coupe este dovada că bătrânele proverbe nu mai sunt valabile și în zilele noastre. Revista Car&Driver este de acord.

Propulsat de un motor V6 twin-turbo de 3,0 litri, E400 este în stare să spulbere bariera celor cinci secunde la sprint, trimițînd fiecare strop din cei 329 de cai putere ai săi și din cuplul său de 354 lb-ft către toate cele patru roți.

E adevărat, poate că E400 pare un pic domesticit în comparație cu verii săi AMG. Dar parcurgerea intervalului de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde înseamnă al naibii de rapid, iar dacă nici asta nu este suficient, coupe-ul E-Class are și o opțiune pentru un motor V8 twin-turbo de 4,7 litri, doar cu tracțiune spate, E550, care vine cu 73 cai putere în plus în ecuație (dar și cu vreo șase mii în plus la prețul de bază al vehiculului cu tracțiune spate integrală E400).

2015-Mercedes-Benz-E400-4MATIC-coupe-108-876x535

Dar calitățile dinamice ale lui E400 se află în altă parte. La puțin peste două tone cu sistemul de tracțiune integrală 4MATIC, acesta se dovedește a fi nu numai mai agil decât ai putea crede, dar și dotat cu o serie de limite surprinzător de permisive în viraje. Cu atât mai impresionant, avînd în vedere calitatea rulării într-o manieră educată.

Meritele îi aparțin sistemului de suspensie Agility Control, care prezintă amortizoare care se reglează în funcție de cum are de gând șoferul să trateze mașina și contribuie la atitudinea coupe-ului în acțiuni precipitate. Capacitatea de frânare de 157 de picioare (48 m) de la 70 mph (113 km/h) este, de asemenea, lăudabilă, fără să dea vreo secundă senzația că nu frânează bine. Subvirarea în viraje strânse este “lină”, o protecție binevenită.

2015-Mercedes-Benz-E400-4MATIC-coupe-103-876x535

Călcâiul lui Ahile rămâne transmisia automată cu șapte trepte. Reacția la schimbările din padele este relaxată, poate chiar prea mult. Servo-direcția electromecanică cu angrenaj cu cremalieră și pinion nu este nici ea mai bună. Fără practic vreo reacție care să-i curgă prin vine, mai ales la viteze mici, dă senzația că nu-și găsește locul într-un coupe de anvergura lui E400. Da, senzația crește la viteze mai mari, dar informația tactilă în sine continuă să ducă lipsa acțiunii. Ce păcat.

2015-Mercedes-Benz-E400-4MATIC-coupe-123-876x535

Din fericire, în veritabilul stil Mercedes, E400 este foarte silențios și extrem de confortabil la rulare. Locurile din spate comode, dar cam înghesuite, reprezintă un defect minor în perspectiva interiorului liniștitor de luxos, înfășurat în piele moale nappa și decor negru/bej cu accente argintii. Prețul respectă tradiția Mercedes. Pentru 70.075 de dolari, Mercedes-Benz E 400 4Matic Coupe are ca public țintă clienții cu dare de mână. Numai lista de opțiuni atinge 13.300 de dolari. Au!

Pentru analiza completă și pentru verdict, mergeți pe Car&Driver.

Sursă: Car&Driver.

Comentati?

Your email address will not be published.