Cea mai nouă apariție în arena super limuzinelor, Alfa Romeo Giulia QV luptă împotriva rivalilor BMW M3 Competition și Mercedes-AMG C 63 S în primul test comparativ, grație celor de la Auto motor und sport. Dar pentru a câștiga, italianul trebuie să ofere ceva mai mult decât cel mai rapid tur de circuit pe pista botezată Iadul Verde.
Este noul Giulia cel mai bun Afla din istorie? Puncte forte care vin în sprijinul acestei teorii sunt trecute în contul limuzinei de clasă medie, sub capota căreia, în versiune QV, bate motorul V6 biturbo, cu ADN Ferrari.
Dar totul se reduce la dinamică. Mercedes-AMG se balansează prea mult, iar BMW ar putea fi o idee mai direct. Dar Alfa? Se aruncă în viraje, își absoarbe trasa, apoi intră orbește în virajul următor. Faptul că Afla a finisat puntea din față a modelului Giulia cu influențe necondiționate a făcut minuni. BMW și Mercedes-AMG nu fac acest lucru, dar rămân un pic (M3) și mai mult (C 63 S) în spatele lăcomiei demonstrate de Giulia – a cărui direcție nu anulează confortul cotidian, ci chiar se comportă direct într-un mod plăcut.
Doar comportamentul în linie dreaptă are de suferit din cauza design-ului șasiului. Evident, includem aici și o punte spate, care are de jonglat cu o putere de 510 CP/600 Nm. Rivalii beneficiază de un diferențial electronic autoblocant variabil.
În orice caz, dacă privești instrumentele clasice rotunde, atingi punctul critic și vei observa că din față se aude muzică. La interior, însă, te așezi în scaunele sport într-o poziție minunat de încovoiată, strâns căptușite, bine conturate și (da) foarte scumpe, bucurându-te de volanul mic în trei spițe.
Mai mult, pentru că înainte de a te enerva pentru că nu poți găsi modul individual, așa cum oferă și Mercedes-AMG și (desi prin setări selectabile individual), și BMW, sau butonul de programe ale stabilității, observi: dacă nu găsești ceva în sistemul multimedia sau în computerul de bord, înseamnă că funcția nu există. Pur și simplu, nu este acolo (așadar, nici modul individual). Structura meniului și manevrarea butonului rotativ sunt, de asemenea, interesante, ei bine, grafica Navi este deficitară, dar altfel, totul este extraordinar. Doar că lista sistemelor de asistență pentru siguranță și confort este mai scurtă decât la Mercedes și BMW.
Faptul că motorul, direcția, evacuarea și altele nu pot fi reglate individual (a-propos, pentru sistemul de amortizare), îl poziționează, în cadrul acestui trio, ca o mașină cu picioarele pe pămînt. Cum este văzut faptul că viteza maximă de 307 km/h este obținută în modul Race al așa-numitului sistem D.N.A cu ESP-ul dezactivat? Nebunie? Încredere pusă în cumpărător? Conform producătorului, QV ar trebui lăsat liber într-un mod dinamic moderat, dar mașina de test a ajuns la 260 km/h.
Pe autostradă: la C 63 S, ești uluit că nu este în stare să se descurce cu impulsurile date în permanență de suprafața denivelată, dar M3, pe de altă parte, se descurcă mai bine, în ciuda jantelor de 20 de inchi. Dar Giulia? Mai mult, nu e sub nicio formă inferior rivalului M3. Pe de altă parte, afirmația rămâne validă pe drumuri de țară de calitate moderată sau pe drumurile proaste de la Bosch, din Boxberg.
Alfa nu ține pasul pe pante
Da, Alfa Romeo beneficiază de un reglaj armonios al șasiului, combinația aproape perfectă dintre agilitate și confort asigurate de suspensie. De ce “aproape”? Deoarce QV a subvirat masiv în virajele lente. Pe pante – fără limită de timp – Afla este nevoit să lase Mercedes-ul și BMW-ul la conducere.
M3, care a fost modificat cu pachetul Competition, care include și amortizoare modificate, este mai puțin turbulent, dar rămâne neutru vreme îndelungată înainte de a părăsi zona limită prin intermediul punții din spate. În cazul unei duble schimbări de bandă de circulație însă, acesta din urmă este oarecum mai abrupt în comparație cu celelalte două limuzine. De ce BMW nu arată aici că are cea mai mică putere, 450 CP? Pentru că la mai puțin de 1.624 kg, depășește Alfa cu 48 kg și Mercedes-ul cu 142 kg. Faptul că C-Class încă reușește un timp pe tur de circuit mai bun ca Giulia este, în mare parte, datorită motorului său puternic cu un cuplu maxim de 700 de Newtonmetri. Până la urmă, este un V8. Unul dintre ultimii de genul său din acest segment.
Micul monstru de patru litri împinge limuzina grea înainte cu impulsuri scurte, balansându-și astfel greutatea redusă în accelerație. În 4,1 secunde la 0 la 100, în 12,9 secunde până 200 km/h. Ca un fulger. În plus, puterea motorului poate fi folosită pentru a trece Clasa C de coborâre, unde se pierde uneori.
Trenul de rulare de la Alfa nu e convingător
Mercedes-ul trăiește pentru motorul său și trebuie adorat pentru asta. Își celebrează înfățișarea măreață și prin interiorul său stilizat de înaltă calitate, care reflectă, în mod evident, prețul său mare. Alfa oferă, prin contrast, un comportament mai abrupt la rulare – în ciuda confortului moderat asigurat de suspensie. A-propos, acesta este și mai echilibrat atunci când amortizoarele funcționează în modul sport. Ce altceva îl taxează? Câteva lucruri minore cum ar fi confortul mai puțin satisfăcător al banchetei și cutia automată cu șapte trepte, care nu funcționează chiar ca unitatea cu dublu ambreiaj de la M3. Programul maxim disponibil de magie din nou aruncă multe puncte în prim plan, aruncându-l în cele din urmă pe locul 2.
Dacă Alfa Romeo trebuie etichetată drept o ofertă mai puțin convingătoare din cauza numărului restrâns de dotări de siguranță și din cauza absenței unui sistem multimedia modern? Ei bine, concurența le dă clienților libertatea să aleagă, ceea ce trebuie luat în considerare. Mai ales pentru că mașina de test cu un preț de 90.800 de euro costă mai puțin ca M3 și C 63 S, dar clienții care vor să investească această sumă, poate ar trebui să se aștepte la mai mult. Ceea ce este însă, sigur, este că te aștepți la o transmisie mai bună. Deși este vorba despre o senzațională cutie cu șase trepte, de modă veche, schimbătorul cu mânerul său în formă de mărgea se plimbă imprecis prin aleile cutiei, ceea ce se traduce printr-un raport prea lung și a cărei funcționare a continuat să involueze pe perioada testului. Milă pentru motorul V6 biturbo de 2,9 litri, a cărui turație crește cu entuziasm până la 6.500 rpm, la care dezvoltă puterea maximă.
Pe de altă parte, motorul cu șase cilindri în linie de la BMW urcă până la 7.000 rpm. Suflă pătimaș de metalic, producând un sunet cu tonalități joase, din octavă în octavă. Pentru că economicul motor de la Afla (11.1 l / 100 km) este, cu siguranță, campion în fața acestuia, nu-i așa? Da, desi previzibil. În timp ce BMW și Mercedes-AMG trag păturile de la vecini la pornirea la rece, Giulia rămâne reținut, pocnind scurt și închizând apoi flapsurile sistemului de evacuare. De la 3.500 de rotații pe minut însă: se aud tromboane. Mai întâi puternic. Apoi răsunător. Dar numai pe modul Dynamic. Dacă vrei o orchestră italienească, trebuie să treci pe modul Race. Așa cum am spus: ESP-ul iese din discuție. Pe bune.
Alfa este grozav, dar nu e cel mai bun
Orchestra îl acompaniază și pe Alfa Romeo la măsurătorile accelerației, acolo unde ratează să se alinieze cu datele din fabrică, dar este fantastic de bun – și ajunge la nivelul BMW-ului în ceea ce privește dinamica la rulare, care, la rândul lui, îl depășește și pe rivalul AMG. Pentru că aceste valori sunt determinate cu ESP-ul activat, interpretarea lor conservatoare este inexactă. M3 și C63 S beneficiază de unghiuri mai mari de plutire. Și în cele din urmă, Giulia ocupă locul 3. Așa că este din nou un test dur pentru dragostea incomensurabilă a fanilor Alfa Romeo? Nu. Vreme de decenii, noul model nu este doar cel mai bun al companiei, ci și o mașină grozavă.
Concluzie
1. BMW M3 Competition
Fie că e pe drum, pe circuit sau simplu, în viața de zi cu zi: oricine nu râde la volanul lui M3 nu are nevoie de terapie – toți ceilalți au un cont bancar impresionant.
- Mercedes-AMG C 63 S
Dacă monstrul de sub capota lui C 63 S nu intră în acțiune, probabil că nu ești un pasionat de mașini. Toți ceilalți își doresc o manevrabilitate mai precisă și mai mult confort. - Alfa Romeo Giulia QV
Ergonomie extraordinară, un șasiu foarte echilibrat, preț mic – cine a visat multă vreme să își achiziționeze un Alfa, acum găsește momentul potrivit. Dar trebuie să se împace cu slăbiciunile sale.
Sursă: auto-motor-und-sport.de